Kappa - centralny zamek
Kappa - centralny zamek
Jeżeli chodzi o wymianę zamka w tylnych drzwiach to również ostatnio się z tym borykałem. Zamek kosztował mnie około 240 zł (tak mi się wydaje). Wymiana jest banalnie prosta. Wystarczy że zdejmiesz boczek odkręcisz trzy śruby trzymające zamek i odczepisz go od prętów. Sprawa jest naprawdę prosta. Oczywiście musisz mieć odpowiedni zestaw kluczy do tego. Pozdrawiam i życzę powodzenia - ja w takie zaopatrzyłem się w pobliskim sklepie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - centralny zamek
... no i skończyło się ... zakup nowego zamka w ASO za 258 zł z groszami (zamiast wyjściowej kwoty 305 zł) oraz własny demontaż i montaż ... i wszystko wróciło do normy ...
... a tak szczerze ... szukając używanych zamków i widząc je (zdjęcia), to zaufanie do ceny wystawianej przez sprzedających każe kupić w dobrej cenie w ASO ... gdyby chcieli sprzedać używany za 50 zł to można by zaryzykować ... będzie działał lub nie przez jakiś czas ... ale na cenę używek ludzie mają chyba chore mniemanie ...
... a tak szczerze ... szukając używanych zamków i widząc je (zdjęcia), to zaufanie do ceny wystawianej przez sprzedających każe kupić w dobrej cenie w ASO ... gdyby chcieli sprzedać używany za 50 zł to można by zaryzykować ... będzie działał lub nie przez jakiś czas ... ale na cenę używek ludzie mają chyba chore mniemanie ...
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sie 2004, 0:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kappa - centralny zamek
Witajcie mam od dłuższego czasu problem z zamkami w Kappie.
Lewy tył (brak oznak życia pod względem elektrycznym) oraz prawy przód - pasażer (ostatnio zaczął działac po wygrzaniu samochodu na słońcu, ale przy odrobinie wilgoci siłownik przestaje działac, a zamek zamykany z kluczyka powoduje odbijanie innych, jeżeli się nie przytrzyma przez chwileczkę kluczyka w pozycji zamknięcia).
Ponieważ miałem zepsuty zamek tylni, rozwierciłem nity (wcale wszystko nie chciało się rozleciec jak niektórzy to opisywali, co więcej trzeba było trochę pomóc). Co było z zamkiem? Spalił się komutator, szczotki i cześc uzwojenia. Oprócz silniczka z częsci elektryczych są dwa czujniki położenia rygla (rygiel zatrzaskuje się na 2, oba położenie wychwytują dwa osobne czujniki). Czujniki mają postac scaloną i nie powinny się psuc. Mamy wiec na wyjsciu zamka zaczynajac od pierwszego oznaczonego pin'a: 3 piny odpowiedzialne za położenie rygla oraz 2 następne do zasilania silnika.
Niestety nity wykonane są z cześci konstrukcyjnych zamka i nie bardzo widzę możliwości poskładania tego do kupu. Może komuś się udało, oczekuję instrukcji. Rozwierciłem 3 nity od strony metalowej zamka, w tym jeden pusty w środku i zagwintowany.
Reasumując sprawa tyłu jest prosta. Albo zaśniedziałe styki i po przeczyszczeniu wszystko ruszy, albo skopany silniczek, do którego bez zepsucia zamka nie potrafię się i tak dostac. Pozostaje więc wpięcie sie w ostatnie 2 przewody (zasilanie silnika) i zastosowanie siłownika uniwersalnego podpinając się pod cięgno blokady rygla.
Teraz mam pytanie ile przewodów wchodzi do zamka przedniego pasażera, czy jest tam czujnik położenia blokady rygla, skoro zamykanie z przez kluczyk powoduje zamykanie pozostałych zamków, dlaczego zmknięcie od środka (lock) nie powoduje reakcji innych zamków?
