Strona 2 z 2
JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 11:06
autor: viruskill
A ja powiem tak kolega ma juz drugiego forda sierre
pierwszy byl z 1984 roku 2.3 diesel - 4 lata jezdzil do pracy a ma 80 km w jedna strone lal tylko kopalnie prosto z szybu przecedzal przez sitko zeby tylko wode oddzielic auto smigalo na tym i zero problemow jedynie czestrze co ok 15 000 tys km wymiana koncowek wtryskow koszt 120 zl jak opalu dostala to chodzila az milo

teraz smiga 2 rok fordem sierra 1.8 td nazeka bo niechce palic zabardzo ale tez niema problemu na tym samym jezdzi. Wiec powiem tak stare diesle przepala wszystko z nowymi jest problem elektronika i potezne cisniania. I bagatel koszty naprawy ja bym do jtd nienalal takeigo swinstwa bo naprawa przerosnie oszczednosci.
JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 13:29
autor: Nat
To napisz jeszcze coś na temat ostatniej mody - oleju kujawskiego rzepakowego jako dolewki do oleju napędowego.
Konsekwencje, sposoby uszlachetniania itp itd.

JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 18:19
autor: spoker
troszke nam temat odszedł od OT, ja doskonale wiem ze stare diesle każdy syf przetrawią......poprostu chodziło o konkrety kto co i jak

JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 19:06
autor: dunin
stary diesel przetrawi wszystko, bo jego protoplasta pracował na olej z orzeszków arachidowych. kierowcy nie uszlachetniają ON kujawskim, tylko leją ten drugi w czystej postaci (oczywiście do starych merców etc). konsekwencji dla starczych diesli nie ma, nawet masło może być. różnica polegać będzie jedynie w spalaniu, osiągach i ekologii, ale pojedzie.
z nowszymi common-railami nie eksperymentowałbym, bo nie wiem co się może stać złego, ale wiem, że jeżeli się stanie, to będzie sporo kosztować. i to chyba powinien być podstawowy argument. ale jeżeli da się udowodnić, że opał nie wpływa źle na jtd, to zmienię zdanie może
i tak benzyna rządzi

JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 20:31
autor: jerzy
witam
opału bym nie lał bo ta oranżadka może drogo kosztować nie tylko z uwagi na ewentualny remont ale na kontrolę jeśli znajdą zabarwienie oranżady /czerwony kolor/ są od tego spec służby,które wyrywkowo mogą ci wpuścić sonde do baku.....
ale proponuję olej roślinny czyli tankujemy się w supermarketach pytałem pompiarza i powiedział iż jest wogóle nieszkodliwy tlko trzeba go troche wymieszać z ropą by niebył za gęsty
ja kiedyś jak miałem wolwo 340 lałem pachniało frytkami i było ok ale do lanci jeszcze nie lałem może ktoś ma ten temat sprawdzony?
pozdrawiam
________________________
lancia dedra 19td 1995
JTD - olej opałowy
: 14 lis 2007, 20:49
autor: cwynarx
stare diesle to wszystko przepalą tak jak pisaliście....ja raczej też bym z czerwoną nie eksperymentował....lepiej poszukać u tirowców tańszej a sprawdzonej ropy.....
JTD - olej opałowy
: 15 lis 2007, 19:22
autor: jerzy
witam
stare czy nowe jest coraz gorzej - paliwo drożeje i jak tu i za co jeżdzić w krakowie olej 4.30 , 95-4.49,
pozdrawiam
________________
dedra 19td 1995
JTD - olej opałowy
: 15 lis 2007, 19:26
autor: dunin
a dziś słyszałem, że policja, bodajże w brazylii, jeździ legalnie na zużytym oleju roślinnym. podobno autentyczne. zresztą oni tam już od dawna na naturalnych rzeczach zasuwają, więc może to być prawda
JTD - olej opałowy
: 15 lis 2007, 20:00
autor: topcio
z życia wzięte:
leje gość na autogazie opał do passata B5, pytam go czy mu nie szkoda a on mi odpowiada, że jak go wyprowadził z salonu to jeszcze ON nie lał a już 80tyś zrobił

.A co do kujawskiego to Escort zrobił na nim 30tyś i gdyby nie latarnia to by dalej jeździł.
Kiedyś czytałem, że to wszystko na temat OG to propaganda ze względu na podatki
JTD - olej opałowy
: 16 lis 2007, 21:27
autor: spoker
z tego wzystkiego wynika ze opał jest bardziej gęsty od ropy, co z koeli wcale nieznaczy ze jest bardziej tłusty, zeby było lepiej trzeba go troche rozrzedzic i ddoac uszlachetniacze do smarowania pompy, role ta spełnia szwedzki dodatek o nazwie: SKYYD czasami mozna go trafic na stacjach, mozna go nabyc na necie, 1 butelka litrowa starcza na 1000litrów paliwa.
Dlaczego większa gęstość opału szkodzi nowoczesnym układam wtryskowym, a starym niewyrzadza krzywdy? otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej, gdy mamy wieksza gestosc pompa musi wlozyc wiecej wysilku zeby wpompowac opał do wtryskiwaczy i szybko sie potrafi zuzyc dlatego potrzebny jest rozrzedzacz i dodatek smarujacy. Dodam iż zwykły olej napedowy rowniez posiada dodatki smarujace, bez nich nowoczesne pompy tez by padły szybciej bez odpowiedniego smarowania. ufff w koncu sie nasyciłem tym pisaniem.
JTD - olej opałowy
: 16 lis 2007, 21:51
autor: bolek
"spoker" pisze:otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej,
chyba x10
bo w zależności od generacji common raila od 1350bar do 1600bar, obecnie już jest wtryskiwcz na 2000barów i w opracowaniu wtryskiwacz ze wzmocnieniem hydr. - 2500 barów
nie znam sie za bardzo na dieslach ale byłem niedawno w fabryce boscha gdzie robią wtryskiwacze common rail więc co nieco mi zostało

JTD - olej opałowy
: 16 lis 2007, 22:11
autor: Blash
temat powraca jak bumerang
JTD - olej opałowy
: 17 lis 2007, 17:43
autor: topcio
rozmawiałem dziś z kumplem który jeździł na czerwonym- zapłacił 500pln pod Piaskami i już przestał
