Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
...ot polski "mechanik samochodowy", myślę, że coś ściemniał i chciał coś więcej zarobić i trzymał mi samochód od czwartku, a na tym regulatorze się zabardzo nie dało..., zakup w Intercarsie nawet z dużym rabatem, trochę roboty i 2x komputer podłączony - za te 350 zeta ....
To jest moje chyba ósme auto i nigdy nie mogłem pochwalić po mechanikach... Staram się jak najdalej omijać, oczywiście szacunek dla tych "z zasadami..."
To jest moje chyba ósme auto i nigdy nie mogłem pochwalić po mechanikach... Staram się jak najdalej omijać, oczywiście szacunek dla tych "z zasadami..."
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
ja dlatego rok się bujałem z tym tematem dopóki nie byłem pewien że to jest to.
Przy regulatorze mechanik może powiedzieć wiele bajek, bo błąd P0191 nie określa dokładnie urządzenia z usterką tylko zakres urządzeń, w tym przypadku zasilających paliwem silnik, co defacto powodować może ogromne koszty naprawy, lub też pierdoła jak w tym przypadku, ale zawsze mechanik może powiedzieć że coś tam jeszcze a tego nigdy nie stwierdzisz albo trudno będzie jak już naprawę zrobi.
Najważniejsze jednak że masz winowajcę i że nikt Ci nie pocisnął kitu.
Swoją drogą wyszło mi że regulator u mnie wytrzymał 9 lat, bo tak się z nim zaczęło. Zakładam że nie był nigdy wymieniany - po sposobie dokręcenia i organoleptycznie wyglądał na nigdy nie odczepiany od pompy.
pozdrawiam
Przy regulatorze mechanik może powiedzieć wiele bajek, bo błąd P0191 nie określa dokładnie urządzenia z usterką tylko zakres urządzeń, w tym przypadku zasilających paliwem silnik, co defacto powodować może ogromne koszty naprawy, lub też pierdoła jak w tym przypadku, ale zawsze mechanik może powiedzieć że coś tam jeszcze a tego nigdy nie stwierdzisz albo trudno będzie jak już naprawę zrobi.
Najważniejsze jednak że masz winowajcę i że nikt Ci nie pocisnął kitu.
Swoją drogą wyszło mi że regulator u mnie wytrzymał 9 lat, bo tak się z nim zaczęło. Zakładam że nie był nigdy wymieniany - po sposobie dokręcenia i organoleptycznie wyglądał na nigdy nie odczepiany od pompy.
pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
a ja mam pytanie czy czujnik cisnienia pasuje od 1.9 do 2,4
Lybra 2.4 jtd. 99r
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Kolego skąd ktoś ma wiedzieć jaki Ty masz regulator?
Jedynie odczytanie sobie z regulatora numeru daje Ci info jaki masz. W Fiat EPER nie potrafiłem znaleźć tej części wg. numeru VIN mojego auta.
Jak ktoś wie gdzie tego szukać niech poda dokładną ścieżkę.
pozdrawiam
Jedynie odczytanie sobie z regulatora numeru daje Ci info jaki masz. W Fiat EPER nie potrafiłem znaleźć tej części wg. numeru VIN mojego auta.
Jak ktoś wie gdzie tego szukać niech poda dokładną ścieżkę.
pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
pytam ponieważ podmieniłem od kolegi z alfy 156 2,4jtd i wszystko działało
Lybra 2.4 jtd. 99r
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
No i się nacieszyłem autkiem po wymianie regulatora ciśnienia..."mój" mechanior się nie popisał.
Przejechałem ze 30 km i znowu zgasło ale tym razem już nie odpaliło. FES pokazał jeden błąd P1320, po jego skasowaniu niestety nie odpala, kręcenie do upadku aku nie pomaga.
Wymieniłem już czujnik położenia wału ...
Pozostaje jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, i pompa w baku i pompa wysokiego i czujnik na listwie itd. w nieskończoność.
Widać dopadła mnie w końcu usterka nie do naprawienia.
Odpinałem przewód paliwowy przed filtrem i coś jest nie halo, daje paliwo z powietrzem i jakby sika z przerwami, pompę paliwową słychać - bulgotanie.
Już się wystraszyłem, że pasek rozrządu piardnął, ale sprawdziłem i jest ok. napięcie paska równierz.
MOŻE KOLEDZY MACIE JAKIEŚ POMYSŁY ?
Auto stoi uziemione i nijak nie dam sam rady, a mechanicy, cóż już wpakowałem w dwie kieszenie 6 stówek...
Przejechałem ze 30 km i znowu zgasło ale tym razem już nie odpaliło. FES pokazał jeden błąd P1320, po jego skasowaniu niestety nie odpala, kręcenie do upadku aku nie pomaga.
