Strona 2 z 2
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 13 maja 2015, 9:45
autor: Olsztynianie
volf pisze:Ten Bosch to chyba nie do tego silnika, tutaj raczej zastosowanie by miał o numerze 1 987 948 786.
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu

Boscha podałem jako przykład. Ogólnie chodzi mi o różnicę w ilości zębów... Co do uszczelniaczy, mechanior wspominał o tym i może postaram się doszukać co i gdzie będzie potrzebne.
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 13 maja 2015, 11:02
autor: volf
Olsztynianie pisze: Boscha podałem jako przykład. Ogólnie chodzi mi o różnicę w ilości zębów... .
Zębów muszą mieć tyle samo, długość również identyczna

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 14 maja 2015, 14:33
autor: s0krates
Skoro wyciągasz silnik, to myślę że warto sprawdzić sprężanie itd - może od razu wyjdzie jakiś temat..
Co do uszczelek to na pewno uszczelka pokrywy zaworów

, sprawdź czy ci nie ciekną uszczelniacze przy skrzyni, czy nie ma wycieków przy pompie oleju, czy szczelny jest dolot (gumowe złączki, uszczelka kolektora, uszczelnienie wtrysków). Dodatkowo sprawdź elektrozawór wariatora i sam wariator. Jak wyciągasz silnik, to może być dobra okazja do wymiany poduch jak są spękane lub sparciałe oraz napinaczy pasków pomocniczych, do których normalnie jest bardzo słabe dojście (szczególnie ten od drugiego paska).
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 14 maja 2015, 14:38
autor: Bichoń
Sprężanie to chyba lepiej sprawdzić jak silnik siedzi w aucie?
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 14 maja 2015, 22:09
autor: s0krates
no raczej tak.. sprawdzić przed, a ewentualne 'tematy' o których mówię to pierścienie, tłoki, uszczelki, zawory itd..
Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu
: 17 maja 2015, 17:12
autor: 2rotor
Ja bym się nie zastanawiał i wyjmował silnik bo to jest robota na 2-3h a przy okazji mamy bardzo dobrą okazję do przejrzenia kompleksowo całego układu napędowego, sprawdzenia stanu wszystkich uszczelnień itd. Zresztą bardzo przyjemnie robi się na wyjętym motorze.