burzacki pisze:Michor pisze:burzacki pisze:Tylko polskie przepisy zabraniają montażu w taki sposób halogenów także dowód zabrany przy pierwszej kontroli..
Możesz rozwinąć myśl co jest niezgodne?
Bo z tego co ja wiem, to tylko jeżeli taki montaż zostanie uznane za "niebezpieczny"/"stwarzający zagrożenie".
Ostrych krawędzi nigdzie nie było- a samochód z tym zestawem przeszedł w miarę uczciwy przegląd (sprawdzanie elektryki podłączenia i homologacji lamp) i kilka kontroli drogowych (głównie właśnie spowodowanych tymi lampami).
Jedyny element niezgodny z prawem to była ilość światła generowana przez halogeny dalekosiężne.
(max w przepisach to chyba suma cechowania wszystkich lamp - 75, a u mnie było po 12,5 na fabryczne lampy + po 40 na każdy dalekosiężny)
Więc tak.. odległość między halogenami od środka słupa światła to 60cm. A od krawędzi pojazdu min 25cm. Jak widać na zdjęciu Skody zastosowano 3 halogeny tak nie wolno w
Polsce.
Niestety- polecam przeczytanie rozporządzenia jeszcze raz.
Światła DROGOWE mają być zamontowane cyt:
na długości:
z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
na szerokości:
brak szczegółowych wymagań
na wysokości:
brak szczegółowych wymagań
to że jest ich 3- to jest niezgodne z PL przepisami bo drogowe mają być 2 lub 4 ale cyt:
ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
No i limit dot. ilości światła:
suma światłości wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30 000 cd i nie może przekraczać
225 000 cd.
Warunki zbliżone do tych o których mówisz mają światła mijania:
na długości:
jak w przypadku drogowych
na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4)28) (nie
stosuje się to do motocykla i ciągnika)
Przypis 4)
Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m, odległość ta może być zmniejszona do 400 mm.
Przypis 28)
Dla samochodów osobowych (kat. M1), ciężarowych i specjalnych (kat. N1) brak wymagań odnośnie do wzajemnej odległości tych świateł.
na wysokości:
500÷1200 mm
Zaś (dla zakończenia tematu) warunki montażu świateł
1) przeciwmgielnych:
na długości:
patrz światła drogowe.
na wysokości
nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania; a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800 mm
na szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu
Maksymalna liczba - 2
Kolor - biały lub żółty selektywny (jedyne jeszcze dopuszczane światła o takiej barwie)
2) do jazdy dziennej:
na długości:
patrz światła drogowe
na wysokości:
nie mniej niż 250 mm nie więcej niż 1500mm
w szerokości:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7)
przypis 7): Jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m (1,4 m dla światła hamowania ?stop? i pozycyjnego tylnego ciągnika), odległość ta może być zmniejszona do 400 mm (dla ciągnika min. 500 mm).
Tak więc, są zamontowanie zasadniczo zgodnie z przepisami, poza tym że są 3 szt.
(no i pytanie jak z jasnością - czyli tematem cd wypisanym wcześniej).
Źródło:
Dz.U. 2013 poz. 951
Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
EDIT:
z ciekawostek, polecam napaść nowe Clio z miarką i sprawdzić czy światła dzienne spełniają opisane wymogi montażowe (podpowiedź: nie:) ale i tak samochód dostał homologację w PL

)