Jazda rajdówką

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Dudi » 18 wrz 2016, 20:31

No niestety nie dam za "11" złamanego grosza, bo nie ma co oglądać :-?
A wtedy było : buja w oblokach :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Tomzik » 18 wrz 2016, 21:03

I tu się nie zgodzę, to za czasów Schumachera nie było co oglądać, w dodatku dostępny był tylko RTL, gdzie do osr..a było słychać "also, drei Deutsche Fahrer im top zehn", "Rafl Schumacher hat seine personliche schnellste Runde gefahren" i takie tam...

Przy tych szwabskich wywodach obecna "jedenastka", tym bardziej z Sokołem, który jako bardzo nieliczny z dotychczasowych polskich komentatorów (no bo na pewno nie Borówa czy Zientar) wie o czym gada (drugi to chyba Sobierajski) jest jak lek uspokajający.

A jeśli pijesz do Merca - cóż - przynajmniej walczy o tytuł dwóch kierowców z tego zespołu i akcje typu Austria 2002 czy "Fernando is faster than you" zdarzają się naprawdę niezmiernie rzadko (a ta pierwsza nie zdarzyła się wcale).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Dudi » 20 wrz 2016, 1:53

I to ma mnie zachęcić do oglądania???
Żartowniś z ciebie :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Tomzik » 20 wrz 2016, 9:54

Nie musi, ale ja tam wolę walkę niż przepuszczanie wielkiego mistrza.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Dudi » 20 wrz 2016, 9:59

A ja wolę MotoGP :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Re: Jazda rajdówką

Post autor: Saleen » 20 wrz 2016, 20:04

Ja tam zdecydowanie wolę takie klimaty niż F1

[youtube][/youtube]
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Jazda rajdówką

Post autor: ArtoKucior » 24 wrz 2016, 14:19

FXX pisze:
ArtoKucior pisze:Ludzie nie jeżdżą po szutrach? Nie jeżdżą po lasach? Gdzie Ty się uchowałeś?
Rozumiem, że Ty albo Twoi znajomi regularnie latacie po szutrach i lasach cywilnymi samochodami w niemal rajdowy sposób? :)
Jaki procent zwykłych ludzi jeździ szybko po lasach czy po polnych drogach, a jaki po asfalcie?
Rozumiem, że uchowałeś się w miejscu, gdzie asfalt na noc zwijają :)
A normalni ludzie nie jeżdżą po lesie czy szutrze? A to w Polsce wszędzie już mamy asfalt? Nawet na zachodzie europy niema wszędzie asfaltu...Np ostatni spot u Maniaka...trzeba było kawałek dojechać polną drogą. To pewnie Ty byś już nie dojechał do niego bo tylko po asfalcie jeździsz. A czy ktoś polną drogą zasuwa szybko czy jedzie wolno to mnie to gucio...ja jadę tak wolno aby zawieszenie auta jak najmniej to odczuło. Może u Ciebie zwijają asfalt skoro mówisz o tym to pewnie widziałeś to na własne oczy. Też bym chciał to zobaczyć...
FXX pisze:
ArtoKucior pisze:Dlaczego rajdowiec miałby nie opanować 700KM na tylnej osi? Zwykli ludzie mają takie auta i potrafią jechać takim autem a zawodowy kierowca rajdowy nie potrafiłby...ciekawe i idiotyczne spostrzeżenie.
Zwykli ludzie mają samochody mające 700KM, napęd na tylną oś, a do tego o masie własnej w okolicach 600kg i osiągających setkę nawet w okolicach 2s? Jeszcze bardziej idiotyczne spostrzeżenie. Owszem, ludzie mają samochody 700-konne, ale osiągami odstają one o lata świetlne od F1.
Pisz o normalnych autach a nie wyścigowych. Jak ktoś ma już te 700KM to waga auta zapewne 2t albo i więcej...i skoro normalny człowiek pojedzie czymś takim po bułki do sklepu to tym bardziej rajdowiec umie prowadzić to auto i również po te bułki pojedzie.
FXX pisze:
ArtoKucior pisze:A co to za porównanie z tym Loebem?
A takie, że Loeb poza rajdami trochę się w wyścigach najeździł. Chociażby wcześniej odnosił sukcesy w wyścigach 24-godzinnych Le Mans.
Loeb niedawno zaczął startować w wyścigach ale tu toczy się spór pomiędzy rajdami WRC a wyścigami F1 z podobieństwem do normalnych zwykłych ludzi jeżdżących codzień do pracy, po dzieci do szkoły i po bułki do sklepu.
FXX pisze:
ArtoKucior pisze:A rajdowca może zaskoczyć wszystko wszędzie i o każdej porze na danym OSie. Ich szybkość reakcji na dane zdarzenie i opanowanie rajdówki robią niesamowite wrażenie
Wrażenie może robią, ale to kierowcy wyścigowi muszą być do bólu precyzyjni, dokłAdni, w przypadku kierowców F1 muszą być znacznie lepiej przygotowani fizycznie - kiedyś było w sieci ciekawe zestawienie w jakich sportach mogli by z takim przygotowaniem fizycznym z powodzeniem startować.
Precyzja, przygotowanie fizyczne...są to cechy wspólne obu tych dyscyplin. Jeśli znajdziesz te zestawienie to je tu wklej bo ja nie widziałem go...

