Strona 2 z 3

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 08 lip 2013, 9:35
autor: mg1989sos
pogadałem trochę z mechanikiem ..
powiedzcie mi czy ma rację... twierdzi że odma ( nie sprawdzali ) nie ma z tym nic wspólnego ponieważ olej dostaje się do wydechu ... czyli według niego pęknięta głowica albo coś w tym stylu ..

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 08 lip 2013, 9:52
autor: jakubg
Samochód rzyga w górę olejem czy spala olej i to widać w rurze wydechowej?
Udało się odpalić auto?

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 08 lip 2013, 10:39
autor: Karolciaa
mg1989sos w mojej Luśce też był podobny problem, dymiła niesamowicie i oczywiście prawie wszyscy jak jeden mąż postawili diagnozę - pierścienie i głowica.
Co się okazało problemem była odma jak i kanały, którymi olej winien spływać do miski, a one były pozapychane syfem. Pod deklem całe mnóstwo syfiastego mułu.
Proponuję najpierw dobrze to wszystko przeczyścić, bo wydać 2tys zł to nie sztuka :)

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 08 lip 2013, 13:11
autor: mg1989sos
dymi z rury wydechowej..czyli chyba spala olej

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 08 lip 2013, 13:24
autor: jakubg
Zacznijcie od najprostszego czyli odma.
Cewki, które mają przebicie zastąp dobrymi i zobacz.
Nie było problemu z falowaniem obrotów (i wskaźnika ładowania) w sytuacji gdy masz w takim stanie cewki?

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:06
autor: mg1989sos
no i Lancia zaciągnięta pod dom ... diagnoza mechaników : obydwie odmy w porządku, czemu pali olej to nie wiemy bo byśmy musieli cały silnik wyciągać ( a wtedy sama diagnoza kosztuje conajmniej 600zł-1000zł ... ) a w ogóle to silnik najlepiej do wymiany ...


teraz pozostaje mi czekać aż pod koniec miesiąca mój zaufany mechanik będzie miał czas .... no chyba że ktoś z forum jest z okolic sosnowca i mógłby rzucić okiem ? :)

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:12
autor: jakubg
Jak sprawdzili odmy?

Możesz podesłać fotki? Odm?
Jeszcze czy sprawdzili zaworek na wyjściu na odmę?

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:14
autor: mg1989sos
nie mam pojęcia jak co sprawdzali bo dogadać się z nimi to totalna porażka .. autoryzowany serwis :) 3 mechaników.. a ze mną gada kierownik który nic przy aucie nie robił ... fotki mogę dać tylko napiszcie gdzie dokładnie to jest


pomijam już zupełnie to że 5 razy musiałem się prosić o sprawdzenie odmy ... i słyszałem że na pewno nie .. a dzisiaj z nieukrywana satysfakcją stwierdzili że odmy są ok i mieli rację...

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:21
autor: jakubg
Tutaj jest foto tego zaworka. Sprawdź czy tam nie ma oleju.

Jakie błędy wykazał komputer po podłączeniu?
Co się dzieje jak otworzysz korek oleju przy zapalonym silniku?

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:32
autor: mg1989sos
niewiem czy to dokładnie to : Obrazek


pod komputer nie podłączali... silnika nie odpalę bo rozładowali akumulator.. jak podładuje to mogę sprawdzić... tylko że oleju w silniku nie ma

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 14:42
autor: jakubg
To nie odpalaj jak nie ma oleju :)
Silnik masz po ostatnim lifcie.

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 16:02
autor: mg1989sos
no odpalać nie będę... chyba muszę poczekać aż mój mechanik do niego zajrzy za 2 tyg ...

jeśli będzie konieczna wymiana albo drogi remont silnika to chyba niestety lancia pójdzie do sprzedania w takim stanie jak jest .. tylko kto to kupi i za ile :(

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 15 lip 2013, 16:23
autor: jakubg
Ja uważam, że nit będzie takiej potrzeby. Daj to do kogoś kto ma pojęcie i spokojnie sprawdzi wszytko.

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 02 sie 2013, 7:57
autor: mg1989sos
no to tym razem Lancia oddana do zaufanego mechanika... czekam na wyrok :)

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?

: 07 paź 2013, 12:33
autor: mg1989sos
no i wyrok nadszedł ...

z tego co zrozumiałem z rozmowy telefonicznej ( nieznam się na tym ) ... totalnie zużyty tłok, pierścień i coś tam jeszcze.. silnik nadaje się to totalnego remontu ( wstępnie koszt ok. 4000 zł .. ) albo do wymiany ....


niechce ktoś kupić kappy za zarżniętym silnikiem? :D