Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Odp: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
sam u siebie walczyłem z wibracjami u mnie wine ponosiły opony, a psuły sie jedna po drugiej puszczały w nich chyba druty i traciły geometrie po wymainie opon wszystko ok.
krzywa felga (mimo wywazenia) tez może robic wibracje
krzywa felga (mimo wywazenia) tez może robic wibracje
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Witam,
ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...
Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.
Odezwę się po wymianie.
BR
ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...
Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.
Odezwę się po wymianie.
BR
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Thesis 2007RAF KASPEREK pisze:Witam,
ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...
Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.
Odezwę się po wymianie.
BR

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
No fajnie, a co koledzy powiedzą na mój przypadek, z którym walczę chyba już 3 lata.
Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.
Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.
Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.
Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu
Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...
Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.
Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.
Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.
Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu

Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...
Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Tomzik, a wibracje czujesz na kierownicy, czy na całym nadwoziu? Bo wibracje przy przyśpieszaniu to jedno, a skoki przy hamowaniu to drugie. I właśnie w przypadku problemów z hamowaniem może czas przyjrzeć się hamulcom tylnej osi?Tomzik pisze:No fajnie, a co koledzy powiedzą na mój przypadek, z którym walczę chyba już 3 lata.
Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.
Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.
Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.
Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu
Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...
Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Odnośnie wibracji przy przyśpieszaniu, to u mnie,zaraz po zakupie auta wymieniałem łożyska z przodu- właśnie z powodu huczenia+ wibracji przy większych prędkościach na kierownicy-usterka wówczas zniknęła.
Hamulce (tarcze) możesz też sprawdzić na ścieżce diagnostycznej z kanałem, oczywiście za przyzwoleniem diagnosty.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
argenta67 pisze:Thesis 2007RAF KASPEREK pisze:Witam,
ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...
Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.
Odezwę się po wymianie.
BRi luzy na przegubie? jaki to ma przebieg?
Spokojnie... nie 'to' tylko jak wspomniałem Lancia Thesis 2.0T 2007 o przebiegu 74k odkupione z garnizonu Policji w Rzymie.
Szukam narazie sklepu z normalnymi cenami pewnie skończy się na AUTOMIXIE
BR
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Coś to nie możliwe 74k i wewnętrzny przegubRAF KASPEREK pisze:argenta67 pisze:Thesis 2007RAF KASPEREK pisze:Witam,
ja mam drgania między 90 a 100km/h w Lancii Thesis 2.0T 2007, brak luzów zawieszenia, opony letnie i zimowe dają ten sam efekt.
Ostatnio pomierzyłem odchyłki na tarczach hamulcowych, mimo że nie wibruje przy hamowaniu... i znalazłem luz zarówno osiowy jak i promieniowy na przegubie wewnętrznym na stronie lewej, po prostu szarpiąc za półoś ręką ...
Stawiam zatem na przegub wew. jak u 'wojtas68'.
Odezwę się po wymianie.
BRi luzy na przegubie? jaki to ma przebieg?
Spokojnie... nie 'to' tylko jak wspomniałem Lancia Thesis 2.0T 2007 o przebiegu 74k odkupione z garnizonu Policji w Rzymie.
Szukam narazie sklepu z normalnymi cenami pewnie skończy się na AUTOMIXIE
BR

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Właśnie u mnie nie ma żadnych wibracji podczas przyspieszania jako takiego (kiedyś tak miałem i to były przeguby wewnętrzne, ale po wymianie definitywnie zjawisko ustąpiło).Polej pisze:Tomzik, a wibracje czujesz na kierownicy, czy na całym nadwoziu? Bo wibracje przy przyśpieszaniu to jedno, a skoki przy hamowaniu to drugie. I właśnie w przypadku problemów z hamowaniem może czas przyjrzeć się hamulcom tylnej osi?
Odnośnie wibracji przy przyśpieszaniu, to u mnie,zaraz po zakupie auta wymieniałem łożyska z przodu- właśnie z powodu huczenia+ wibracji przy większych prędkościach na kierownicy-usterka wówczas zniknęła.
Hamulce (tarcze) możesz też sprawdzić na ścieżce diagnostycznej z kanałem, oczywiście za przyzwoleniem diagnosty.
Pojawiają się przy mniej więcej 110-120 i znikają dopiero jak zwolnię do 90-100 i czuć je na kierownicy. Przy hamowaniu jest masakra- kiera lata, wydaje mi się, że przy hamowaniu aż budą telepie... Drgania czuć wyraźnie w przednim prawym rogu.
Faktem jest, że z przodu wymieniałem już z 3 czy 4 razy tarcze z klockami. Z tyłu robiłem to raz. Natomiast nie ruszałem żadnych zacisków, ale mój mechanik twierdzi, że są w porządku (bo też juz nad tym myślałem).
Już 3 lata nie mogę znaleźc odpowiedzi na pytanie co w tajemniczy sposób ciągle krzywi przednią prawą tarczę, niezależnie jakiej firmy ona jest i jakiej firmy klocki założę? Nie mam już zamiaru kupować nowych tarcz co chwilę, po kilku wymienionych kompletach nie wierzę już w to, że to wina słabych tarcz, bo gdyby tak było to psułaby się i lewa i prawa...
Wykluczam tarcze i w ogóle układ hamulcowy, bo drgania są też podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością. Może gdzieś jest jakiś luz w układzie napędowym? Dwumas? Luzy w skrzyni? W sprzęgle? Nie mam zielonego pojęcia...
Ale normalnie jak ktoś mi postawi trafną diagnozę to chyba zostanie nagrodzony jakimś trunkiem

