Lybra 1.8 16v - klekotanie/stukanie w silniku

cuba_000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:40

Lybra 1.8 16v - klekotanie/stukanie w silniku

Post autor: cuba_000 » 04 maja 2015, 19:43

Problem wygląda następująco: w Lancii Lybrze 1.8 16V w listopadzie 2014 r. mechanik wstawił nowe części (wg jego zestawienia):

- wariator
- panewki wału
- panewka korbowodu
- filtr oleju, olej
- uszczelka głowicy
- uszczelka klawiatury
- kolektor wydechu i rury wydechowej
- uszczelniacz miski olejowej
- popychacz zaworu
- uszczelniacz zaworu (16 szt.)
- pierścienie tłokowe (4 komplety)

Całość kosztowała 1720 zł za części, 800 zł za robotę.

Otóż po 3 miesiącach zaczęło coś klekotać w silniku - dźwięk kojarzy mi się z dźwiękiem koła fortuny :D albo jakby jakiś przedmiot uderzał o skrzydła kręcącego się wiatraka. Czasem przypomina też diesla. Dźwięk zaczyna być bardzo słyszalny od 2500 obrotów. Do tego silnik na biegu jałowym, a także po wduszeniu sprzęgła na którymkolwiek z biegów ma obroty ok. 1200-1500. Auto jeździ tylko po mieście, strach wybrać się gdzieś dalej, bo nie wiadomo, czy silnik się nie rozsypie.


Filmik prezentujący pracę silnika:

https://www.youtube.com/watch?v=O6MIOZy ... e=youtu.be


Mechanik nie wie co i dlaczego i w ogóle do niczego się nie poczuwa. Oczywiście jak wyjaśnię co to jest i ustalę, że on to sknocił, to odpowiednie działania wobec niego podejmę, ale nie o tym chciałem ;) Ten "spec" robił też moją Alfę Romeo 147 (Lancia należy do członka rodziny), kilka dni temu okazało sie, że wymieniał rozrząd bez blokad i wszystko w środku latało, silnik warczał. Piszę o tym, bo może to być jakaś wskazówka gdzie szukać awarii, skoro nie poradził sobie z rozrządem w AR. Niestety nie mam możliwości przyjechania Lancią do tego mechanika, który doprowadził do ładu AR (odległość 200 km, nie wiadomo czy silnik się nie rozsypie jw.).

Przeszukałem google, do opisu pasuje awaria wariatora, panewek i popychaczy, a przecież te części były wymieniane (chyba, że się mylę, i są różne panewki i różne popychacze - sam nie jestem mechanikiem). Może źle poskręcał silnik (jak rozrząd w AR)? Obecnie nie wiem, czy po prostu silnik jest już zajechany (obecnie 140 tys., auto kupione w 2008 r. przy ok. 70 tys., ale pewnie licznik był kręcony) i auto nadaje się na szrot, czy może wystarczy wszystko dobrze skręcić i będzie grało.

Zwracam się zatem do Was o pomoc: co to może być?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 04 maja 2015, 20:35

Podstawowych kilka pytań: dlaczego wymieniane były panewki? Dlaczego wymieniono tylko jeden komplet panewek korbowych a wszystkie główne? Rozumiem że załozył nowe panewki nie szlifowawszy wału korbowego? Dźwięk ten mi pasuje na panewkę korbową. Zobacz czy na bagnecie nie ma opiłków. Dlaczego przy takim poważnym remoncie nie wymieniono rozrządu? Takie zaniedbanie w tym dość specyficznym silniku to delikatnie mówiąc niefrasobliwość.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

cuba_000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:40

Re: Lancia Lybra 1.8 16V - klekotanie/stukanie w silniku, dr

Post autor: cuba_000 » 04 maja 2015, 20:57

Do remontu silnika doszło dlatego, że pracował jak diesel. Nic nie wiem o szlifowaniu wału korbowego, więc najpewniej tego nie robił. Dlaczego wymieniono tylko jeden komplet panewek i dlaczego nie wymieniono rozrządu - nie mam pojęcia. Jutro będę wiedział, czy na bagnecie nie ma opiłków.

Dobrze wnioskuję, że jeśli robota została tak sknocona, to żeby silnik naprawić trzeba byłoby raz jeszcze zrobić taki sam albo większy remont silnika? O ile w ogóle nie wymienić całego silnika?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 04 maja 2015, 21:16

Sam wywnioskuj: demontaż silnika, demontaż wału, szlif wału, komplet nowych panewek, poskładanie wszystkiego - to scenariusz przy potwierdzonej wersji z panewką i opiłkach w oleju. Nie wiadomo co z gładziami cylindrów i tłokami. Cały silnik trzeba dokładnie wypłukać ze starego oleju z opiłkami. W tych silnikach przy pracy podobnej do diesla zwylke wystarcza wymiana wariatora. Po co wymieniał panewki??? Ciśnienie oleju świeciło przed remontem?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lancia Lybra 1.8 16V - klekotanie/stukanie w silniku, dr

Post autor: Egon » 04 maja 2015, 21:33

Dla mnie panewki. Jesli doszlo kiedys do uszkodzenia panewek to sama wymiana bez szlifu wału nic nie pomoże. Zdejmuj miskę i odkręć panewki korbowodowe przy okazji wyjdzie ile ich wymienił i czy nie zastosował jakiegoś patentu na kilka miesięcy
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

cuba_000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:40

Re: Lancia Lybra 1.8 16V - klekotanie/stukanie w silniku, dr

Post autor: cuba_000 » 05 maja 2015, 12:31

W oleju nie ma opiłków (przynajmniej nie widać ich na bagnecie), ale olej jest rzadki, jakby był z czymś wymieszany (z benzyną?). Przed naprawą nic się nie świeciło, żadne lampki itd.

