Re: Lybra - szarpie buda przy przyspieszaniu 70-80km/h
: 23 lip 2013, 11:34
Zacząłbym od sprawdzenia zawieszenia.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
bronx pisze:byly sprawdzane w tai sposób ze goś nimi szarpał do silnika i do koło ( w poziomie) i powiedział ze są ok.
Niestety nie do końca masz rację.Jan19 pisze:Ja rozumiem to tak. Po przyłożeniu konkretnego momentu siły przy konkretnej prędkości obrotowej auto wpada w wibracje. Pytanie moje jest takie czy szarpanie odczuwane jest zawsze z tej samej stony? Koła raczej wyważone są dobrze bo objawy niewyważonych kół są inne. Gdy auto osiąga 80 km/h to buda zachowuje się jak wibrator i czy się jedzie na luzie czy na biegu to koło wibruje tak samo. Przegub zewnętrzny gdy zaczyna się kończyć to przy skręcie zaczyna trzeszczeć. Wewnętrzny pod koniec żywota trzeszczy podczas jazdy na luzie i hamowania silnikiem. A z tym szarpaniem w pionie to kolega ma dobry dowcip
A wiec szarpanie zawsze odbywa się tak samo, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy szarpie tylko lewa, prawa czy obie strony. Szarpie/narywa/drga raczej cała buda, a na pewno kierownica.Jan19 pisze:... Pytanie moje jest takie czy szarpanie odczuwane jest zawsze z tej samej stony? .... Przegub zewnętrzny gdy zaczyna się kończyć to przy skręcie zaczyna trzeszczeć. Wewnętrzny pod koniec żywota trzeszczy podczas jazdy na luzie i hamowania silnikiem. ...
Po zakupie auta szarpania nie zauważyłem, a za mojej kadencji nigdzie nie przywaliłem, w nic nie wpadłem.Jan19 pisze:Półoś krzywa? Tak się sama od siebie nie skrzywiła. To jest na prawdę kawał solidnego metalu no chyba że kolega na coś najechał albo w coś walnął a zapomniał o tym wspomnieć. ....
Wracam z garażu, sam szarpałem półosiami. Skręciłem koła na maxa w lewo i szarpałem pół oś lewą, potem koła w prawo i szarpałem półosią prawą - szarpałem w każdą stronę, auto stało na kołach. Osobiście nie wyczułem żadnych luzów - zaznaczam że kołą skręcona na maxa, może to generuję błąd ?topcio1 pisze:Zaniedbanie? Nawet minimalne luzy generują wibracje i są pierwszym objawem uszkodzenia. Szarpane owszem były, ale przesuwanie półosie między kołem a skrzynią nie ujawni luzów.