Delta - problem z obrotami i nie tylko

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: pew » 22 kwie 2008, 20:51

"lancia1969" pisze: skontroluj wąż od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

picia78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: białystok

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: picia78 » 26 kwie 2008, 10:05

kretekpodnietek ; zrób mi te zdjęcia jak będziesz miał czas. A ktoś jeszcze może sie włączy do tematu ?

picia78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: białystok

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: picia78 » 26 kwie 2008, 10:08

"pew" pisze:
"lancia1969" pisze: skontroluj wąż od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
nie rozumiem tego postu
:roll: :D

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 10:12

"pew" pisze:
"lancia1969" pisze: skontroluj wąż od podcisnienia do serwa hamulcowego
Grzesiek ja lajkonik co to ma do rzeczy w tym przypadku?
chodzi o szczelnosc układu dolotowego, a wąz do serwa jest jego częścią.

a zdjecia postaram sie dziś zrobić.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

dawidson

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: dawidson » 26 kwie 2008, 11:58

Ja bym obstawiał nieszczczelny dolot.

Walnięta lambda generowała by spalanie o wiele większe niż 10 litrów.
Przy lambdzie są trzy kable, ale tylko dwa sygnałowe. Trzeci odpowiada za ogrzewanie sondy.
Sygnał z sondy ma sie stale zmieniać. Napięcie stojące w jednym miejscu lub zmieniające sie powoli i w minimalnym zakresie to również jeden z objawów uszkodzonej sondy.
Raczej ciężko zaliczyć do objawów padniętej sondy to, ze po ostrym "pogonieniu" zgaśnie. U mnie mogę całkiem odpiąć sondę i to zrobić-gwarantuje ze nie zgaśnie. Poza tym nie ma żadnej uzasadnionej przyczyny z powodu której silnik z uszkodzona sonda miałby gasnąć.

Przed wymiana rozrządu tez tak było?
jeśli nie to ja bym zakonczyl współprace z mechanikiem. Nawet ja umiem wymienić rozrząd bez oglądania sie na znaki :roll:
Wielkiej filozofii w tym nie ma :roll:

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 12:57

Dawidson: dwa białe to ogrzewanie sondy, czarny to sygnał. Tak jest w sondzie 3 przewodowej, sonda 4 przewodowa ma dodatkowo szary przewód który jest podpięty do masy.

Znaki na wałkach rozrządu: w okienkach będziesz widział wcięcie na kole zębatym, które ma być w jednej lini z znakami na obudowie.

http://images25.fotosik.pl/201/b2d8fb29d7bf545c.jpg[/img]

znak na wale korbowym: jest on w okienku w obudowie skrzyni biegów, podany jest tez tam kąt wyprzedzenia zapłonu, ale powinno być na 0 stopni (jeżeli źle mówie niech mnie ktos poprawi)

http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

picia78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: białystok

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: picia78 » 26 kwie 2008, 13:56

Czekajcie muszę coś sprostować w którym miejscu najlepiej sprawdzić sondę bo ja niewiem czy dobrze robiłem u mnie na ścianie działowej jest taka czarna wtyczka z żółtą obwódką i ma 3 piny na skrajnych mierzyłem było napięcie 0,39 V i stało a miedzy skrajnymi a środkowym ok. 6 V to jeżeli to znaczy że sonda jest zła tak ?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 15:14

jedną końcówkę voltomierza wepnij do minusowej klemy akumulatora, a drugą końcówke do pinu z czarnym przewodem od sondy, sprawdź tam napięcie.

ale zobacz na znaki, sonda nie powoduje kichania czy jak to można nazwać, obstawiam że jest przestawiony zawory domykaja sie w złym momencie i przez to kicha.

u mnie zawory sie nie domykały to tez mi auto gasło kiedy chciało, np. jechalem sobie na trasie, wcisnąłem sprzęgło i auto zgasło.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

picia78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: białystok

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: picia78 » 26 kwie 2008, 15:36

u mnie aut nie gaśnie :roll: nic takiego nie pisałem . Sprawdziłem sondę napięcie faluje w zakresach prawidłowych wiec chyba to nie wina sondy . Dawidson a co masz na myśli z nieszczelnym dolotem ? aha rozrząd sie zgadza wszystko w porządku

dawidson

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: dawidson » 26 kwie 2008, 16:05

"picia78" pisze:u mnie aut nie gaśnie :roll: nic takiego nie pisałem . Sprawdziłem sondę napięcie faluje w zakresach prawidłowych wiec chyba to nie wina sondy . Dawidson a co masz na myśli z nieszczelnym dolotem ? aha rozrząd sie zgadza wszystko w porządku
Sprawdz czy "pierdzenie" o ktorym pisales dobiega z jakiejs konkretnej okolicy. Nieszczelny dolot (a co za tym idzie zasysanie lewego powietrza) czesto powoduje lekkie falowanie obrotow.
U mnie tez byl problem z pierdzeniem. Wydech byl nowy (caly lacznie z kolektorem)... reke bym dal uciac, ze jest szczelny... i bym teraz k...a nie mial reki! :wink:
u mnie lekko wydmuchalo uszczelke miedzy kolektorem a portkami i pierdzialo dopiero jak sie rozgrzalo.
Wjedz na kanal. jedna osoba niech przytka wydech a ty obserwuj skad zaczna sie wydobywac spaliny.
Dokladnie obejrzyj wszystkie wezyki i przewody pod maska (juz o tym pisano), sprawdz czy zaden nie jest nieszczelny, pekniety itp. Nieszczelny dolot potrafi byc glosniejszy od "sportowego" tlumika ;)

picia78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: białystok

Delta - problem z obrotami i nie tylko

Post autor: picia78 » 26 kwie 2008, 20:10

ok poszukam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”