Nuova Delta - filtr stozkowy

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Łukasz » 12 sty 2007, 10:36

"pawcio1" pisze:Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
No i morał z tego taki, ze moze i te KUNIE troche rosna, ale moment obr maleje a wraz z nim maleje ciag bryczki(poza Dolot typ-Carbon). Jak dla mnie oplacalne tylko przy profesjonalnym montazu.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: bryś » 12 sty 2007, 10:57

czytałem te bzdury tu przykład "dolotu typu carbon " wykonanego do alfy 3,2 gta i niczym on się nie różnił od fabrycznego poza wyglądem http://img154.imageshack.us/my.php?image=1000004ir8.jpg

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: pawcio1 » 12 sty 2007, 12:11

"Neronq" pisze:
"pawcio1" pisze:Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm :D
Neron jesli przyrost mocy rzedu 3-5km jest odczuwalny w samochodach mocy 300-400 km to chyba jest tak samo z autkiem co ma 130-150??? Fakt faktem konikow przybywa a moment troszke sie zmniejsza!!! Nie jestem szczegolnym zwolennikiem,ani przeciwnikiem filtrow i innych tam dolotow...na pewno dziwiek jest fajniejszy!!! :)
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: Neronq » 12 sty 2007, 13:06

"pawcio1" pisze:
"Neronq" pisze:
"pawcio1" pisze:Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm :D
Neron jesli przyrost mocy rzedu 3-5km jest odczuwalny w samochodach mocy 300-400 km to chyba jest tak samo z autkiem co ma 130-150??? Fakt faktem konikow przybywa a moment troszke sie zmniejsza!!! Nie jestem szczegolnym zwolennikiem,ani przeciwnikiem filtrow i innych tam dolotow...na pewno dziwiek jest fajniejszy!!! :)
nie chodzi o to, ze przy mocy 400KM jest przyrost 3-4KM bo tyle to jest przy 75km ale procentowy przyrost mocy i teoretycznie dla takiego mocnego silnika to 20-30KM przyrost jest niby realny bo to w ten sposob trzeba interpretowac
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: DeviLL » 12 sty 2007, 17:17

Stozek ogolnie polepsza gore (wiecej powietrza silnik potrzebuje) , ale za to przenosi moment wyzej , przez co ow moment moze malec (wg wzorow na moc/moment) . Mialem kiedys stozek i woz slabiej sie zbieral niz na seryjnej puszce , lepiej zrobic uklad wydechowy niz dolot :wink:

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

Nuova Delta - filtr stozkowy

Post autor: hf » 18 sty 2007, 16:00

zle zalozony stozek zdecydowanie oslabia samochod jest sens zalozyc jesli robimy caly dolot ale nie sami... bo pod maska wystepuja podcisnienia nadcisnienia i takie tam pozatym jak stozek bierze gorace powietrze od silnika to sami wiecie ze dobrze byc nie moze... ale dzwiek jest kozak :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”