Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Awatar użytkownika
Czarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 438
Rejestracja: 19 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: Czarek » 13 cze 2007, 14:42

Jak do tej pory wspomniany wskaźnik zahowywał się przyzwoicie - wskazówka stała w połowie lub dalej. Raczej nie spadała poniżej. A teraz waha się między 1/4 a połową skali. Jedni mówią, że siada alternator, inni, że to normalne, gdy akumulator jest naładowany.

A co Wy na to? :) Normalne, czy jechać do elektryka? W zasadzie już byłem,; stwierdził tylko, wskaźnik wskazuje dobrze, ładowanie jest słabe. Ale czy tak musi być, czy nie, to już nie wiadomo :)

Nie jest tak cały czas - po włączeniu silnika przez jakiś czas wskazówka jest powyżej połowy, potem dopiero spada.

Jeśli chodzi o zależność od poboru mocy, to w jednej Kuciappce jest - włączę klimę, wskazówka spada, dam wyższe obroty, wskazówka idzie w górę, w drugiej takich zależności nie ma.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: Marcin_D » 13 cze 2007, 14:55

Mam to samo i zdaje mi się że kończą się szczotki na alternatorze. W tym tygodniu podjadę jeszcze do elktryka żeby go wymontował i zerknął. No chyba że mi perzyjdzie wena i sam go wymontuje w sobotę i zobacze. W Tipo np. spadało ładowanie i okazało się, że nie szczotki się kończyły tylko podłapały korozji i się zawieszały i nie stykały z komutatorem.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania.

Post autor: wujekp » 13 cze 2007, 20:56

"Czarek" pisze:Jak do tej pory wspomniany wskaźnik zahowywał się przyzwoicie - wskazówka stała w połowie lub dalej. Raczej nie spadała poniżej. A teraz waha się między 1/4 a połową skali. Jedni mówią, że siada alternator, inni, że to normalne, gdy akumulator jest naładowany.
Miałem napisać, że zrobiło się ciepło i zacząłeś używać klimy (u mnie po włączeniu klimy na wolnych obrotach spada ładowanie) ...
Jeśli chodzi o zależność od poboru mocy, to w jednej Kuciappce jest - włączę klimę, wskazówka spada, dam wyższe obroty, wskazówka idzie w górę, w drugiej takich zależności nie ma.
... no ale to nie zależy od klimy :? to nie wiem :(
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: Tomasz » 13 cze 2007, 22:58

Panowie było już o tym pisane
1 Podstawa to sprawdzić masę.
Zmierzcie ładowanie przykładając dodatnią końcówkę miernika do plusa akumulatora a minusową do silnika jeżeli ładowanie będzie OK to brak masy z silnika do akumulatora
Obrazek

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: vazyl » 14 cze 2007, 9:06

Ciekawe. U mnie wskaźnik ładowania permanętnie pokazuje 10,5 - 11,5V, ale ponieważ zaniepokojony pojechałem do elektryka i usłyszałem - uszkodzony wskaźnik - więc olałem sprawę. Ładowanie jest takie jak powinno być. Wystarczy sprawdzić voltomierzem na klemach przy braku obciążenia i np. włączonych światłach. Powinno być w okolicach 13,5 - 13,8V
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: Marcin_D » 14 cze 2007, 14:28

No u mnie przy właczonych światłach (nawet długich) pokazuje 14,2V, ale jak właczę klimę to spada na 10,9 - 11,3 - mierzone na klemach. Masy sprawdzałem podkręcalem, przeczyściłem (chociaz były czyste) i jest to samo, a metoda klema + i masa z silnika patrzyłem i jest tak samo.
Według mnie to szczotki na alternatorze.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - problem ze wskaźnikiem ładowania. Albo z ładowaniem

Post autor: volf » 15 cze 2007, 0:09

Marcin_D czy te 10,9-11,2v masz na obrotach biegu jałowego, czy na wyższych obrotach? Bo jeśli na wolnych to tak chyba ma być, wentylator chłodnicy pobiera sporo prądu, a ładowanie jest jeszcze nieduże. U mnie w dieslu też jest podobnie (wskaźnik pokazuje poniżej 12v na biegu jałowym przy załączonych wiatrakach chłodnicy-są 2 sztuki, zwłaszcza na szybszym biegu).
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”