Delta 1.8 VVT - wady i zalety silnika

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Petrus » 26 sty 2007, 0:55

"seba" pisze:
"Petrus" pisze:
"seba" pisze:(...)tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. (...)
Ciekawe rzeczy piszesz. Właśnie zaczynam wymianę rorzadu. Kompletuję wszystko i sądzę, że nie posiadając jeszcze wszystkiego jestem już przy 1000 zł.
Wariator (350 zł allegro), pasek rorządu, rolka prowadząca, napinacz, pasek balansu wałków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadzące ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 zł szt). Do tego trzeba doliczyć robociznę.
hmm, możliwe że sie pomyliłem ale max o jakieś 50-70 zł bo robiłem więcej rzeczy za jednym razem. z tego co pamiętam to były cześci valeo, good year i reuvelle (nie pamiętam jak się to pisze). Za cały remont zapłaciłem 1500 zł (to co napisałem + wymiana chłodnicy, paska klinowego , uszczelki na silniku i elektryka)
Uważam, że powinieneś odkręcić pokrywę i zobaczyć co zostało wymienione. Jezeli wariator kosztuje 350 zł, pasek+jednarolka+napinacz 0k. 250 zł, to co z resztą?
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 26 sty 2007, 10:05

"Petrus" pisze:
"seba" pisze:(...)tydzień temu wymieniłem całkowity rozrząd z wariatorem, paskami, rolkami napinaczami itd. za całość zapłaciłem 600 zł. (...)
Ciekawe rzeczy piszesz. Właśnie zaczynam wymianę rorzadu. Kompletuję wszystko i sądzę, że nie posiadając jeszcze wszystkiego jestem już przy 1000 zł.
Wariator (350 zł allegro), pasek rorządu, rolka prowadząca, napinacz, pasek balansu wałków, napinacz tego paska i jeszcze do kupienia dwie rolki prowadzące ten pasek (podobno tylko w ASO po 250 zł szt). Do tego trzeba doliczyć robociznę.
Pytałeś mnie o rozrząd wiec udzieliłem ci kilku porad ale chyba niedokońca pytałeś o wszystko bo namieszane troszke jest sprecyzuję:
Rozrząd : pasek rozrządu, wariator , rolka prowadząca , rolka napinająca.
Balans: pasek wałków wyrównoważających,rolka napinająca.
To jest wszystko natomiast te 2 rolki o których piszesz to zapewne chodzi ci o pasek klinowy wielorowkowy , napinacz tego paska i rolkę zwrotna w zależności od wyposażenia jeżeli jest klima to występuje tak jak napisałem jeżeli niema to jest pasek i 1 rolka ,
Do wszystkiego są zamienniki tylko zależy od cen nawet do napinacza balansu ale przy cenie orginału ok.120zł niema sensu.
Napinacz paska wielorowkowego jest drogi ponieważ składa się z elementu aluminiowego spręzyny napinającej i rolki notabene przyjkręconej na lewym gwincie :idea: . Sam miałem z nim problem cena całości ponad 350zł za napinacz , według aso nierozbieralne :lol: , ja doszedłem iż wymieniam samą rolkę napinacza która to jest stosowana w fiacie bravo :idea: i wystarczy 70zł :wink: są to dwie te same rolki wymiary60x29 . Natomiast rolka zwrotna występuje w zamienniku z skf jak i z włoskiej bredy i koszt 100-120zł .Tyle mojego wywodu chyba wszystko udało mi się wyjaśnić :D
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Patryklancia » 26 sty 2007, 10:11

"Nat" pisze:A ja uważam, że trochę przesadzasz, Łukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymienił z rozrządem zawczasu to praca dyplomowa nie byłaby obroniona. 8)
Dokładnie przesadzasz , potwierdzam swoją wcześniejszą wypowiedź dlatego niekupiłem vvt niby 15Km więcej a dodatkowy koszt przy wymianie i coś co niestety sie lubi zepsuć czasem. A wariator w sumie niejest to skomplikowana budowa tylko czy stosowałeś pozmianowe to jest pytanie :roll:
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

silnik 1,8 16v co powiecie

Post autor: Łukasz » 26 sty 2007, 11:26

"Nat" pisze:A ja uważam, że trochę przesadzasz, Łukasz.
Wariator- to prawda- jest spierniczony, ale jakbys wymienił z rozrządem zawczasu to praca dyplomowa nie byłaby obroniona. 8)

Moment faktycznie jest średni, ale nie rozpaczliwy. Zresztą akurat osiągi znałeś kupując auto...
Podsumowując- nie jest to najlepszy silnik, ale żeby tragedia to przesada.

Wiem Łukasz, najlepszy do Lybry byłby 3,0 R6 24V :D;) Tu akurat Cię popieram. 2,0T 20V też nie byłby zły, tylko trochę niezgodny z duchem tego pojazdu.
Cos chlopaki nie czytacie mnie dokladnie :D Nie opisywalem klekotu diesla z powodu wariatora. Chodzi mi o klekot walkow rozrzadu. O wariatorze czytalem juz dobre 6 lat temu kiedy to wlasciciele alfa romeo 156 narzekali na niego w silnikach 1.6 1.8 2.0. Ja nie musialem jeszcze wymieniac wariata bo jest- powiedzmy w dostatecznym stanie. Wplyw na to mialo przedewszystkim pilnowanie odopiedniego stanu na miarce i lanie markowego 5W50(ma to znaczenie szczegolnie w zimie). Zapomnial bym jeszcze :D jak macie przechylony samochod na lewa strone to wariata przy rozruchu w ogole nie slychac.
Moment obrotowy jest naprawde niski. Dla porownania podam jeszcze jedna jednostke-Honda Accord 1.8 tez z VVT-em ma juz 175Nm :evil:
Zeby bylo jasne uwazam, ze silniki fiata 1.6, 1.8(bez VVT)2.0 16V sa jak najbardziej ok. Temat topicu dotyczy silnika 1.8VVT , nie placze z powodu malej mocy w lybrze bo to jest oczywiste. Wystarczy wlozyc go do budy o 200-300kg lzejszej i bedzie zamiatal.
Jako ciekawostke podam, ze na forum FC ta jednostke nazywaja kosiarką :P
Nat 3.0R6 nie wejdzie w bude lybry ale 2.5/3.0 V6 jak najbardziej tak :D :P ...a 2.0 20VT to rowniez cudna motorownia choc jak sam napisales niezgodny z duchem tego pojazdu
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”