1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 01 lut 2025, 13:06

Szczęść Boże! Witam wszystkich forumowiczów!
Od niedawna jestem właścicielem Delty III.
Mechanik stwierdził zużyte łożyska dyferencjału. Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem ? Czy to normalne zjawisko w tym aucie ? Szumi, też na luzie. Auto ma przebieg poniżej 100k km. Odgłos nie jest uciążliwy i głośny. Czy czeka mnie remont całej skrzyni ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12096
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: topcio » 01 lut 2025, 13:54

Na luzie na postoju czy tocząc się na luzie?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 02 lut 2025, 12:56

W trakcie jazdy. Oprócz tego chyba jest uszkodzony przegub. Być może była jakaś stłuczka...

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2289
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Helios » 02 lut 2025, 20:40

A co ma do tego stłuczka? Masz wadliwą skrzynię m32 z opla i posypały się łożyska.
Wszystkie łożyska to ok 500zł na popularnych serwisach ogłoszeniowych.
Da się to wymienić nawet bez ściągania skrzyni.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 04 lut 2025, 11:29

Koledzy forumowicze znacie jakieś warsztaty gdzie regenerują skrzynie C544 w świętokrzyskim, ewentualnie sąsiednie województwa ?

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 291
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Grzyws » 04 lut 2025, 21:27

Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 05 lut 2025, 13:34

Grzyws pisze: 04 lut 2025, 21:27 Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.
To chyba kolega musiał nie zauważyć szumu łożysk wcześniej. Jęczenie to już objaw zużycia trybów. Byłem w ASO i Panowie dość długo weryfikowali co się dzieje...
Na forum Nuova Bravo też ktoś miał identyczne objawy. I niestety to były łożyska skrzyni.

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 291
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Grzyws » 07 lut 2025, 20:51

Niekoniecznie, wycie pojawia się już przy lekkim zużyciu łożysk. Wałki, które są w nich osadzone tracą równoległość względem siebie - co w konsekwencji powoduje, że zazębienie jest nieprawidłowe (stąd wycie). Oczywiście powoduje to przyspieszone zużycie zębów ale jeżeli zbyt długo się z tym nie jeździ to wymiana łożysk zamyka temat.
U mnie po wymianie łożysk skrzynia pracowała cicho, mimo że wcześniej już jęczała aż miło na 5 i 6 biegu.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 08 lut 2025, 20:07

Wydaje mi się, że mechanicy dobrze zdiagnozowali ten problem. Byłem w ASO, co prawda w mniejszej miejscowości ale to nie oznacza, że Panowie nie znają się na rzeczy.
Zawsze mogę poprosić przed naprawą. Szukam warsztatu, bo tam dość drogo jest. Miałem wrażenie, że niezbyt pewnie się czuli w regeneracji.
Najważniejszą kwestią pozostaje to kiedy jest konieczna naprawa, żeby nie pojawił się problem z osadzeniem zewnętrznych toczni łożysk ? Jak na razie słychać szum i nawiew na 50% go zagłusza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”