Tomzik pisze:
ArtoKucior pisze: Dlaczego rajdowiec miałby nie opanować 700KM na tylnej osi? Zwykli ludzie mają takie auta i potrafią jechać takim autem a zawodowy kierowca rajdowy nie potrafiłby...ciekawe i idiotyczne spostrzeżenie.
Uwierz, 700KM w aucie ważącym 1500 czy nawet 1300kg plus kierowca to jednak nie do końca to samo co w takim, które waży niecałe 700kg razem z kierowcą i kupą balastu, aby do tej regulaminowej wagi dobić (jeszcze kilka lat temu było to okrągłe 600kg).

Kierowcę wyścigowego może również zaskoczyć deszcz, a nawet deszcz tylko nad częścią toru, gdzie trzeba wybrać albo opony z bieżnikiem albo bez. Owszem, nie ma błota i śniegu, ale chyba nie wymagasz jazdy w takich warunkach autem, które ma prześwit rzędu kilku centymetrów i trze podłogą o asfalt nawet na nieco większych pofałdowaniach?

Rajdowca może zaskoczyć tłum na zakręcie, albo krowa, ale wbrew pozorom, znacznie rzadziej, ale jednak to samo może się stać na niby zamkniętym torze. O krowie nie słyszałem, ale o "świszczach" czy np. wczoraj w Singapurze o dużych jaszczurach owszem :) Wystarczająco dużych, żeby uszkodzić bolid. A nawet o ludziach na torze też słyszałem (i widziałem).
Rozumiem doskonale, że waga ma znaczenie w sportach motorowych. Ale my porównujemy kierowcę wyścigowego i rajdowego i co mają wspólnego ze zwykłymi zjadaczami chleba. I F1 i rajdami WRC w miarę się interesuję także wiem gdzie może być "krowa" :)
Tomzik pisze:
ArtoKucior pisze:Jaki rajdowiec jedzie rajdówką 340km/h? Poza tym kierowca wyścigowy, żeby wyhamować w ostatniej chwili do zakrętu to trenuje tę umiejętność całe życie odkąd zaczął jechać kartem. Gdzie tu porównanie?
W Indy, Champ czy Nascar to jeśli dobrze mi się wydaje to wszystkie pojazdy są tam niemalże identyczne tak jak w seriach niższych od F1 w europie (amerykańcami nigdy się nie interesowałem to niewiem napewno).
Zapewne żaden nie jeździ, bo nie musi. Ale skoro uargumentowałeś, że kierowca wyścigowy musi jeździć między drzewami i nie daje w tym rady to ja wyciągnąłem podobny argument - nijak się mający do rzeczywistości. Chodzi o to, że te 2 dyscypliny nie są porównywalne, bo są zupełnie inne warunki i każdy z reprezentantów tychże dyscyplin posadzony w drugiej z tych dyscyplin będzie leszczem. Przynajmniej na początku.

Owszem, kierowcy wyścigowi "trenują" jak to piszesz całe życie. Ale są też takie rzeczy jak przebudowy toru, przebudowywanie zakrętów czy nawet zmiana nawierzchni toru (tak, nawet taki "niuans" ma duże znaczenie dla zachowania się bolidu). Albo GP na zupełnie nowych obiektach.

A czyż rajdowcy nie jeżdżą w rajdach całe życie :?: Oni też doskonale wiedzą na co stać ich i ich samochody. To zapewne też nie jest tak, że rajdowiec za każdym razem jedzie całkiem inną trasą i za każdym razem po raz pierwszy w życiu. Śmiem twierdzić, że powtarzalne co roku rajdy odbywają się co roku na tych samych OS-ach. A nawet jeśli nie mam racji (a raczej mam, przynajmniej częściowo) to każdy wie dużo wcześniej jakimi trasami przebiegać będzie rajd i sobie tam po prostu jeździ z pilotem, który robi notatki.

I tutaj dotknęliśmy kolejnej rzeczy - w rajdówce siedzi pilot, który zawsze mówi jaki zakręt i kiedy, czy hopka itp. Nie powiesz mi zatem, że rajdowiec jeździ na czuja zdany tylko na siebie i zawsze zaskoczony trasą.

Jest jeszcze jedna rzecz, moim zdaniem bardzo ważna - w rajdach nie ma żadnego ciśnienia ze strony przeciwników. Nikt nie jedzie Ci na skrzyni biegów i nie czai się na Twój najmniejszy błąd a Ty nie musisz jednocześnie robić tego samego, żeby wyprzedzić tego przed Tobą i drugim okiem gapić się w lusterka, żeby nie dać się wyprzedzić temu za Tobą. I nie ma w rajdach walki koło w koło czasem na milimetry przy prędkościach o jakich rajdówce się nie śniło...

Zatem póki co nadal jestem zdania, że dla kogoś, kto F1 się nie interesuje rajdy są "trudniejsze", bo po prostu wygląda to dużo bardziej widowiskowo.
: ok2 :
W miarę się interesuję i rajdami i F1 jak pozwala na to czas i chęci...Ze wszystkim się zgadzam a nawet z tym, że rajdy są bardziej widowiskowe przed telewizorem. Byłem na Rajdzie Polski WRC w Mikołajkach na rajdzie Orlen pod Płockiem, kilka razy w Warszawie na Barbórce...lecz najlepiej zapamiętałem i najlepiej wspominam wizyty Kubicy i przejazdy bolidem F1 czy to BMW czy Renaultem w Poznaniu :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Jazda rajdówką

Post autor: FXX » 24 wrz 2016, 14:27

Arturze, póki nie wskażesz mi rzeczy o którą prosiłem i o którą mnie oskarżasz, nie mam zamiaru prowadzić dalej tej dyskusji z Tobą...
FXX pisze:Pokaż mi w którym miejscu po Tobie jadę, tylko konkretny cytat mojej wypowiedzi. W przeciwnym wypadku proszę o sprostowanie swoich słów.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”