Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 09 cze 2014, 21:16

Witam serdecznie wszystkich miłośników wdzięcznych i pięknych autek.
Zdecydowałem się na założenie nowego tematu, ponieważ eper nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie, a na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Posiadam autko, w którym po ingerencji "specjalistów" mam problem z prawidłowym podpięciem wężyków do akumulatora podciśnienia.
Turbina pracuje po podpięciu podciśnienia bezpośrednio pod overboost.
Akumulator podciśnienia zasilany jest przez zawór elektryczny ( "pstryka" po podaniu napięcia ), który wpięty jest w akumulator w dolną rurkę przy podwójnym przyłączu. Górna rurka podpięta jest pod overboost, a pojedyńcza z drugiej strony akumulatora na przepustnicę. - TAK to nie chce działać.

Proszę o podpowiedź jak prawidłowo podpiąć wężyki podciśnienia.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Zielony » 09 cze 2014, 21:23

Od pompy vacum idzie gruby przewód do wspomagania hamulców.Po drodze jest trójnik i tam jest odejście na akumulator.Z niego zasilany jest overboost a potem grucha na turbinie i elektrozawór który jest przykręcony do akumulatora.Z elektrozaworu idzie przewód do klapy gaszącej na wlocie powietrza do silnika.
Więc akumulator podciśnienia zasilany jest bezpośrednio a nie przez elektrozawór.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 09 cze 2014, 22:01

Zielony pisze:Od pompy vacum idzie gruby przewód do wspomagania hamulców.Po drodze jest trójnik i tam jest odejście na akumulator.Z niego zasilany jest overboost a potem grucha na turbinie i elektrozawór który jest przykręcony do akumulatora.Z elektrozaworu idzie przewód do klapy gaszącej na wlocie powietrza do silnika.
Więc akumulator podciśnienia zasilany jest bezpośrednio a nie przez elektrozawór.
mogę poprosić szczegółowo ?
Podciśnienie vacuum jest, podpinam do ..
na klapkę gaszącą, który z akumulatora ?

PS. dziękuję za szybką odpowiedź
Była: Lybra SW 1.9 JTD LX
Jest: Croma 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Zielony » 09 cze 2014, 22:08

Z vacum zasilasz bezpośrednio akumulator.
I z akumulatora zasilasz bezpośrednio overboost a przez elektrozawór klapkę gaszącą.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 09 cze 2014, 22:15

Na które wejście podaję podciśnienie ?

Cały czas ślęczę z latarką przy autku
Była: Lybra SW 1.9 JTD LX
Jest: Croma 1.9 JTD

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: stabraf » 09 cze 2014, 22:24

Może to pomoże:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Ramzes_II » 09 cze 2014, 22:27

to co zapodałeś to ze 105KM - CF2 , a Kolega ma CF3 110 lub 115KM, to co zapodałeś to sterowanie EGR a nie turbo :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: stabraf » 09 cze 2014, 22:31

A widzisz - ja mam turbobenzynkę a nie ropnioka ;)Poszukamy właściwego ;) Dzięki Ramzes za czujność ;)

To to ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Zielony » 09 cze 2014, 22:35

Zasilanie podepnij tam gdzie jest jeden króciec,a tam gdzie są dwa obok siebie podłącz overboost i elektrozawór.
Teraz dokładnie nie pamiętam,SKS
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 09 cze 2014, 22:41

Panowie,
pojedynczy króciec na akumulatorze pozwala na zaciągnięcie powietrza, a blokuje wdmuchnięcie - czy to tam powinienem zasilić akumulator ? - pozostałe podwójne działają w obie strony.
Wnioskuję zatem, że z zaworu powinienem zasilić overboost ?

P.S

Przepraszam,
pisałem i nie zdążyłem przeczytać powyższego

Wniosek, że elektrozawór steruje domykaniem przepustnicy przy gaszeniu ?

Pogubiłem się :-?
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 22:52 przez Wilkin, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Nie klep posta pod postem tylko użyj opcji edytuj.! Połączyłem,zresztą w wspólnie z Stabrafem ;)
Była: Lybra SW 1.9 JTD LX
Jest: Croma 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Zielony » 09 cze 2014, 22:52

Norbi66 pisze:Wniosek, że elektrozawór steruje domykaniem przepustnicy przy gaszeniu ?
Dokładnie tak jest,w momencie kiedy gasisz silnik,elektrozawór zamyka dopływ powietrza do silnika zamykając klapkę na wlocie do kolektora.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 09 cze 2014, 22:57

Dzięki,
jutro skończę składać bo komary tną nieźle, a i kropić zaczęło.
Jeżeli zadziała pochwalę się na pewno.

W drodze uzupełnienia:
1. Wyświetlił się check - brak mocy
2. Fachowcy i super spece - podłączanie kompa,kasowanie błędów i minimum 50zł każdorazowo.
3. Jeden ściągnął nawet górną pokrywę silnika i popierniczył wtedy przewody akumulatora podciśnienia.
4. Diagnozy: zawór overboost, przepływomierz, zwarcie, dziurawe rury lub węże, a nawet padnięta ( kończąca żywot turbinka )
5. Sprawdziłem : overboost - był czyściutki, EGR - brud i full zabity sadzą ( masakra ), podciśnienie z vacuum - jest, turbina działa po podpięciu podciśnienia bezpośrednio na overboost - przeładowanie ? - brzydka praca silnika.
6. Wniosek : komputer podpinajcie w ostateczności zwłaszcza jeżeli robicie to odpłatnie, a mechanik przydrożny. Lepiej pogooglować lub poszukać na forum - po przeczytaniu kilkudziesięciu postów przy pomocy doświadczonych kolegów można wiele rzeczy zrobić samemu bez wydawania setek i z dobrym rezultatem.

Dzięki raz jeszcze
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 23:23 przez Norbi66, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lybra SW 1.9 JTD LX
Jest: Croma 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Zielony » 09 cze 2014, 23:02

Norbi uzupełnij w profilu wpis: Miejscowość
Daj znać co i jak Ci wyszło,ale jak dobrze pamiętam to dwa króćce obok siebie to jest wyjście a jeden samotny to zasilanie od vacum.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Norbi66
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:54
Lokalizacja: koło W-wy

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Norbi66 » 11 cze 2014, 6:29

Wszystko poskładane, poskręcane i ....
śmiga :D
Ukłon i wielkie dzięki za wskazówki i podpowiedzi.
Była: Lybra SW 1.9 JTD LX
Jest: Croma 1.9 JTD

Maciej.S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
Imię: Maciej
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Lybra SW 1.9 JTD - podciśnienie

Post autor: Maciej.S » 30 wrz 2015, 12:04

Witam,
mam pytanie jak sprawdzić poprawność działania pompy vacumm?
Przyznam, że również odnoszę wrażenie głośniejszej pracy pompy.
Zawór overboost przestał być słyszalny, odnoszę wrażenie, że nie działa poprawnie,
choć na komputerze błędów nie pokazuje. Kiedyś był słyszalny upust powietrza.
Silnik stał się słabszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”