Strona 2 z 3
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 21 paź 2012, 22:02
autor: volf
aro pisze:Ramzes_II pisze:
Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?
A co w tym dziwnego? Tak właśnie jest, przecież to common rail

Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 22 paź 2012, 17:20
autor: Ramzes_II
aro pisze:Ramzes_II pisze:
Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?
Gdzie masz ustawione ciśnienie cały czas na 300 barów ?
Na pompie CR jest regulator cisnienia który w zależności od obrótów silnika i obciążenia reguluje cisnienie od 300 do 1350 barów na listwie.
A wtryskiwacze co mają do cisnienia paliwa ? One pracują pod cisnieniem jakie poda im pompa na ich wspólną listwę, gdzie najduje sie de facto czujnik cisnienia paliwa.
Mało jasno napisałem ?
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 23 paź 2012, 18:37
autor: aro
Ramzes_II pisze:aro pisze:Ramzes_II pisze:
Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?
Gdzie masz ustawione ciśnienie cały czas na 300 barów ?
Na pompie CR jest regulator cisnienia który w zależności od obrótów silnika i obciążenia reguluje cisnienie od 300 do 1350 barów na listwie.
A wtryskiwacze co mają do cisnienia paliwa ? One pracują pod cisnieniem jakie poda im pompa na ich wspólną listwę, gdzie najduje sie de facto czujnik cisnienia paliwa.
Mało jasno napisałem ?
Co sie tak zaraz oburzasz mistrzu czip tuningu:) Jak będe miał kiedyś wene i czas to z ciekawosci sprawdze jak to wygląda w jtd. Lepiej napisz jak sprawdzic prace regulatora cisnienia fesem. na ile może byc otwarty na wolnych obrotach?
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 23 paź 2012, 19:54
autor: Ramzes_II
aro pisze:Ramzes_II pisze:aro pisze:Ramzes_II pisze:
Paliwo z niej poprzez filtr paliwa idzie do pompy CR gdzie sprężane jest do 300 barów na b. jałowym do 1350 barów pod obciążeniem powyżej 3200 obr.
Czy aby na pewno chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia? Przecież cały czas masz ustawione ciśnienie na 300bar? Może chodziło Ci o wtryskiwacze?
Gdzie masz ustawione ciśnienie cały czas na 300 barów ?
Na pompie CR jest regulator cisnienia który w zależności od obrótów silnika i obciążenia reguluje cisnienie od 300 do 1350 barów na listwie.
A wtryskiwacze co mają do cisnienia paliwa ? One pracują pod cisnieniem jakie poda im pompa na ich wspólną listwę, gdzie najduje sie de facto czujnik cisnienia paliwa.
Mało jasno napisałem ?
Co sie tak zaraz oburzasz mistrzu czip tuningu:) Jak będe miał kiedyś wene i czas to z ciekawosci sprawdze jak to wygląda w jtd. Lepiej napisz jak sprawdzic prace regulatora cisnienia fesem. na ile może byc otwarty na wolnych obrotach?
Bo chrzanisz Waćpan ! tom sie i obruszył
Prace regulatora ( i pompy ! ) sprawdzam logujac silnik pod obciążeniem na np. 3 biegu i porównuję uzyskiwane cisnienie i dawkę paliwa z mapami w sterowniku:) jesli się pokrywa to ok. Jesli są spore rozbieżności to szukam gdzie tkwi problem.
A ile ma byc otwarty regulator to indywidualna właściwość kazdego silnika. Tego sie nie loguje, bo to nic nie wnosi.
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 13 lis 2012, 20:14
autor: endriu wawa
Koledzy, dziś dopadł mnie chyba identyczny problem.
Już jakiś czas temu miałem coś takiego kilka razy, że mi przerywał silnik podczas jazdy, kilka razy zgasł sam ot tak...
Dziś autko podczas jazdy zdechło i kaput, dolałem ropuchy i kręcenie silnika nie pomogło... zostawiłem i stoi gdzieś biedaczysko na chodniku.
Ale do rzeczy, czy według szanownych kolegów obstawiać na pompę paliwa, czy na ten regulator/zawór ???
Wiem, że można to pewnie sprawdzić fesem i nawet go mam łącznie z kabelkiem, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać i jakie wartości mam sprawdzić. No i skoro silnik nie zapala, to jak to zrobić...???
Jestem w tym raczej laikiem ale może przy Waszej pomocy uda się rozwiązać problem samemu...
Pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 13 lis 2012, 20:32
autor: Moglaj
No najpierw to fesem jakie błędy Ci pokazuje ,a później dopiero dochodzenie dalsze co to jest, jak przeczytasz o czym codee pisał to bedziesz wiedział na jakie parametry patrzec.
