Nie wiem czy ten eksperyment odniesie skutek, gdzyz mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole. DLa tego tez przy dłuższej jeździe w mroźne dni to za ciepło w środku nie jest."wujek" pisze:Witam,
Proponuję taki eksperyment - rozgrzać silnik, tak, aby otworzył się termostat (dla pewności, do włączenia wentylatora chłodnicy). Baaardzo delikatnie i pomalutku (nie gwałtownie, gdyż można i sobie zrobić krzywdę, i płyn zagotować), odkręcić korek zbiorniczka płynu chłodniczego. Zaglądając do zbiorniczka wkręcić silnik na wysokie obroty - 4-5krpm. Sprawdzić, czy nie pojawiają się bąble powietrza w płynie oraz, czy nie pojawia się brunatny kożuch na powierzchni płynu.
Oba objawy będą świadczyć o utracie szczelności na uszczelce pod głowicą.
Odnośnie silników - czy remontując stary, czy zakładając inny, bezwzględnie należy sprawdzić stan pompy olejowej (Kabar opisał i udokumentował zdjęciami, co tam się potrafi dziać). Remont, czy też wymiana silnika bez "oblukania" pompy i ew. szlifu pokrywy i sprawdzenia szczelin, zapowiada dalsze kłopoty (normalnie, źle smarowane panewki nie wytrzymają i się obrócą).
Pozdrawiam
Nuova Delta - silnik zużywa dużo oleju
Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
A sprawdzałeś czy masz go w ogóle ?"Snooki" pisze:[ mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie
)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
Tak jest termostat, ale nei trzyma temperatury... za poźno reaguje. Latem to tak nie było widoczne a pozatym w mieście ciągle to nie tak to odczułem jak teraz po przejechaniu w trasie 800km"darkobo" pisze:A sprawdzałeś czy masz go w ogóle ?"Snooki" pisze:[ mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
Witam,
Albo zapowietrzony układ, albo otwarty termostat (zacięty, nie domyka).
Uwzględnij w kosztach naprawy.
Pozdrawiam
Albo zapowietrzony układ, albo otwarty termostat (zacięty, nie domyka).
Uwzględnij w kosztach naprawy.
Pozdrawiam
Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
Co do tego to juz wiem ze termostat do wymiany jest bo nie domyka tak jak mowisz, ale to koszt ok 60 zł pewnie"wujek" pisze:Witam,
Albo zapowietrzony układ, albo otwarty termostat (zacięty, nie domyka).
Uwzględnij w kosztach naprawy.
Pozdrawiam
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)
Silnik juz kupiony
przebieg jaki na nim jest napisany to 70 000km i jest z włoch Kupiłem go jak sie okazało od forumowicza którego pewnei sporo osób go zna dedra4wd ...a zrientowalem sie dopiero jak w jakimś temacie na forum ktoś podał numer tel i wtedy skojarzyłem ( bo to charakterystyczny numer)
zobaczymy jak jeździ ten nowy silnik dzisiaj juz robiona jest przekadak ai pewnei jutro juz bedzie mozna przetestować jak sie sprawuje 



Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07