Strona 2 z 3

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 22:14
autor: Cromik
tak, czy siak daj jakieś info, może zdjęcia?

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 18 paź 2014, 23:49
autor: R0man0
Panowie, sprawa wygląda tak jak mówiłem - zawieszenie do wymiany, hamulce też i sprzęgło, ale ja sobie to zrobię.
1. Martwi mnie trochę silnik, bo zaraz po odpaleniu jest cichutko, natomiast, gdy się rozgrzeje to stukają albo zawory, albo popychacze i to dość głośno. W tym silniku są samoregulatory, czy jest tak jak np. w BMW E30, że luz zaworowy się nie kasuje i tak ma klekotać na ciepłym silniku?
2. Następna sprawa to obroty biegu jałowego - na nagrzanym silniku utrzymują się na 1500 obr/min. Czy to wina silniczka krokowego?
3. Ostatnia rzecz to wybieraki skrzyni biegów. Drążek lata na boki i skrzynia biegów nie jest precyzyjna. Zapewne to wina wybieraków. Jaki jest do nich dostęp? Mam nadzieję, że nie trzeba rozkręcać skrzyni żeby je wymienić...

Mam nadzieję na pomoc z Waszej strony. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 0:12
autor: R0man0
Cromik pisze:tak, czy siak daj jakieś info, może zdjęcia?

Proszę bardzo, oto zdjęcia
http://images.tinypic.pl/i/00587/lzmsnjdlvryx.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00587/6ogo7xn6bie5.jpg
http://zapisz.net/images/662_20141018_162313.jpg
http://zapisz.net/images/419_20141018_162327.jpg

Ogólnie samochód trochę zmęczony. Do przepolerowania, wyczyszczenia i umycia, ale to drobnostki :)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 0:34
autor: Wilkin
Wg mnie te słabostki stuki wybieraki etc - to ... powiedzmy bzdury przy themie
Skup się na szukaniu rdzy
szczególnie tył ,i głównie podłoga.Np mocowanie wahaczy , uchwyty podnośnika.
Jeśli jest ok - to wygrałeś powiedzmy w lotto - i pierwsze co ja bym zrobił to porządna konserwacja podwozia ;)
Z zewnątrz autko super (po zdjęciach)
Czarna kropa na buzi blondynki : czerwona :
Reszta okaże się w praniu.
Na tą chwilę musisz być świadomy - że te autka nie mają popytu i ich cena nie współgra z tym co w nią włożysz na początek i podczas eksploatacji.
Jak będzie dalej czas pokaże- bo przez to powyżej praktycznie nie występują na naszych drogach.
Na tą chwilę kupujesz auto wyjątkowe - super wykonane, na super materiałach i wiekowe
W tym trzeba się zakochać - albo odpuścić.
Wybór należy do Ciebie ;)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 1:02
autor: R0man0
Rozumiem, rozumiem. Trudno się teraz zakochać podczas jazdy ponieważ samochód pływa i prowadzi się na razie mizernie, aczkolwiek dla wnętrza idzie się pokroić, jest nieziemskie. Co do rzadkości tego samochodu to jak najbardziej się zgadzam. Spód Themy muszę zobaczyć, bo jak na razie nie miałem okazji tego uczynić. A co do wyjątkowości samochodu to zgadzam się w 100%, ma w sobie coś ten samochód - wystarczy na niego chwilę popatrzeć.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 1:08
autor: Wilkin
No widzisz - już się zakochałeś ;) Nie przejmuj się nie jesteś sam :P

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 1:20
autor: R0man0
Coś w tym jest, Wilkin.
Ponawiam pytania, bo nie dają mi spokoju te stuki spod pokrywy zaworów.
1. Martwi mnie trochę silnik, bo zaraz po odpaleniu jest cichutko, natomiast, gdy się rozgrzeje to stukają albo zawory, albo popychacze i to dość głośno. W tym silniku są samoregulatory, czy jest tak jak np. w BMW E30, że luz zaworowy się nie kasuje i tak ma klekotać na ciepłym silniku?
2. Następna sprawa to obroty biegu jałowego - na nagrzanym silniku utrzymują się na 1500 obr/min. Czy to wina silniczka krokowego?
3. Ostatnia rzecz to wybieraki skrzyni biegów. Drążek lata na boki i skrzynia biegów nie jest precyzyjna. Zapewne to wina wybieraków. Jaki jest do nich dostęp? Mam nadzieję, że nie trzeba rozkręcać skrzyni żeby je wymienić...

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 1:41
autor: rob_76
Witaj
Ad. 2 - Może to tylko "trafiony" czujnik temperatury silnika? Po rozgrzaniu cieczy chłodzącej powinien dać sygnał do ECU w celu zubożenia mieszanki, a co za tym idzie, obniżenia obrotów biegu jałowego...
Co do reszty - nie jestem specjalistą od Themy - nie będę zgadywał...
Pzdr.
R.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 1:45
autor: R0man0
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli nabędę ową Themę, czujnik, o którym mowa powyżej na pewno zostanie wymieniony, a nóż pomoże. :-)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 10:03
autor: vanisch
A przy dodaniu gazu stukanie się nasila? To na pewno nie panewka? ;)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 10:21
autor: R0man0
Nie, nie, to nie panewka. Aż tak głośno nie stuka. :-) To pod pokrywą zaworów stuka.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 10:24
autor: Cromik
Wygląda ładnie. Plus to otwierany dach, jak przednie siedzenia wyglądają pod szmatkami? Środek, mówisz że robi wrażenie, a to wersja w sumie taka nawet bym powiedział, że biedna :lol: ;)
Jak po rozgrzaniu ma podwyższone obroty to czujnik temp do wymiany, to na wstępie. Koszt od 20 zł za zamiennik do 90 za oryginał.
mechanizm zmiany biegów zaczyna się pod gałką biegów, idą do skrzyni dwie prowadnice. Od góry skrzyni masz czarną zdejmowaną pokrywę.Pod nią wybierak w skrzyni. Wg mnie masz jedną prowadnicę odkręconą, albo w ostateczności wyrobiona gumę. Z tym że tak na prawdę tam nie ma się co zepsuć, więc obstawiam, że jednak jest rozkręcone. Jest to widoczne wszystko od dołu np. z kanału, reszta w górnej części skrzyni. Dostęp jest prosty i łatwy do wszystkiego.
Odnośnie stukania, to pewnie luzy do ustawienia. Mariusz91 ostatnio w 2.0 16V turbo grzebał ;) poza tym jak to stoi długo, to polecam olej wymienić ;)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 11:17
autor: R0man0
Siedzenia pod szmatkami są zmechacone i jest jedno przetarcie od kierowcy, do ogarnięcia lub do wymiany całe siedzenia i już, nie ma tragedii. Tak, samochód stał i na pewno silnik jest do odświeżenia, ale to drobiazgi. Dla mnie środek robi wrażenie, bo przesiadłem się z Hondy Civic IV generacji z 1991. :-)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 11:35
autor: Cromik
a to jak z tego typu auta, to faktycznie jest przeskok ;)

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 19 paź 2014, 11:43
autor: Renegat...
Na panewke łatwo się nabrać. Przyjrzyj się obrotom, byc może przy mniejszych obrotach auto miało zbyt małe ciśnienie oleju i ktoś celowo zwiększył obroty biegu jałowego, ale może to być też czujnik temperatury do ecu. Panewke stukającą najlepiej słuchac przy 2 tys obrotów (mowa oczywiscie o panewkach korbowodowych) Zwróć uwage na olej, dobrze by było go na maxa.