Lewy tył (brak oznak życia pod względem elektrycznym) oraz prawy przód - pasażer (ostatnio zaczął działac po wygrzaniu samochodu na słońcu, ale przy odrobinie wilgoci siłownik przestaje działac, a zamek zamykany z kluczyka powoduje odbijanie innych, jeżeli się nie przytrzyma przez chwileczkę kluczyka w pozycji zamknięcia).
Ponieważ miałem zepsuty zamek tylni, rozwierciłem nity (wcale wszystko nie chciało się rozleciec jak niektórzy to opisywali, co więcej trzeba było trochę pomóc). Co było z zamkiem? Spalił się komutator, szczotki i cześc uzwojenia. Oprócz silniczka z częsci elektryczych są dwa czujniki położenia rygla (rygiel zatrzaskuje się na 2, oba położenie wychwytują dwa osobne czujniki). Czujniki mają postac scaloną i nie powinny się psuc. Mamy wiec na wyjsciu zamka zaczynajac od pierwszego oznaczonego pin'a: 3 piny odpowiedzialne za położenie rygla oraz 2 następne do zasilania silnika.
Niestety nity wykonane są z cześci konstrukcyjnych zamka i nie bardzo widzę możliwości poskładania tego do kupu. Może komuś się udało, oczekuję instrukcji. Rozwierciłem 3 nity od strony metalowej zamka, w tym jeden pusty w środku i zagwintowany.
Reasumując sprawa tyłu jest prosta. Albo zaśniedziałe styki i po przeczyszczeniu wszystko ruszy, albo skopany silniczek, do którego bez zepsucia zamka nie potrafię się i tak dostac. Pozostaje więc wpięcie sie w ostatnie 2 przewody (zasilanie silnika) i zastosowanie siłownika uniwersalnego podpinając się pod cięgno blokady rygla.
Teraz mam pytanie ile przewodów wchodzi do zamka przedniego pasażera, czy jest tam czujnik położenia blokady rygla, skoro zamykanie z przez kluczyk powoduje zamykanie pozostałych zamków, dlaczego zmknięcie od środka (lock) nie powoduje reakcji innych zamków?
Kappa 2.0 20V + LPG '98 - granatowa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sie 2004, 0:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kappa - centralny zamek
No to muszę sobie sam odpowiedziec...
... drugi zacisk w zamku przednim jest dwuprzewodowy, z ktory zostaje na krótko zwierany przy zamykaniu i otwieraniu (to niestety wyklucza obsługe tego mechanizmu krańcówką z siłownika uniwersalnego - ten sygnalizuje bez przerwy albo jeden albo drugi kraniec). Pierwszy zacisk jest identyczny z tym z zamków tylnich - wczesniej opisywanych.
Druga rzecz, to powód, dla którego nie dało się zamknąc innych drzwi przesuwając rygielek na lock w drzwiach od pasażera oraz powód, dla którego trzeba było przytrzymywac kluczyk zamykajac te drzwi kluczykiem. Chodziło o wykrzywione cięgno rygielka wewnętrznego, było poprostu za krótkie, a powstałe naprężenie przy pozycji zamkniętej powodowało delikatny powrót rygielka blokującego w drzwiach.
Tyle studiów, siłownik w drzwiach przednich raz działa raz nie, więc zasilanie tego siłownika podepne pod zasilanie siłownika uniwersalnego, to samo zrobie z tyłu.
... drugi zacisk w zamku przednim jest dwuprzewodowy, z ktory zostaje na krótko zwierany przy zamykaniu i otwieraniu (to niestety wyklucza obsługe tego mechanizmu krańcówką z siłownika uniwersalnego - ten sygnalizuje bez przerwy albo jeden albo drugi kraniec). Pierwszy zacisk jest identyczny z tym z zamków tylnich - wczesniej opisywanych.
Druga rzecz, to powód, dla którego nie dało się zamknąc innych drzwi przesuwając rygielek na lock w drzwiach od pasażera oraz powód, dla którego trzeba było przytrzymywac kluczyk zamykajac te drzwi kluczykiem. Chodziło o wykrzywione cięgno rygielka wewnętrznego, było poprostu za krótkie, a powstałe naprężenie przy pozycji zamkniętej powodowało delikatny powrót rygielka blokującego w drzwiach.