Wymieniłem już czujnik położenia wału ...
Pozostaje jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, i pompa w baku i pompa wysokiego i czujnik na listwie itd. w nieskończoność.
Widać dopadła mnie w końcu usterka nie do naprawienia.
Odpinałem przewód paliwowy przed filtrem i coś jest nie halo, daje paliwo z powietrzem i jakby sika z przerwami, pompę paliwową słychać - bulgotanie.
Już się wystraszyłem, że pasek rozrządu piardnął, ale sprawdziłem i jest ok. napięcie paska równierz.
MOŻE KOLEDZY MACIE JAKIEŚ POMYSŁY ?
Auto stoi uziemione i nijak nie dam sam rady, a mechanicy, cóż już wpakowałem w dwie kieszenie 6 stówek...
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Okazuje się, że czasem jednak można, tylko trza się zmobilizować.
To sikanie paliwem przed filtrem i bulgotanie pompy nie dało mi spokoju i jednocześnie skierowało mnie na dobrą drogę w poszukiwaniu awarii.
Właśnie wróciłem z garażu po trzygodzinnej męce...
Zacząłem od wyjęcia pompy paliwa, no i to co zobaczyłem - szoking
Pompa od spodu oblepiona jakąś celulozą częściowo rozpuszczoną, w koszu ten sam syf.
Rozebrałem ścierwo na części pierwsze, i oczyściłem - igiełka...
Gorzej było z bakiem, miałem z 15 litrów ropuchy, trzeba było zlać do baniaka, w zbiorniku ten sam częściowo rozpuszczony celulozowy syfilis.
Po czyszczeniu, zalaniu paliwa pierwsze uruchomienie i ... yes,yes,yes - zagdakał i nawet jazda "próbna" zakończyła się powodzeniem.
Nasuwa się jednak co najmniej jedno pytanie...
Czy z dystrybutora może coś takiego do baku się dostać, czy dystrybutory na stacji mają jakieś zabezpieczenia w postaci filtrów ???
Chociaż ja raczej obstawiam NIESTETY sabotaż pseudo mechaników, co auto u nich stało na wymianę regulatora ciśnienia.
Jedno jest pewne - już do nich nie wrócę.
Pozdrawiam
To sikanie paliwem przed filtrem i bulgotanie pompy nie dało mi spokoju i jednocześnie skierowało mnie na dobrą drogę w poszukiwaniu awarii.
Właśnie wróciłem z garażu po trzygodzinnej męce...
Zacząłem od wyjęcia pompy paliwa, no i to co zobaczyłem - szoking
Pompa od spodu oblepiona jakąś celulozą częściowo rozpuszczoną, w koszu ten sam syf.
Rozebrałem ścierwo na części pierwsze, i oczyściłem - igiełka...
Gorzej było z bakiem, miałem z 15 litrów ropuchy, trzeba było zlać do baniaka, w zbiorniku ten sam częściowo rozpuszczony celulozowy syfilis.
Po czyszczeniu, zalaniu paliwa pierwsze uruchomienie i ... yes,yes,yes - zagdakał i nawet jazda "próbna" zakończyła się powodzeniem.
Nasuwa się jednak co najmniej jedno pytanie...
Czy z dystrybutora może coś takiego do baku się dostać, czy dystrybutory na stacji mają jakieś zabezpieczenia w postaci filtrów ???
Chociaż ja raczej obstawiam NIESTETY sabotaż pseudo mechaników, co auto u nich stało na wymianę regulatora ciśnienia.
Jedno jest pewne - już do nich nie wrócę.
Pozdrawiam
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Ja wolę samemu sobie ciułać niż mechanikom dawać - mam jednego sprawdzonego ale 70 km ode mnie, tam jeżdżę tylko w tematach ekstremalnych.
Ale wracając do tematu. Też wyjmowałem pompę paliwa z baku. W koszu pompy miałem płatki plastiku np.10x20 mm jakby się gdzieś złuszczył plastik. Jednak nie znalazłem miejsca gdzie. Wszystko było OK. W baku dwa małe płatki 2x5 mm.
Najważniejsze że autko sprawne i można dalej śmigać.
pozdrawiam
Ale wracając do tematu. Też wyjmowałem pompę paliwa z baku. W koszu pompy miałem płatki plastiku np.10x20 mm jakby się gdzieś złuszczył plastik. Jednak nie znalazłem miejsca gdzie. Wszystko było OK. W baku dwa małe płatki 2x5 mm.
Najważniejsze że autko sprawne i można dalej śmigać.
pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Niestety moje zmagania do tej pory nie przyniosły rezultatów.
