Dedra - proszę o pomoc

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: monterek » 23 paź 2005, 19:50

czy ktos z was ma moze jakis przekroj tylniego zacisku hamulcowego??chodzi mi o to ze reczny mi nie dziala z jednej strony cala ta dzwigienka do ktorej jest zaczepiona linka chodzi ale tloczek sie nie wysuwa moze ktos jest mi wstanie poradzic jaka jest przyczyna tego?? a i druga rzecz jaka opornosc powinny miec czujki od abs? z gory wielkie dzieki

Anonymous

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Anonymous » 23 paź 2005, 20:46

Zapieczony tłoczek, wystarczy go wysunąć na prawie maxa, wyczyścic papierem ściernym wodnym od najmiejszego do 2000(tak papierem ściernym), nie wiem też czy to będzie głowna przyczyna ręcznego, może jest linka zapieczona, zobacz jak będzie4sz na kanale czy ona wogóle pracuje.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: wujek » 23 paź 2005, 23:39

Witam,
Jedyne, co znalazłem, i to kiepskiej jakości
http://lanciaclub.com.pl/manuale/zacisk_tyl.gif[/img]
To przekrój zacisku Croma/Thema, może się przyda.
U siebie zrobiłem konserwację zacisku w taki sposób:
-wypiąłem linke ręcznego z zacisku (aby nie porwać gumki osłonowej tłoczka)
-wyjąłem klocki i odkręciłem zacisk z jarzma
-wypchnąłem tłok max. z zacisku (trzonek młotka w miejsce klocków, aby tłok nie wyszedł całkiem)
-pod gumkę napsikałem konserwantu do hamulców (taki niebieski, oleisty)
-dociskając tłok wkręciłem go do oporu
-ponowne wypchnięcie i wkręcenie (tak ze dwa razy - zaczął chodzić o wiele lżej)
-wkręciłem, i, stawiając spory opór tłokowi, dźwigienką ręcznego wypchnąłem troszkę tłok - na ręcznym skok jest nieduży)
-wkręciłem, poskładałem i działa
Ważne - po zmontowaniu najpierw pompujemy nożnym, nie wolno zaciągnąć ręcznego, bo zacisk "źle się podstawi" i bedzie blokował lub źle hamował.

Rezystancji czujnika ABS nie znalazłem, chyba coś ok 900 ohmów.
Jak namierzę, to podam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Ragnarok » 24 paź 2005, 0:26

ja miałem zeszłej zimy nie złe jazdy z tylnym hamulcem.

opisze bo boje sie że sie powtórzy może ktoś bedzie znał przyczyne bo zdejmowałem koło ze szwagrem i nic nie znaleźliśmy.

wiec wyglądało to tak.
wsiadam do samochodu odpalam ruszam i czuje ze hamuje tylnie lewe koło. szło jechać felga nagrzewała sie dość mocno i po jakimś czasie puszczało samo.
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

Anonymous

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 6:22

Jets to objaw zapieczonego tłoczka, lub jak widze nie dopisałeś, czy miałeś zaciągnięty hamulec ręczny, ja zima staram się nie używać ręcznego, rozumiesz troche wody, mróz i linka trzyma :wink:

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Blash » 24 paź 2005, 7:55

sa dwie szkoły
jedna uczy że zimą ręcznego się używa ( niebezpieczeństwo dostania się wody i zamarznięcia przy jakims dłuższym postoju może to używanie udaremnic jednak linka i zaciski sa w ciągłym używaniu )
druga uczy że się nie używa (wiosną może byc niespodzianka w postaci zapieczonego zacisku tudzież zardzawiałej linki w pancerzu )
generalnie ja używam i nigdy nie miałem problemów z ręcznym :)

Anonymous

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Anonymous » 24 paź 2005, 8:14

Zgodzę się z tobą Blash, ja należę do tej pierwszej szkoły, tym bardziej że moje auta stały i stoją 24 h pod chmurką, ręcznego używam bardzo rzadko, mam przykre doświadczenia właśnie z ręcznym :wink:

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: Ragnarok » 24 paź 2005, 9:46

nie używam ręcznego zostawiam auto na biegu.
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: wujek » 24 paź 2005, 10:32

Witam,
Używam ręcznego przez okrągły rok, ale co dwa lata muszę zmieniać linkę. Gumki osłonowe końcówki linki pękają i linka "staje dęba".
Gdzieś na Forum (chyba Alfy Romero) był opis usprawniwnia linki, jak znajdę to podam. A swoją drogą, czy wszystkie typy linek (są różnice w konstrukcji zależne od producenta) są tak podatne na zakleszczenia?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - proszę o pomoc

Post autor: wujek » 24 paź 2005, 10:39

Witam,
Wracając do zacisku - dźwigienka ręcznego powinna dać się nacisnąć niewielką siłą - ot, palcami. Jeżeli stawia opór i z trudem wraca - to pełna konserwacja zacisku (baaardzo kłopotliwa i żmudna) lub wymiana na sprawny (niekoniecznie nowy).
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”