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 13 lis 2012, 20:53
autor: endriu wawa
O.K.
Na razie wklejam zrzuty z fesa jak mi silnik dławił i gasł ale dało się go po chwili uruchomić. Teraz niestety już nie można.
Kody zapisłem w sierpniu tego roku.
Co do wykresu, wydawało mi się, że te dane które wyciągnąłem są najważniejsze ale się na tym za bardzo nie znam więc proszę mnie nie łajać...
Błąd z immo zapisał się przypadkowo gdy za wcześnie przekręciłem kluczyk zanim zgasła kontrolka (tak mi się przynajmniej wydaje)
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 13 lis 2012, 21:56
autor: Codee
Witaj
Mogę Ci podpowiedzieć że jadąc samochodem z podpiętym laptopem jeśli błąd się pojawił i kontrolka silnika kasując błąd auto jechało dalej - aż do któregoś razu.
Ogólnie to dodając gazu regulator na wariata się otwierał zacinał i auto gasło.
pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 14 lis 2012, 7:44
autor: endriu wawa
U mnie zdarzyło się to kilka razy i raczej sporadycznie, pomiędzy dławieniem lub zgaśnięciem mogłem przejechać kilkaset km i było dobrze do następnego razu. Teraz podczas jazdy po prostu silnik się wyłączył i zapaliły się kontrolki, tak jak by zabrakło paliwa ale to stało się nagle tak od razu, bez żadnego dławienia...
Ciekawy jestem, bo czytałem też gdzieś, że podczas jazdy jak pompa wysokiego już podaje ciśnienie, to podobno uszkodzenie pompy w baku jej nie przeszkadza... ale internet to kopalnia wiedzy niekoniecznie prawdziwej.
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 14 lis 2012, 12:45
autor: Grzes
Witam mam problem z lybrą 2,4 jtd niechce odpalac zmierzone cisnienie paliwa przy odpalaniu to 86 barów jak odpale na samostarcie to już jezdzi do 4tys obrotów jak przekroczy gasnie i trzeba odpalic po pary sekundach wtedy przy gazie w desce bardzo ciężko ale odpala czyżby zawór cisnienia paliea na pompie? jak zgasnie wywala bład p0191
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 14 lis 2012, 14:01
autor: Codee
Grzes podepnij auto do kompa i najlepiej jakbyś miał wykres który zapewne dużo Ci powie.
Błąd P0191 ok ale co do tego?
U mnie często myślałem że pompa w baku pada bo dokładnie wrażenie było takie że nagle przestało paliwo płynąć.
Najważniejsze: jak wam się tak zaczyna robić to jak auto stanie, nie kręćcie rozrusznikiem dopóki, kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka nie przygaśnie, usłyszycie bulgotanie w baku i napływ paliwa do przodu ( będzie szum w filtrze paliwa ).
Wtedy można spróbować.
Ja w ostatniej fazie zanim regulator padł ostatecznie wyjmowałem przekaźniki pod taką osłonką plastikową nad akumulatorem, na przekręconym kluczyku - obydwa czarny i czerwony, tak nimi stykałem i popuszczałem parę razy zanim wsadziłem. Pomagało bo auto łapało za pierwszym czasem drugim razem - to był chyba taki reset zaworku - rozruszanie nim żeby puścił.
pozdrawiam
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 18 lis 2012, 14:45
autor: endriu wawa
Mój wózek stoi u mechaniora. Podobno po skasowaniu błędów auto odpaliło ale podczas jazdy testowej znowu zdechło...
Mój fachman jednak nie wierzy w zasugerowany regulator ciśnienia...
Zobaczymy co wymyśli niebawem...
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 18 lis 2012, 19:03
autor: Codee
jeśli podczas jazdy auto padnie a masz kompa podpiętego to gdy tylko auto zacznie zwalniać z wywalonym błędem silnika, kasując błędy, jedziesz dalej.
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 19 lis 2012, 16:53
autor: endriu wawa
Regulator Bosch wymieniony. Potwierdzam, co kolega Codee napisał, że auto dostało skrzydeł...
Poza tym przy przekraczaniu 3tys obrotów nie przymula jak wcześniej bywało.
Koszt: 350 z wymianą
Re: Lybra - zawór ciśnienia pompy CR a pompa w baku
: 19 lis 2012, 20:30
autor: Codee
Dobrze że wreszcie możesz się cieszyć autem.
Najgorsze u mnie było się przełamać co do ceny tego regulatora. Wykres ewidentnie wskazywał na niego ale miałem obawy co by nie kupić czegoś co nie poprawi mojej sytuacji.
A to ten sam fachmen co nie wierzył w ten regulator? Przełamał się? Jak przełknął informację że miałeś rację?
pozdrawiam