Dzisiaj przejechałem w sumie ok.30 km i auto zgasło dwa razy.
Kilka razy zamuliło, przerywaniem pracy silnika.
Na szczęście po kilku minutach dało się uruchomić ponownie, do kolejnego zgaśnięcia.
Jak już wspominałem w wcześniejszych postach, wymieniłem już REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA i CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
Ostatnio oczyściłem pompę i zbiornik z syfu.
Odczytałem błędy po zgaśnięciu, załączam zrzut z FES;a
Dwa pierwsze błędy zapisały się po pierwszym zgaśnięciu, dwa kolejne "dopisały się po drugim zgaśnięciu.
Na razie ich nie kasowałem, może przydadzą się komuś mądrzejszemu w rozwikłaniu tej zgadki...
Czy możliwe jest, że ten syf z baku powędrował gdzieś dalej z paliwem , czy filtr paliwa zatrzymuje taki syf, czy może on zapchać np. iglicę tego nowego regulatora, w tym starym wydłubałem jakąś folię spod oringu...
Idą święta, a mi ręce opadają i kasy ubywa, a samochód do jazdy się nie nadaje.
POMOCY!!!
Dzisiaj przejechałem w sumie ok.30 km i auto zgasło dwa razy.
Kilka razy zamuliło, przerywaniem pracy silnika.
Na szczęście po kilku minutach dało się uruchomić ponownie, do kolejnego zgaśnięcia.
Jak już wspominałem w wcześniejszych postach, wymieniłem już REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA i CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
Ostatnio oczyściłem pompę i zbiornik z syfu.
Odczytałem błędy po zgaśnięciu, załączam zrzut z FES;a
Dwa pierwsze błędy zapisały się po pierwszym zgaśnięciu, dwa kolejne "dopisały się po drugim zgaśnięciu.
Na razie ich nie kasowałem, może przydadzą się komuś mądrzejszemu w rozwikłaniu tej zgadki...
Czy możliwe jest, że ten syf z baku powędrował gdzieś dalej z paliwem , czy filtr paliwa zatrzymuje taki syf, czy może on zapchać np. iglicę tego nowego regulatora, w tym starym wydłubałem jakąś folię spod oringu...
Idą święta, a mi ręce opadają i kasy ubywa, a samochód do jazdy się nie nadaje.
POMOCY!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Problem z elektrycznym połączeniem pomiedzy komputerem a wtryskiwaczami - stąd masz błąd wtrysków (wszytskich 4)
Wyglada to na problem typowo "elektryczny" czyli sprawdzić połączenia od sterownika (nad nogami pasażera) az do wtryskiwaczy.
W lybrze lubi się przecierać wiązka kabli nad silnikiem a pod osłoną silnika(na kolektorze ssącym cała wiązka).
Moze tam masz problem. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
Wyglada to na problem typowo "elektryczny" czyli sprawdzić połączenia od sterownika (nad nogami pasażera) az do wtryskiwaczy.
W lybrze lubi się przecierać wiązka kabli nad silnikiem a pod osłoną silnika(na kolektorze ssącym cała wiązka).
Moze tam masz problem. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
Dzięki za wskazówkę Kolego Dominiku, jak odpali to "pomajtam" tymi kablami, zobaczy się, czy zgaśnie...
A ten kabelek, o który zapytałem w oddzielnym poście nie ma tu nic wspólnego ?
Ewidentnie widać, że jest "nadwyrężona" izolacja przez pokrywę silnika...
A ten kabelek, o który zapytałem w oddzielnym poście nie ma tu nic wspólnego ?
Ewidentnie widać, że jest "nadwyrężona" izolacja przez pokrywę silnika...
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
No, Kolego Dominiku...
Wielki SZACUN dla Ciebie
Załączone zdjęcie mówi samo za siebie...
A Tobie dobra flacha się należy !
W każdym razie wielkie dzięki za trafioną pomoc !!!
Mam nadzieję, że to tylko dwa przetarte przewody powodowały gaśnięcie silnika i jego przerywaną pracę.
A włożona kasa w czujnik wału i regulator ciśnienia... cóż zaowocuje już na przyszłość
Wielki SZACUN dla Ciebie

Załączone zdjęcie mówi samo za siebie...
A Tobie dobra flacha się należy !
W każdym razie wielkie dzięki za trafioną pomoc !!!
Mam nadzieję, że to tylko dwa przetarte przewody powodowały gaśnięcie silnika i jego przerywaną pracę.
A włożona kasa w czujnik wału i regulator ciśnienia... cóż zaowocuje już na przyszłość

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku


Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<