Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Voltar » 03 sty 2011, 22:02

Witam ponownie.
Czy ktoś może mi objaśnić, gdzie znajduje się fizycznie pompa CR (względem bloku silnika - lewa, prawa, wyżej, niżej itd...) - zwą ją także pompą wtryskową, nie wiem czy w JTD to szczęśliwa nazwa... Dopadł mnie znienacka problem z odpaleniem (Przy -20 Lyberka paliła ładnie, a przed Sylwestrem -5 i nie chce :( i poza czujnikiem wału, filtrem paliwa; jeszcze to chciałem sprawdzić.
Bardzo proszę o pomoc (najlepiej rysunek, jak ktoś może)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 8:39 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Mac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2010, 8:26
Lokalizacja: Turawa

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Mac » 04 sty 2011, 8:56

Jak stoisz przodem do silnika to pompę masz po lewej stronie (góra silnika od strony szyby)

Mac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2010, 8:26
Lokalizacja: Turawa

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Mac » 04 sty 2011, 8:59

Może to być jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. U mnie tak było, nie chciała odpalać, od czasu do czasu silnik zaskoczył na pół sekundy.

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Voltar » 04 sty 2011, 13:07

Bardzo dziękuję za podanie lokalizacji :)
Czujnik i filtr paliwa już wymieniony. Słyszałem o problemach z kompresją pompy CR (na forum alfy) i podążam w tym kierunku. U mnie FiatECUScan nic nie pokazuje dopóki silnik nie zapali, a jak zapalił, to wszystko było OK. Jedyne, co udało mi się wyniuchać na kompie to: Water in fuel: Present i żadnych kodów błędów. Pompa paliwa pracuje (słychać, zalała filtr zresztą). Zadziwiający dla mnie jest fakt, że przy mrozach z miesiąc temu (a bylo u mnie -17), auto paliło bez problemu. Od października tankowałem 7 razy, ostatnie 3 baki BP Ultimate, albo Statoil DieselGold.
Jeśli ktoś ma jakąś wizję, to proszę o pomoc; jednocześnie dziękuję Macowi za odzew.
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: szatan » 04 sty 2011, 17:41

Miałem ostatnio podobny problem, jechałem i 400km od domu auto zgasło i wyswietliło błąd silnika. Po kilku minutach odpaliłem i jechało lecz co kilka kilometrów gasło. Interesowałem sie ta sprawą trochę i wyczytałem ze może to byc regulator ciśnienia paliwa. Wracając do Twojego problemu to sporo informacji na ten temat piszą na forum alfaholicy, tam też wyczytałem że jak jest zimno i auto nie chce odpalić to sprobować oblać pompę ciepłą wodą, jak przyjde do domu to postaram sie odnależć ten temat.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Voltar » 04 sty 2011, 19:49

OK, poszedłem tym tropem i trochę przeczytałem. Polewanie wodą niewiele dało (chociaż teraz jakby silnik chciał zaskoczyć) - akumulator już trochę siada. U mnie dziś -10, poczekam do piątku; ma być powyżej zera.
Zastanawiam się, czy wymontowanie tego regulatora jest bardzo trudne? Widziałem zdjęcia pompy CR, ale nie wiem, gdzie jest on wpięty...
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: szatan » 04 sty 2011, 21:49

tak wygląda pompa i regulator :link:

Awatar użytkownika
-=Matys=-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:30
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Pińczów

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: -=Matys=- » 06 sty 2011, 10:18

Mój kolega ma alfe 166 2,4jtd i miał identyczne objawy to znaczy : przy większych mrozach lepiej odpalała i gaśnięcie auta podczas jazdy. Sprawdzał wtryski , wymieniał czujnik CR, skończyło się na remoncie pompy CR i teraz już autko pali , jeździ jak trzeba.

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: Voltar » 08 sty 2011, 16:58

Dzisiaj 5 stopni w plusie. Podpiąłem kompa. W błędach: P0204 - zbyt wysoki sygnał z czujnika 4 wtryskiwacza, błąd zapisany, nieaktywny. Skasowałem błąd i skalibrowałem po kolei co było FiatECUScanem, potem zakręciłem. Przy pierwszym i drugim kręceniu nic, ale znowu wyskoczyła kontrolka EOBD i błąd P0204 - skasowałem za pierwszym i drugim razem i za trzecim razem silnik zapalił odrazu, błędu brak. Czyli odcina mi zapłon z powodu zbyt wysokiego sygnału przy 4 wtryskiwaczu.
Pojechałem dotankować do pełna (weszło jeszcze 26 litrów) i dolać jakiegoś syfu STP na mróz, ale po drodze znowu autko zgasło i po minucie dało się uruchomić błąd zgasł (EOBD na tablicy), ale po powrocie znowu to samo odczytałem zapisany- P0204.
Moje kolejne pytanie: ponieważ na złączkach i kabelkach nic nie widać, żeby było coś nie tak w okolicach 4 wtryskiwacza, to dokąd lepiej się udać:
a) specjalisty od wtryskiwaczy
b) specjalisty od elektryki
A może specjaliści (Gładysek, Kraków) są w stanie zrobić wszystko?
Niestety, czytałem na różnych forach, że naprawa wtryskiwacza, lub też jego wymiana, nie likwidowała błędu P0204 :(
Nie wiem po prostu, czy to wada samego wtrysku, czy czujnika, kabli itp...
Czy łatwo znaleźć początek tej wiązki do czujników wtryskowych?
Miał ktoś taki problem?
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: LybraSW » 09 sty 2011, 12:14

