Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Zacząłbym od sprawdzenia zawieszenia.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Ale co w zawieszeniu ?
Przegląd był niedawno i wszystko ok.
Przegląd był niedawno i wszystko ok.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Jakby przeguby wewnętrzne.
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Były sprawdzane w taki sposób ze gość nimi szarpał do silnika i do koła (w poziomie) i powiedział ze są ok.
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Ja proponuje wyważyć koła jeszcze raz. rok to jednak trochę czasu, opony trochę się zużyły. Najmniej kosztowne, a jedno będziesz miał z głowy. Przy okazji wyważania poproś faceta żeby przyjrzał się oponom czy nie ,,falują'' na kole, oraz czy masz proste felgi.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
bronx pisze:byly sprawdzane w tai sposób ze goś nimi szarpał do silnika i do koło ( w poziomie) i powiedział ze są ok.

Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Ja rozumiem to tak. Po przyłożeniu konkretnego momentu siły przy konkretnej prędkości obrotowej auto wpada w wibracje. Pytanie moje jest takie czy szarpanie odczuwane jest zawsze z tej samej stony? Koła raczej wyważone są dobrze bo objawy niewyważonych kół są inne. Gdy auto osiąga 80 km/h to buda zachowuje się jak wibrator i czy się jedzie na luzie czy na biegu to koło wibruje tak samo. Przegub zewnętrzny gdy zaczyna się kończyć to przy skręcie zaczyna trzeszczeć. Wewnętrzny pod koniec żywota trzeszczy podczas jazdy na luzie i hamowania silnikiem. A z tym szarpaniem w pionie to kolega ma dobry dowcip 

Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Niestety nie do końca masz rację.Jan19 pisze:Ja rozumiem to tak. Po przyłożeniu konkretnego momentu siły przy konkretnej prędkości obrotowej auto wpada w wibracje. Pytanie moje jest takie czy szarpanie odczuwane jest zawsze z tej samej stony? Koła raczej wyważone są dobrze bo objawy niewyważonych kół są inne. Gdy auto osiąga 80 km/h to buda zachowuje się jak wibrator i czy się jedzie na luzie czy na biegu to koło wibruje tak samo. Przegub zewnętrzny gdy zaczyna się kończyć to przy skręcie zaczyna trzeszczeć. Wewnętrzny pod koniec żywota trzeszczy podczas jazdy na luzie i hamowania silnikiem. A z tym szarpaniem w pionie to kolega ma dobry dowcip
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Przegub wewnętrzny szarpie budą
Oczywiście jak jest u końca żywota 
P.S. Nie mówię, że w tym konkretnym przypadku tak będzie.


P.S. Nie mówię, że w tym konkretnym przypadku tak będzie.
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Skoro to przegub szarpie budą to jakie to muszą być zaniedbania skoro nie został wymieniony na początku swojego końca. Auto miało szarpane półosie podobno luzu brak to w jaki sposób przegub wytwarza te szarpania? Jaka może być inna przyczyna. Może troszkę więcej danych by kolega podrzucił?:)
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Zaniedbanie? Nawet minimalne luzy generują wibracje i są pierwszym objawem uszkodzenia. Szarpane owszem były, ale przesuwanie półosie między kołem a skrzynią nie ujawni luzów.
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Półoś krzywa? Tak się sama od siebie nie skrzywiła. To jest na prawdę kawał solidnego metalu no chyba że kolega na coś najechał albo w coś walnął a zapomniał o tym wspomnieć. Ale tak na chłopski rozum to co półoś bije tylko w przedziale 70-80 km/h a potem się rozciąga i prostuje? Powyżej tej prędkości też musi bić tylko częstotliwość drgań jest wtedy wyższa i w kabinie byłoby słychać buczenie a kierownica by wibrowała. Czy mógłby ktoś podesłać foto przegubu wewnętrznego. Może od patrzenia coś mi do głowy przyjdzie. I jeszcze jedno pytanie czy półosie są dobrej długości mam na myśli czy od tego kONkretnie modelu, bo może ktoś założył podobne i przy skręconym kole półoś za mocno wychodzi z przegubu wewnętrznego.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
Gdzie przeczytałeś, że półoś jest krzywa?
Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
A wiec szarpanie zawsze odbywa się tak samo, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy szarpie tylko lewa, prawa czy obie strony. Szarpie/narywa/drga raczej cała buda, a na pewno kierownica.Jan19 pisze:... Pytanie moje jest takie czy szarpanie odczuwane jest zawsze z tej samej stony? .... Przegub zewnętrzny gdy zaczyna się kończyć to przy skręcie zaczyna trzeszczeć. Wewnętrzny pod koniec żywota trzeszczy podczas jazdy na luzie i hamowania silnikiem. ...
Przy skręcaniu i nawet mocniejszym depnięciu nic nie stuka, więc zewnętrzne są ok.
Podczas jazdy na luzie i hamowaniem silnikiem nie ma żadnych odgłosów.
Po zakupie auta szarpania nie zauważyłem, a za mojej kadencji nigdzie nie przywaliłem, w nic nie wpadłem.Jan19 pisze:Półoś krzywa? Tak się sama od siebie nie skrzywiła. To jest na prawdę kawał solidnego metalu no chyba że kolega na coś najechał albo w coś walnął a zapomniał o tym wspomnieć. ....
Wracam z garażu, sam szarpałem półosiami. Skręciłem koła na maxa w lewo i szarpałem pół oś lewą, potem koła w prawo i szarpałem półosią prawą - szarpałem w każdą stronę, auto stało na kołach. Osobiście nie wyczułem żadnych luzów - zaznaczam że kołą skręcona na maxa, może to generuję błąd ?topcio1 pisze:Zaniedbanie? Nawet minimalne luzy generują wibracje i są pierwszym objawem uszkodzenia. Szarpane owszem były, ale przesuwanie półosie między kołem a skrzynią nie ujawni luzów.
Mam dwa pytania, czy to może być :
- jednak coś z hamulcami
- wahacze przednie ?
Pytam się z hamulcami ponieważ, zauważyłem że jak auto ledwo się toczy ( dojeżdżamy bardzo powoli do auta przed nami) i delikatnie trzymamy hamulec ( jednostajnie) to jest taki objaw jakby hamował tylko w jednym miejscu.
Trudno mi to opisać ale czuć takie zwolnienie i za chwilkę znów zwolnienie, rzekłbym że to takie szarpnięcia. Mam nadzieje że rozumiecie. Hamuje tak jakby tarcza lub klocek hamował tylko w jednym miejscu. Niemniej nie stwierdzam pulsowania pedału hamulca ...
Tarcze zmieniałem wraz z klockami KLIK TE.
Wahacze - tak mi przyszło na myśl jeśli coś by było nie halo z gumami ?
Szarpałem kołami luzów nie stwierdziłem.
Dodam jeszcze , bo to może być bardzo ważnie szarpanie po wciśnięciu gazu w podłogę, na każdym biegu i przy każdej prędkości pojawiło się jak Dominik zrobił chipa i podniósł moc i moment, przed tym czasami szarpanie pojawiało się jak w poście nr 1.
Bardzo dziękuję za Waszą pomoc i wskazówki w poszukiwaniu awarii !!!