Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Awatar użytkownika
jaandrz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 04 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: jaandrz » 27 wrz 2010, 8:20

Pojawił się problem z ruchem dźwigni zmiany biegów w poziomie. Utrudnia to przełączanie biegów np z II na III. Dźwignia nie przesuwa się sama w prawo i trzeba lekko ją popchnąć by ustawiła się tak by można "wrzucić" III. To dzieje się po nagrzaniu silnika. Wnioskuję, że linka sterująca po nagrzaniu od tłumika "puchnie" i lekko się zakleszcza. Czy ktoś to naprawiał (da się?)? Może trzeba tylko to nasmarować lub jakoś rozruszać? JAk? Ewentualna wymiana linki? Za ile?

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: Bany » 27 wrz 2010, 10:05

Wybierak na skrzyni do wymontowania i rozebrania i nasmarowania.

Awatar użytkownika
jaandrz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 04 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: jaandrz » 01 paź 2010, 16:06

Bany pisze:Wybierak na skrzyni do wymontowania i rozebrania i nasmarowania.
Czy to oznacza konieczność wymontowania skrzyni. Da sie to zrobić bez rozebrania połowy auta? Byłbym wdzięczny za odpowiedź bo fachowiec (warsztat) twierdzi, że linka do wymiany, która ponoć sporo kosztuje.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: Bany » 01 paź 2010, 20:53

Od góry do wymontowania,bez wyjmowania skrzyni.
Linki trzeba odłączyć i wtedy bedzie wiadomo co stoi.
Bez odłączenia to zgaduj -zgadula.
Z linkami sie nie spotkałem.

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1289
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: michalkrk » 01 paź 2010, 21:56

Miałem to samo w 2.4jtd tyle, że cały czas nie ciężko chodziło prawo lewo. Wymontowałem linki, któe był sprawne więc to była robota głupiego a troche trzeba kręcić. Zrób jak pisze Bany bo to na pewno będzie wybierak. U mnie on okazał się winny.
Linki niedostępne w sprzedaży poza ASO przy czym w ASO sprzedają komplet do 2.4 jtd za jakieś 180 zł chyba albo więcej nie pamiętam już bo cena mnie zwaliła z nóg. Ewentualnie dorobienie linki wchodzi w grę. Odepnij linki przy wybieraku i się okaże. Jak będzie luźno chodzić to wtedy może to być linka.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

cymoteusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Wloclawek

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: cymoteusz » 12 paź 2010, 13:06

Witam
Mam podobny problem z Kappą 2.4 w beznzynce. Czy ktoś mógłby opisać mi jak własnoręcznie wykręcić owy wybierak skrzyni?? Czy jest to skomplikowana operacja? Gałka chodzi jak w betonie. dodatkowo aby wrzucić piątkę muszę lekko podnieść obejmę od wstecznego. Próbowałem z WD40 ale bezskutecznie. : beczy :

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: Polej » 12 paź 2010, 20:46

masz przesunięte cięgno tuż przed skrzynią biegów- tam w grę wchodzą milimetry. Jeśli stoisz przed autem to masz to między akumulatorem, a blokiem silnika w spodzie- należy odkręcić śruby i przesunąć lekko w lewą stronę- jeśli stoisz przodem do silnika.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: Polej » 12 paź 2010, 20:46

WD40 to nie smar!
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
jaandrz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 04 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kappa - sterowanie skrzynią biegów

Post autor: jaandrz » 12 paź 2010, 21:41

Jesteście wielcy włącznie z kolegą Andrzejem z Górek Wielkich. Mój "nadworny" mechanik w pierwszej chwili też wytypował linki strasząc wielkimi kosztami robocizny i zakupu linki. Dzięki Forum i poradzie Andrzeja wymontował akumulator i to ustrojstwo na skrzyni bo zrobił się dostęp. Potrzebny tylko klucz 17. Po dokładnym oczyszczeniu i nasmarowaniu tego co wymontował teraz dźwignia biegów chodzi jak nigdy dotąd. Zapłaciłem 60 zł. Koniec kropka.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”