Delta II - czas rozladowania akumulatora
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Witam,
Zostawilem samochod na jakies 2 tygodnie w garazu i akumulator calkiem sie rozladowal. Nie jest to chyba zbyt normalne, prawda? Wczesniej nie odnotowalem jakis problemow z akumulatorem, po prostu dzialal. Nie mam w swojej Delcie zadnego wskaznika ladowania, zeby moc cos z tego wywnioskowac. Przez te 2 tygodnie w samochodzie chodzil tylko zegarek...
Druga sprawa - czy 200km w trasie wystarczy, zeby akumulator (55Ah) sie naladowal?
Zostawilem samochod na jakies 2 tygodnie w garazu i akumulator calkiem sie rozladowal. Nie jest to chyba zbyt normalne, prawda? Wczesniej nie odnotowalem jakis problemow z akumulatorem, po prostu dzialal. Nie mam w swojej Delcie zadnego wskaznika ladowania, zeby moc cos z tego wywnioskowac. Przez te 2 tygodnie w samochodzie chodzil tylko zegarek...
Druga sprawa - czy 200km w trasie wystarczy, zeby akumulator (55Ah) sie naladowal?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Jeśli masz jakis miernik/multimetr w domu to mógłbyś się wpiąć pomiędzy minus akumulatora i odpiętą minusową klemę(miernik ustawić na ampery) i wtedy czarno na białym byłoby jaki jest pobór prądu. Powinien wynosić koło 0,05-0,02. Może akumulator wcześniej nie był też wystarczająco naładowany.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
Delta II - czas rozladowania akumulatora
250mA, tyle mi pobiera przy wylaczonej stacyjce. Troche to duzo jak na sam zegar...
Lancia stoi teraz w garazu ojca, bo ja siedze na jakism zadupiu w chinach, po tygodniu poprosze go jeszce raz o sprawdzenie pobieranego pradu i napiecia na akumulatorze.
Co jeszcze (poza zegarkiem) pobiera prad?
Lancia stoi teraz w garazu ojca, bo ja siedze na jakism zadupiu w chinach, po tygodniu poprosze go jeszce raz o sprawdzenie pobieranego pradu i napiecia na akumulatorze.
Co jeszcze (poza zegarkiem) pobiera prad?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Do stacyjki masz stałe podpięcie +12, pewnie gniazdo zapalniczki na stałe jest podpięte. Radio minimalnie pobiera przy wyłączonym nawet-tak jest u mnie.
Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakimś dłuższym staniu- może nie tyle co podładowanie baterii, ale dla silnika też źle jak długo nie odpalany.
Jak nie masz miernika prądu na desce to może być tak, że miałeś dużo odbiorników włączonych a alaternator nie nadąża z ładowaniem. Jak ja mam włączoną klimę, gdzie często się włącza drugi bieg wentylatora, do tego dojdzie światło stopu(korek) i światła mijania + jakieś tam radia i inne pierdoły to mi voltomierz pokazuje poniżej 12. Jak jade to pokazuje powyżej na szczęście.
I możliwe że jechałeś do miejsca przeznaczenia i troche styrało akumulator i nie wytrzymał tego czasu.
Druga sprawa- może szczotkotrzymacz w alternatorze ci padł?
Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakimś dłuższym staniu- może nie tyle co podładowanie baterii, ale dla silnika też źle jak długo nie odpalany.
Jak nie masz miernika prądu na desce to może być tak, że miałeś dużo odbiorników włączonych a alaternator nie nadąża z ładowaniem. Jak ja mam włączoną klimę, gdzie często się włącza drugi bieg wentylatora, do tego dojdzie światło stopu(korek) i światła mijania + jakieś tam radia i inne pierdoły to mi voltomierz pokazuje poniżej 12. Jak jade to pokazuje powyżej na szczęście.
I możliwe że jechałeś do miejsca przeznaczenia i troche styrało akumulator i nie wytrzymał tego czasu.
Druga sprawa- może szczotkotrzymacz w alternatorze ci padł?
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Nie ma co gdybać "a może zapalniczka..", bo to zupełnie inny pobór.
250mA to zdecydowanie za dużo jak na "wyłączony samochód".
Najczęstsze przyczyny zbyt dużego poboru prądu, to:
- alarm (!!)
- żaróweczka w bagażniku
- radio
- zegarek
Łatwo przeliczyć 250mA, to na dobę 6Ah czyli po 2 tygodniach jest w stanie wykończyć dobrze naładowany akumulator 84Ah !!!
Najprościej znaleźć przyczynę po kolei wyjmując bezpieczniki ze skrzyneczki sprawdzamy pobór itd. Jak już znajdziemy właściwy bezpiecznik to należy zidentyfikować podpięte do niego urządzenia i po kolei odłączamy i testujemy.
Prawidłowy pobór, to jak już kolega podał 20-50 mA, przy "wypasiony" alarmach samochodowych może dochodzić nawet do 100mA.
250mA to zdecydowanie za dużo jak na "wyłączony samochód".
Najczęstsze przyczyny zbyt dużego poboru prądu, to:
- alarm (!!)
- żaróweczka w bagażniku
- radio
- zegarek
Łatwo przeliczyć 250mA, to na dobę 6Ah czyli po 2 tygodniach jest w stanie wykończyć dobrze naładowany akumulator 84Ah !!!
Najprościej znaleźć przyczynę po kolei wyjmując bezpieczniki ze skrzyneczki sprawdzamy pobór itd. Jak już znajdziemy właściwy bezpiecznik to należy zidentyfikować podpięte do niego urządzenia i po kolei odłączamy i testujemy.
Prawidłowy pobór, to jak już kolega podał 20-50 mA, przy "wypasiony" alarmach samochodowych może dochodzić nawet do 100mA.
Delta II - czas rozladowania akumulatora
- Alarmu brak
- radio ma wyciagniety panel, wiec nie powinno nic brac
- zegarek standardowy w Deltach II...
Zaroweczke latwo sprawdzic. Niestety zrobie do dopiero po powrocie z delegacji.
Dzieki za pomoc
- radio ma wyciagniety panel, wiec nie powinno nic brac
- zegarek standardowy w Deltach II...
Zaroweczke latwo sprawdzic. Niestety zrobie do dopiero po powrocie z delegacji.
Dzieki za pomoc
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta II - czas rozladowania akumulatora
a co dobregho w odpalaniu na kilka minut co pare dni? kwasy skraplajace sie w wydechu i przyspieszajace jego korozje? najpierw spore obciazenie dla akumlatora a pozniej jego krociutkie podladowanie?"fiergloo" pisze:
Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakimś dłuższym staniu- może nie tyle co podładowanie baterii, ale dla silnika też źle jak długo nie odpalany.

