Nuova Delta - silnik zużywa dużo oleju

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: Snooki » 05 sty 2007, 21:51

"wujek" pisze:Witam,
Proponuję taki eksperyment - rozgrzać silnik, tak, aby otworzył się termostat (dla pewności, do włączenia wentylatora chłodnicy). Baaardzo delikatnie i pomalutku (nie gwałtownie, gdyż można i sobie zrobić krzywdę, i płyn zagotować), odkręcić korek zbiorniczka płynu chłodniczego. Zaglądając do zbiorniczka wkręcić silnik na wysokie obroty - 4-5krpm. Sprawdzić, czy nie pojawiają się bąble powietrza w płynie oraz, czy nie pojawia się brunatny kożuch na powierzchni płynu.
Oba objawy będą świadczyć o utracie szczelności na uszczelce pod głowicą.
Odnośnie silników - czy remontując stary, czy zakładając inny, bezwzględnie należy sprawdzić stan pompy olejowej (Kabar opisał i udokumentował zdjęciami, co tam się potrafi dziać). Remont, czy też wymiana silnika bez "oblukania" pompy i ew. szlifu pokrywy i sprawdzenia szczelin, zapowiada dalsze kłopoty (normalnie, źle smarowane panewki nie wytrzymają i się obrócą).
Pozdrawiam
Nie wiem czy ten eksperyment odniesie skutek, gdzyz mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole. DLa tego tez przy dłuższej jeździe w mroźne dni to za ciepło w środku nie jest.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: darkobo » 05 sty 2007, 22:02

"Snooki" pisze:[ mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole
A sprawdzałeś czy masz go w ogóle ?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: Snooki » 05 sty 2007, 22:04

"darkobo" pisze:
"Snooki" pisze:[ mam do wymiany termostat bo w trasie wskazówka temperatury była na moze 2 kresce na samym dole
A sprawdzałeś czy masz go w ogóle ?
Tak jest termostat, ale nei trzyma temperatury... za poźno reaguje. Latem to tak nie było widoczne a pozatym w mieście ciągle to nie tak to odczułem jak teraz po przejechaniu w trasie 800km
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: wujek » 05 sty 2007, 22:26

Witam,
Albo zapowietrzony układ, albo otwarty termostat (zacięty, nie domyka).
Uwzględnij w kosztach naprawy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: Snooki » 05 sty 2007, 22:59

"wujek" pisze:Witam,
Albo zapowietrzony układ, albo otwarty termostat (zacięty, nie domyka).
Uwzględnij w kosztach naprawy.
Pozdrawiam
Co do tego to juz wiem ze termostat do wymiany jest bo nie domyka tak jak mowisz, ale to koszt ok 60 zł pewnie
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - wymiana silnika (pali duzo oleju)

Post autor: Snooki » 11 sty 2007, 12:24

Silnik juz kupiony :) przebieg jaki na nim jest napisany to 70 000km i jest z włoch Kupiłem go jak sie okazało od forumowicza którego pewnei sporo osób go zna dedra4wd ...a zrientowalem sie dopiero jak w jakimś temacie na forum ktoś podał numer tel i wtedy skojarzyłem ( bo to charakterystyczny numer) :) zobaczymy jak jeździ ten nowy silnik dzisiaj juz robiona jest przekadak ai pewnei jutro juz bedzie mozna przetestować jak sie sprawuje :)
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”