Tyle studiów, siłownik w drzwiach przednich raz działa raz nie, więc zasilanie tego siłownika podepne pod zasilanie siłownika uniwersalnego, to samo zrobie z tyłu.
Kappa 2.0 20V + LPG '98 - granatowa
Kappa - centralny zamek
no jest to na pewno tansze rozwiazanie.
Dzieki za wyczerpujacy opis - sam sie zastanawialem jak to dziala.
Jeszcze tylko zastanawia mnie czemu (jak jeszcze dzialaly 3 drzwi) to z kluczyka sie zamykalo wszystko OK a z pilota nie ??
Dzieki za wyczerpujacy opis - sam sie zastanawialem jak to dziala.
Jeszcze tylko zastanawia mnie czemu (jak jeszcze dzialaly 3 drzwi) to z kluczyka sie zamykalo wszystko OK a z pilota nie ??
Kappa - centralny zamek
czy cos poza stykami na zlaczkach mozna jeszcze cos przeczyscic ??
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sie 2004, 0:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kappa - centralny zamek
Nie chodził siłownik i sterownik pewnie głupiał, bo nie miał żadnego sygnału o zadziałaniu z niesprawnych drzwi, przy przekręceniu kluczykiem siłownik został przestawiony mechanicznie i szedł impuls sterujący do pozostałych.Jeszcze tylko zastanawia mnie czemu (jak jeszcze dzialaly 3 drzwi) to z kluczyka sie zamykalo wszystko OK a z pilota nie ??
Ale... co do tej teorii nie jestem ostatecznie przekonany, bo wyjęcie wtyczki sterujące 2-przewodowej, nawet przy niepoprawnym działaniu siłownika, spowodowało, że się wszystko poprawiło (nie było odbijania). Możliwe, że układ sterujący rozpoznaje różnice, jeżeli obwód jest rozwarty.
Nie wiem jak w przednich zamkach działa ta impulsowa sygnalizacja zmiany położenia blokady. Co to tyłu, jeżeli nie wiesz jak można po rozwięrceniu nitów to wszystko poskładac (tak jak ja), to nie widze możliwości czyszczenia czegoś. Jeżeli natomiast umiesz to poskładac, to możesz sprawdzic działanie przełączników scalonych informujących o położeniu rygla, ewentualnie je wymienic (ale one raczej sie nie powinny uszkodzic), można też przeczyścic szczotki i komutator silnika, bądz wymienic całośc na cos co bedzie pasowało pod wzgledem gabarytów (tu nie mam żadnych doświadczeń)czy cos poza stykami na zlaczkach mozna jeszcze cos przeczyscic ??
Kappa 2.0 20V + LPG '98 - granatowa
Kappa - centralny zamek
MASAKRA"Michał" pisze:A tak jeszcze dodatkowo dla informacji Odnośnie kluczyka do zamka w ASO śpiewają 300-350 zł( sępy
)






Kappa - centralny zamek ...
Musi być sposób na ponowne znitowanie zamka, jak miałem Tipo to tez zamek był niby nie rozbieralny i też nity były z konstrukcji zamka. Pogrzebałem trochę w nim, poodlagałem ze wszystkich stron i okazało się że się da zanitować normalnymi nitami technicznymi, tylko że teraz nie pamietam jak to szło i czy coś nie trzeba było rozwiercać, ale potem wszystko chodziło jak złoto."bartcho" pisze:Witajcie mam od dłuższego czasu problem z zamkami w Kappie.
Lewy tył (brak oznak życia pod względem elektrycznym) oraz prawy przód - pasażer (ostatnio zaczął działac po wygrzaniu samochodu na słońcu, ale przy odrobinie wilgoci siłownik przestaje działac, a zamek zamykany z kluczyka powoduje odbijanie innych, jeżeli się nie przytrzyma przez chwileczkę kluczyka w pozycji zamknięcia).