nie prosciej regularnie podlaczyc prostownik i naladowac akumlator jak nalezy?
Pozatym skoro samochod stoi przez tyle czasu w garazu to czemu aku nie jest wymontowane, szybki uchylonea kola lekko dopompowane?
a podtrzymanie pamieci?radio ma wyciagniety panel, wiec nie powinno nic brac

Delta II - czas rozladowania akumulatora
"dawidson" pisze: a podtrzymanie pamieci?
hmm, moja pamiec USB tez trzyma dane w pamieci, a nie ma podtrzymania bateryjnego

Radio trzyma pamiec i po odlaczeniu akumulatora.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Co za firmy masz ten akumulator? Miałem kiedys taki aku firmy chyba ZAP i miał tam jaką wade fabryczną, która go co chwile rozładowywała (w ramach gwarancji został wymieniony na nowy).
Spróbuj zrobic tak jak pisał MAX z bezpiecznikami.
Spróbuj zrobic tak jak pisał MAX z bezpiecznikami.
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Zrobie na pewno, ale nie za szybko. Jeszcze ze 3 tygodnie bede siedzial w chinach :/ Swoja droga stad te problemy, bo samochodzik stoi.
Odkrylem juz, ze moja Deltunia nie lubi stac. Czy to w garazu, czy to w korku, denerwuje sie dziewczynka ( w korku to az jej obroty czasem wzrosna). Lubi jezdzic, tak jak ja
Odkrylem juz, ze moja Deltunia nie lubi stac. Czy to w garazu, czy to w korku, denerwuje sie dziewczynka ( w korku to az jej obroty czasem wzrosna). Lubi jezdzic, tak jak ja

Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Silnik jest potem łatwiej odpalić jak gdzieś się chce nagle pojechać. Po drugie nie mam prostownika i radzę sobie w ten sposób. Tym bardziej że dla samochodu też źle jak długo nie jest odpalany, a ta chwilka to u mnie jest 15 minut, albo do osiągnięcia 90 stopni.fiergloo napisał:
Ja mam nowy akumulator 72Ah 600A i co 3 dni odpalam samochód przy jakimś dłuższym staniu- może nie tyle co podładowanie baterii, ale dla silnika też źle jak długo nie odpalany.
a co dobregho w odpalaniu na kilka minut co pare dni? kwasy skraplajace sie w wydechu i przyspieszajace jego korozje? najpierw spore obciazenie dla akumlatora a pozniej jego krociutkie podladowanie?
Confused
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Delta II - czas rozladowania akumulatora
Znalezione na innym forum, a może się przydac w diagnozowaniu tej usterki:
Akumulator utrzymuje stan naładowania tylko przez kilka dni
? Wewnętrzne uszkodzenie akumulatora
? Zbyt niski poziom elektrolitu w akumulatorze ? w miarę możliwości uzupełnić jego ilość
? Poluzowane lub skorodowane obejmy przewodów akumulatora
? Zużyty lub zbyt luźny pasek napędu alternatora
? Zbyt mała moc ładowania alternatora
? Uszkodzenie alternatora lub regulatora napięcia
? Zwarcie powodujące stałe rozładowanie akumulatora
znalezione na forum TTT
Akumulator utrzymuje stan naładowania tylko przez kilka dni
? Wewnętrzne uszkodzenie akumulatora
? Zbyt niski poziom elektrolitu w akumulatorze ? w miarę możliwości uzupełnić jego ilość
? Poluzowane lub skorodowane obejmy przewodów akumulatora
? Zużyty lub zbyt luźny pasek napędu alternatora
? Zbyt mała moc ładowania alternatora
? Uszkodzenie alternatora lub regulatora napięcia
? Zwarcie powodujące stałe rozładowanie akumulatora
znalezione na forum TTT