Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1128
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Post autor: kornel_95 » 27 sie 2012, 9:07

Ramzes_II pisze:
pepe99 pisze:HEHE widzę, że nie tylko mi koledzy mądrościami sypią o włoszczyznach ;)

"kornel_95" Niestety przy tym depnięciu do 4tysi zostaje też mały ślad na betonie.
Spróbuję tak jak radzisz "przedmuchać" lucynkę trochę na wyższych obrotach. Teraz zmieniam biegi przy 2tyś. Postaram się kręcić do tych 3-4tyś, ale już mi jej żal :(
Jesli na kostce zostawiasz ślad to albo masz mega zawalony wydech, albo kłopot z nieszczelnym EGR.
Stawiam ze to EGR puszcza...
Właśnie tez o tym pomyślałem ze egr ...
Powinien to sprawdzić ale przedmuchać tez ją trzeba :)
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Post autor: ksk » 29 sie 2012, 15:21

Panowie, a ja Was trochę sprowokuje.
Wiecie, że ekonomiczna jazda to jest wkręcanie silnika w przedział użytecznych obrotów ?
Ekonomiczna jazda to dynamiczna jazda, a nie mulenie silnika i zmiana biegu przy 2000RPM (tu gdzie jest pełnia momentu obrotowego).
Nowe Diesle nie są wrażliwe na wyższe obroty tak jak stare.
Jedna z kilkunastu zasad ekojazdy to wykorzystywanie momentu obrotowego danego silnika.

Czyli w naszym wypadku [JTD](przykład dla jazdy miejskiej):
bieg pierwszy - rozbujanie auta,
dwójka - od 1800RPM - gaz na 90% - do 3000RPM (tu mniej więcej słabnie moment)
trójka - gaz na 90% - do żądanej prędkości
czwórka - bez gazu , lub muskanie na gaz w celu utrzymania prędkości.

Ja tym sposobem jeżdżę od kilku tygodni. Nawet mój ojciec który był niereformowalny przyjął ten styl jazdy. Dodatkowym plusem jest to, że już chyba całą sadzę mi wydmuchało, bo z rury już nie wylatuje ten przeraźliwy buch dymu.

A żeby Was jeszcze mocniej sprowokować wrzucę materiał z TRWAMa xD


I tak marginesie - nie ciśniemy jeśli na następnych światłach mamy czerwone, albo korek, ale to już jest świadoma jazda - kolejna z kilkunastu zasad ekojazdy...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Post autor: FXX » 29 sie 2012, 19:53

Tylko po co go kręcić do tych 3000rpm? Owszem wykorzystywanie momentu obrotowego jest powiązane z eco drivingiem, ale po co aż tak go kręcić? To zwiększa zużycie zamiast zmniejszać.
Ja przy jeździe miejskiej ładuję następny bieg w okolicach 2,3 - 2,5 tys. obr i znowu obrotomierz ląduje w okolicach 1,8 - 2,0 tys. obr czyli tam gdzie znowu mam dostępny max. moment. I z pewnością jest bardziej ekonomiczne - sprawdzone organoleptycznie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Post autor: ksk » 29 sie 2012, 21:08

Sorry, nie napisałem, że nie ma sztywnej granicy przy jakich obrotach zmieniać bieg.
Mniej więcej czyli może być 2700RPM. Każdy czuje w jakim zakresie najbardziej wciska w fotel.
Chodzi o to, żeby jak najszybciej się rozpędzić do żądanej prędkości i jak najdłużej ją utrzymywać nie wciskając prawie w ogóle gazu. Gorzej jeśli mamy pod górkę, ale wtedy lepiej rozpędzić się o 25km/h szybciej i wjechać prawie bez gazu, niż mulić na 1700RPM.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - kopcenie w normie?

Post autor: FXX » 29 sie 2012, 21:15

Zasada jest jak najbardziej prawidłowa alei, ja przy typowym eco nie wychodzę z 2,5 tys. obr., bo nie ma takowej potrzeby przy tym silniku. Skutkuje to zadowalającym jak na 2,4JTD spalaniu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”