Ponieważ miałem zepsuty zamek tylni, rozwierciłem nity (wcale wszystko nie chciało się rozleciec jak niektórzy to opisywali, co więcej trzeba było trochę pomóc). Co było z zamkiem? Spalił się komutator, szczotki i cześc uzwojenia. Oprócz silniczka z częsci elektryczych są dwa czujniki położenia rygla (rygiel zatrzaskuje się na 2, oba położenie wychwytują dwa osobne czujniki). Czujniki mają postac scaloną i nie powinny się psuc. Mamy wiec na wyjsciu zamka zaczynajac od pierwszego oznaczonego pin'a: 3 piny odpowiedzialne za położenie rygla oraz 2 następne do zasilania silnika.
Niestety nity wykonane są z cześci konstrukcyjnych zamka i nie bardzo widzę możliwości poskładania tego do kupu. Może komuś się udało, oczekuję instrukcji. Rozwierciłem 3 nity od strony metalowej zamka, w tym jeden pusty w środku i zagwintowany.
Reasumując sprawa tyłu jest prosta. Albo zaśniedziałe styki i po przeczyszczeniu wszystko ruszy, albo skopany silniczek, do którego bez zepsucia zamka nie potrafię się i tak dostac. Pozostaje więc wpięcie sie w ostatnie 2 przewody (zasilanie silnika) i zastosowanie siłownika uniwersalnego podpinając się pod cięgno blokady rygla.
Teraz mam pytanie ile przewodów wchodzi do zamka przedniego pasażera, czy jest tam czujnik położenia blokady rygla, skoro zamykanie z przez kluczyk powoduje zamykanie pozostałych zamków, dlaczego zmknięcie od środka (lock) nie powoduje reakcji innych zamków?
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa - centralny zamek
ja mam kilka sprawnych zamków drzwi na zbyciu 

Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Kappa - centralny zamek
nie chcę zakładać nowego tematu więc tu się podepnę..
dzisiaj znajomy zakładał mi audio.. i może to zbieg okoliczności,
ale nie mogę zamknąć auta.. ani z kluczyka ani z pilota.. zamek odbija..
wiem, że były odpinane kostki w przednich drzwiach.. czy to może być powód?.. szwankuje chyba zamek prawych tylnych drzwi, bo
słychać jakby to on nie mógł się domknąć..
jakieś sugestie?
dzisiaj znajomy zakładał mi audio.. i może to zbieg okoliczności,
ale nie mogę zamknąć auta.. ani z kluczyka ani z pilota.. zamek odbija..
wiem, że były odpinane kostki w przednich drzwiach.. czy to może być powód?.. szwankuje chyba zamek prawych tylnych drzwi, bo
słychać jakby to on nie mógł się domknąć..
jakieś sugestie?
Kappa - centralny zamek
proponowalbym rozpiac jeszcze raz i wyczyscic styki - moze cos nie laczy - ale u mnie pomogla dopiero wymiana zamka w drzwiach kierowcy, problemy z zamkami z tylu niepowinny powodowac odbijania.
A po kilku probach zamkniecia zamek powinien sie "znudzic" i przesac odbijac co pozwoli zamknac auto "recznie"
A po kilku probach zamkniecia zamek powinien sie "znudzic" i przesac odbijac co pozwoli zamknac auto "recznie"

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - centralny zamek
Mam nadzieję że Ci ten zamek kierowcy będzie długo służył ... w końcu co nowizna to nowizna ... 

Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Kappa - centralny zamek
tez na to licze ze wytrzyma przynjamniej tyle co fabryczny, bo przy drzwich nikt nic wczesniej nie robil (chba ze jakis wypasiony ASO i wymienili plastiki i cala reszte ktora wygladala na nietkana), czyli jakies kolejne 7 lat !!
Dzieki za pomoc !!
Dzieki za pomoc !!
Kappa - centralny zamek
ehh.. no to niestety ja zapewne będę szukał zamka do drzwi pasażera..
z kluczyka się zamyka, z pilota nie.. ehh..
ma ktoś?

z kluczyka się zamyka, z pilota nie.. ehh..
ma ktoś?