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
no to obstawiamy:Tomzik pisze:
Ale normalnie jak ktoś mi postawi trafną diagnozę to chyba zostanie nagrodzony jakimś trunkiem
prawa piasta ma bicie
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Tomzik ...chodzą mi po głowie właśnie zaciski...
skoro po zmianie tarcz na nowe razem z klockami jest ..trochę lepiej ,a po jakimś czasie drganie się nasila i to czujesz po prawicy
..może nie chodzi równo po prowadnicach (zacisk) moze tłoczek jest przytarty albo się gdzieś krzywo ułożył ...zmieniłeś sporo w zawieszeniu jak nie wszystko ,więc powinno być już Ok ale jeżeli nie to ..zostały zaciski
....przechodziłem już temat ''krzywe tarcze'' ,przegrzane po przetoczeniu na chwilę było ok ale zaraz znów to samo więc zmiana na nowe ...niebo a ziemia ...
Pozdro



Pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Wymieniona na nową- bez efektuPiszczyk pisze:no to obstawiamy:
prawa piasta ma bicie

Tłoczki działają prawidłowo, zostało to sprawdzone przez mojego mechanika. Nic się nie zacina ani nie zaciera, wszystko odbija... No i drgania są także kiedy nie hamuję, wystarczy przekroczyć magiczne 120mikaeltdi pisze:Tomzik ...chodzą mi po głowie właśnie zaciski... skoro po zmianie tarcz na nowe razem z klockami jest ..trochę lepiej ,a po jakimś czasie drganie się nasila i to czujesz po prawicy ..może nie chodzi równo po prowadnicach (zacisk) moze tłoczek jest przytarty albo się gdzieś krzywo ułożył ...zmieniłeś sporo w zawieszeniu jak nie wszystko ,więc powinno być już Ok ale jeżeli nie to ..zostały zaciski ....przechodziłem już temat ''krzywe tarcze'' ,przegrzane po przetoczeniu na chwilę było ok ale zaraz znów to samo więc zmiana na nowe ...niebo a ziemia ...

Do tego dokładam na wszelki wypadek info- opony zimowe teraz zaczęły 3. sezon ,kupione jako nowe, GY UG7+, letnie założone w tym roku nówki sztuki Pirelli P Zero Nero, więc nie chińszczyzna, do tego na wiosnę wraz z Pirelkami założone felgi po generalnej odnowie (prostowanie itd), zresztą po zmianie teraz na zimówki dalej to samo, więc koła definitywnie odpadają.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Przyszło mi jeszcze do głowy ...felgi ..? masz oryginał ...chodzi mi o wyrobione gniazda śrub ...kombinuję bo jak miałem założone inne felgi i dystanse to obiawy miałem podobne ..musiałem przetoczyć dystanse i wycentrować żeby śruby idealnie leżały i dociągały (po demontażu widać było jak koło -felga pracuje
na piaście )na po tym zabiegu było lepiej tzn właśnie przy prędkościach pow 90 nie było drgań ...przed zabiegiem były i też myślałem że opony ...
Pozdro

Pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Felgi są oryginalne (oba komplety).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
A te tarcze faktycznie się krzywią? Mierzone to było czujnikiem zegarowym zarówno na nowych jak i "krzywych" tarczach bicie boczne?
KAPPA TDS & JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
To jest dobre pytanie, ja tego nie sprawdzałem, a mechanior dawał do przetoczenia.
Ale muszę go spytać o szczegóły. W każdym razie przetoczenie też na chwilę pomagało i nie likwidowało problemu całkowicie.
Ale muszę go spytać o szczegóły. W każdym razie przetoczenie też na chwilę pomagało i nie likwidowało problemu całkowicie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205