Delta II - wyjęcie silniczka regulacji lamp Bosch

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - wyjęcie silniczka regulacji lamp Bosch

Post autor: Bichoń » 17 kwie 2015, 22:07

Chciałem się podzielić wiedzą, której zdobycie kosztowało mnie 3 zepsute lampy w Deltach. Jeżeli jest gdzieś na forum, to przepraszam, ja na to nigdy nie trafiłem.
Do sedna: w lampach Bosch do Delty wyjęcie silniczka "na chama" kończy się wyłamaniem gniazda/panewki, w którym siedzi drążek (trzpień) silniczka. Aby wyjąć silniczek regulacji bez uszkodzenia, należy oczywiście przekręcić go lekko w bok (wtedy wyraźnie "puści"), a następnie: ściągnąć tylną zaślepkę lampy (jak do wymiany żarówki), wsadzić dłoń (preferowana mała...) w przestrzeń pomiędzy tyłem klosza a obudową i wymacać miejsce w którym osadzony jest drążek silniczka. Jest tam coś w stylu zapadki. Należy ją nacisnąć (jej część od tyłu lampy docisnąć w stronę drążka) i wtedy drugą ręką wyciągnąć silniczek. Naciśnięcie tej zapadki powoduje odgięcie części gniazda na zewnątrz i gałka drążka silniczka ma więcej luzu.
Postaram się zrobić jeszcze fotki jak to wygląda.
Zalecam do tego wyjąć lampę z samochodu, będzie dużo łatwiej manewrować.

Fotki:
DSCF1489 (Custom).JPG
DSCF1491 (Custom).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”