Post
autor: Bartek-Lodz » 10 sie 2015, 17:59
Panowie - ja wiem, że to jest bez sensu, wręcz absurdalne ale uwierzcie mi, że u mnie w dwóch Kappach latam bez bezpiecznika 2 biegu i nigdy mi się nie zagrzały - nawet w korkach w upale. Ale jeżeli ktoś chce na siłę mieć dwa biegi wentylatora to należy wykonać taką małą przeróbkę instalacji:
Podłączamy pod przekaźnik od sprężarki dodatkowy przekaźnik, załączający nam wentylator -1 bieg - wolny z jednoczesnym rozłączaniem w momencie wyłączenia zapłonu, bo jak zostawimy na włączonej klimatyzacji to nam będzie cały czas wentyl działać. Dzięki temu podczas włączonej klimatyzacji mamy załączony wentylator cały czas i nie skacze nam gwałtownie ciśnienie w układzie a presostat nie załączy 2 biegu bo w presostacie mamy załącznik czasowy - tzn, że jeżeli po kilku sekundach ciśnienie nie zostanie zbite do akceptowalnego to załącza 2 bieg - co czyni prawie non stop, bo nie idzie aż tak szybko zbić ciśnienia.
Dzięki temu mamy czynny 2 bieg, który może się załączyć w przypadku gdy ciśnienie w układzie faktycznie bardzo wzrośnie i sam 1 bieg nie da rady go obniżyć.
Tylko pytam się po co? Metoda wyjęcia bezpiecznika jest szybka, prosta i skuteczna. Mało tego zobaczycie, że klima będzie chłodzić bardziej wydajnie niż z bezpiecznikiem i akumulator będziecie mieć doładowany.
Oprócz tego pojeździjcie sobie z bezpiecznikiem od 2 biegu wentylatora i zobaczcie jaki gorący jest akumulator i jego klemy - a następnie pojeździjcie bez bezpiecznika, czyli bez 2 biegu - akumulator ma normalną temperaturę, a klemy są ciepłe a nie gorące.
Ta metoda nie dotyczy wersji z dieslem.
PS. w razie gdy ciśnienie przekroczy poziom krytyczny - czyli około 30 Bar presostat wyłączy sprężarkę.
Ja u siebie jeździłem z testo 550 i sprawdzałem ciśnienia na bieżąco - lepiej jest jak działa cały czas 1 bieg niż jak załącza się 2 i wyłącza i chwila przerwy i znowu załącza 1 i zaraz drugi - bardziej to obciąża układ aniżeli wentylator działa cały czas na 1 biegu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]