Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Post autor: Bichoń » 15 wrz 2015, 23:23

To tavria nie miała na wyposażeniu hamulca ręcznego? :hmmm:
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Post autor: Borek » 16 wrz 2015, 6:59

Gdyby grzechot przy gaszeniu, a może i odpalaniu miał pochodzić od dwumasy, to przecież ona wisi po stronie silnika i wciskanie sprzęgła jej nie odłącza, grzechotałaby tak czy inaczej.
Ja też zauważyłem w Iveco, że czasami gaszenie bez wciskania sprzęgła kończy się lekkim zatelepaniem budą (przy samym końcu) a wciśnięcie pedału obniża taką szansę. Nie wiem jednak czy to nie jest autosugestia bo zjawisko nie jest regularne, a potrafi zatelepać nawet przy wciśniętym sprzęgle. Samochód co prawda ma już nalot niemal 120 tysięcy, ale takie efekty zauważam już przynajmniej od roku jeśli nie dawniej.

Najważniejsze przy gaszeniu to nie włączać ponownie zapłonu zbyt wcześnie. Ja kiedyś zapomniałem zamknąć okno w Iveco i włączyłem zapłon jak jeszcze słychać/czuć było ostatni ruch wału i ten pieprzony silnik leeeeeedwo, ale zaskoczył ponownie :lol:. Natomiast niedawno i tak odkryłem, że jak się wyłączy zapłon to można jeszcze się bawić oknami dopóki nie upłynie 5 minut albo nie otworzy się dowolnych drzwi. :D
Drop a gear and disappear!

harpusz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 28 cze 2011, 0:10
Imię: tomek
Lokalizacja: Łódź

Re: Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Post autor: harpusz » 16 wrz 2015, 8:06

bichon miała, ale w takim wynalazku jak ZAZ używanie zimą hamulca ręcznego mogło się nawet skończyć unieruchomieniem pojazdu do wiosny :) Tam wiele rzeczy było wykonane w kosmicznej technologii.
Kappa 2.0 20v 155KM

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3370
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Post autor: adamM20 » 16 wrz 2015, 8:22

harpusz pisze:bichon miała, ale w takim wynalazku jak ZAZ używanie zimą hamulca ręcznego mogło się nawet skończyć unieruchomieniem pojazdu do wiosny :) Tam wiele rzeczy było wykonane w kosmicznej technologii.
... na przykład: oprawki żarówek w tylnych lampach, luzy łożysk przednich kół, opony, system ogrzewania, pasek klinowy, "piąty bieg", węże gumowe, "szwedzki" system antykorozji. Miała też mocne strony takie jak silnik czy też fakt, ze była dużo lepsza od swojego poprzednika ..... znanego z ogólnego piękna, ekstrawagancji i specyficznego podejścia do motoryzacji zaporożca.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Dlaczego odpalamy auto z wciśniętym sprzęgłem?

Post autor: Snail » 16 wrz 2015, 8:33

Ale za to Zaporożca było słychać dalej niż widać :D . Nie było szans żeby wziął kogoś z zaskoczenia;)
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”