Z każdym Waszym postem coraz mocniej trzymam się krzesła, żeby nie spaść. Co gorsza, w mojej okolicy nie mogę znaleźć mechanika, który podjąłby się naprawy albo chociaż postawienia diagnozy.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 05 maja 2015, 13:44

Skoro piszesz że olej rzadki: płynu z chłodnicy nie ubyło, ile oleju jest na bagnecie? Normalny stan czy ponad max?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lancia Lybra 1.8 16V - klekotanie/stukanie w silniku, dr

Post autor: Egon » 05 maja 2015, 14:31

cuba_000 pisze:W oleju nie ma opiłków (przynajmniej nie widać ich na bagnecie), ale olej jest rzadki, jakby był z czymś wymieszany (z benzyną?). Przed naprawą nic się nie świeciło, żadne lampki itd.

Z każdym Waszym postem coraz mocniej trzymam się krzesła, żeby nie spaść. Co gorsza, w mojej okolicy nie mogę znaleźć mechanika, który podjąłby się naprawy albo chociaż postawienia diagnozy.
Zrób jak pisałem zdemontuj miskę i sprawdź panewki korbowodowe, by wyjąć miskę potrzebny kanał lub podnośnik, odkręcasz wydech (portki) śruby od miski + jedna od łapy aluminiowej nad miską i miska wychodzi jest dość ciasno ale da rade ja wyjąć. Jeśli diagnoza będzie nie trafiona to co najwyżej jesteś w plecy klej do przyklejenia miski przy okazji zobaczysz ile panewek jest wymienionych i jak to było złożone
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

cuba_000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:40

Re:

Post autor: cuba_000 » 05 maja 2015, 15:37

Pawcio78 pisze:Skoro piszesz że olej rzadki: płynu z chłodnicy nie ubyło, ile oleju jest na bagnecie? Normalny stan czy ponad max?

Płynu z chłodnicy nieco ubyło, jednak olej jest do maksymalnej pozycji na bagnecie.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 05 maja 2015, 16:07

Płynu nie powinno ubywać. Jeśli się tak dzieje to: masz nieszczelną nagrzewnicę-wyczujesz słodki zapach po włączeniu wentylacji, masz pękniętą głowicę lub źle zrobioną uszczelkę pod głowicą skoro niedawno głowica była rwana. Płyn przedostaje się do oleju kanałami olejowymi. Nie jeździj tym samochodem ani go nie odpalaj tylko ponownie rozbieraj silnik. Może jeszcze coś da się z niego odzyskać.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

viriano
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 28 lut 2011, 10:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Lybra 1.8 16v - klekotanie/stukanie w silniku

Post autor: viriano » 05 maja 2015, 17:03

Przypadek podobny do mojego.. Jeżeli poszły Ci panewki, to lepiej wymienić cały silnik (ja robiłem tak z poprzednim silnikiem), założyłem nowy silnik, no i teraz podobne puki, w osobnym temacie wraz z filmikami : yesyes : Jak już będę miał ją naprawioną, to chętnie sprzedam :D Jeden plus tego taki, to że możesz znać cała historię mojego auta, bo na tym forum można ją wyczytać :D

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 16v - klekotanie/stukanie w silniku

Post autor: Egon » 05 maja 2015, 17:04

wyciek lub ubytek płyny może być poprzez węże zwłaszcza te do wymiennika ciepła przy filtrze oleju lub jeśli auto ma LPG gdzieś na złączkach przewodów, mogą to być również przyczyny o których pisze Pawcio78
viriano pisze:Przypadek podobny do mojego.. Jeżeli poszły Ci panewki, to lepiej wymienić cały silnik (ja robiłem tak z poprzednim silnikiem), założyłem nowy silnik, no i teraz podobne puki, w osobnym temacie wraz z filmikami : yesyes : Jak już będę miał ją naprawioną, to chętnie sprzedam :D Jeden plus tego taki, to że możesz znać cała historię mojego auta, bo na tym forum można ją wyczytać :D
Ja jestem innego zdania jeśli padną panewki to zrobić szlif wału + nowe panewki, jeśli się nie da to kupno używanego wału dobrego oddanie go do szlifu plus nowe panewki i można się cieszyć z jazdy. Podstawa to prawidłowy stan oleju prawidłowe użytkowanie
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 17:21 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 05 maja 2015, 17:10

Egon dobrze pisze, zapomniałem o chłodniczce oleju. Ona także może mieszać płyn z olejem.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”