Daj wtryski do sprawdzenia - tak na wszelki wypadek - ok 50 zł /szt. Gdy masz zawaloną końcówkę wtryskiwacza to rośnie ciśnienie i czujnik zaraz to wyłapuje.

Pytanie czy masz zawalony układ paliwowy - ja już przerabiałem taką awarię. Skończyło się na czyszczeniu listwy wtryskowej oraz rurek paliwowych i wymianie 3 wtryskiwaczy. Odpukać zrobiłem już 50 tyś i nic nie wróży aby sytuacja się powtórzyła.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - było: pompa CR teraz: P0204 - wtryskiwac

Post autor: Voltar » 09 sty 2011, 13:52

Dzięki za sugestię.
Nie mam doświadczenia w mechanice i nie mam też garażu; czy wtryski łatwo się wyciąga (widzę tam dwie wtyczki, jakąś zawleczkę metalową i tyle)?
Poza tym, nie wiem, gdzie u mnie można oddać wtryski. Jest ponoć dobra firma Gładysek, ale chyba drożej wychodzi: http://www.gladysek.pl/wtryskiwacze/w_n_crb.html choć w sumie jestem w stanie dać tyle, czy nawet więcej za rozwiązanie problemu.
Czy, jeśli łatwo by się wyciągało, mogę go zamienić np z piątym? Bo wtedy wiedziałbym, czy to coś z czujnikiem, kablami, czy z samym wtryskiwaczem? Program zawsze opisuje ten błąd jako wysoki stan sygnału, nie jego brak, ani nie zbyt niski sygnał.
Wczoraj przejeździłem 15 km po mieście bez przygód (choć zapaliła się kontrolka, auto po drodze nie zgasło), a dzisiaj zapalił odrazu, ale po przejechaniu 100m stanął i miałem dużo kręcenia, żeby zapalić (zadymił potem nieładnie z tyłu) i znowu tylko P0204.
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

Post autor: LybraSW » 09 sty 2011, 14:02

Ciężko mi powiedzieć gdyż to serwis wyciągał wtryski.
Jeśli chodzi o Kraków to sprawdź tutaj - http://www.dieselservice.krakow.pl - możesz też podjechać do nich z autem na diagnostykę. Takie zakłady mają kupę doświadczenia w zdychających dieslach ;) Taki warsztat daje ci pełną gwarancję na usługę - pamiętaj o tym. Jeśli robisz u garażowców to oni wypną się od razu gdy znowu coś nie zagada a ty będziesz zmuszony zapchać auto do fachowców i kolejny raz płacić. Układ paliwowy CR to nie gaźnik w Maluchu i są pewne procedury napraw o których większości z Nas się nie śniło. Po za tym powinieneś poznać przyczynę awarii a nie tylko starać się ja usunąć. Być może twój przypadek do efekt końcowy syfu w zbiorniku albo "chrzczonego" paliwa.

Zdiagnozuj układ paliwowy - Usuń przyczynę - Usuń awarię :)
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - było: pompa CR, błąd P0204

Post autor: Voltar » 14 sty 2011, 14:28

Panowie, nie zabijajcie. Mechanik zdiagnozował i okazało się, że miałem jakiegoś powerboxa zwiększającego moment i moc, O KTÓRYM NIC NIE WIEDZIAŁEM (auto po włoskiej rodzinie z Niemiec, na karcie pojazdu i TUVach ojciec, potem matka i na końcu córka) - rzeczony się zepsuł, a że jest pomiędzy listwą wtryskową a komputerem, to komp przestał dostawać prawidłowe informacje (notabene z powerboxa zawsze przecież dostawał lipę, nawet jak działał ;) Dzisiaj odbieram, pojeżdżę i zobaczę ile mocy zostało.
BTW; zna ktoś elektroników, którzy naprawiają takie kwiatki (nie myślę o wmontowaniu, ale o ewentualnej odsprzedaży) ?
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”