Strona 3 z 8

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 20:30
autor: hitmanag
pääkäyttäjä pisze:Nie do końca - w USA mówi się, że mają zapłacić karę adekwatną do ilości sprzedanych aut. I to nie tylko VW ale Skoda, Seat, Audi...
W USA nie jest Skoda i Seat sprzedawany.
Natomiast jest mowa o modelu Audi A3.

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:10
autor: pääkäyttäjä
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:Nie do końca - w USA mówi się, że mają zapłacić karę adekwatną do ilości sprzedanych aut. I to nie tylko VW ale Skoda, Seat, Audi...
W USA nie jest Skoda i Seat sprzedawany.
Natomiast jest mowa o modelu Audi A3.
Tylko już teraz mówi się o "VW Gate" bo ten sam silnik montowany był we wszystkich autach grupy VAG.

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:19
autor: hitmanag
pääkäyttäjä pisze:
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:Nie do końca - w USA mówi się, że mają zapłacić karę adekwatną do ilości sprzedanych aut. I to nie tylko VW ale Skoda, Seat, Audi...
W USA nie jest Skoda i Seat sprzedawany.
Natomiast jest mowa o modelu Audi A3.
Tylko już teraz mówi się o "VW Gate" bo ten sam silnik montowany był we wszystkich autach grupy VAG.
Prawda. Mowa jest o konkretnym silniku oferowanym w USA. Co do Europy jeszcze nic konkretnego nie zostało powiedziane.
Tylko tyle, że Angela żąda wyjaśnień.

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:30
autor: pääkäyttäjä
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:Nie do końca - w USA mówi się, że mają zapłacić karę adekwatną do ilości sprzedanych aut. I to nie tylko VW ale Skoda, Seat, Audi...
W USA nie jest Skoda i Seat sprzedawany.
Natomiast jest mowa o modelu Audi A3.
Tylko już teraz mówi się o "VW Gate" bo ten sam silnik montowany był we wszystkich autach grupy VAG.
Prawda. Mowa jest o konkretnym silniku oferowanym w USA. Co do Europy jeszcze nic konkretnego nie zostało powiedziane.
Tylko tyle, że Angela żąda wyjaśnień.
Nooo, nie do końca - europejscy inwestorzy (pięć dużych firm) i akcjonariusze (Porsche, kraj związkowy Dolna Saksonia oraz Narodowy Fundusz Inwestycyjny Kataru) powiązaniu z koncernem już kombinują, jak to wszystko wpłynie na ich zyski oraz jak w ogóle szwindel odbije się na kondycji tych pierwszych. Sam VAG przyznał, że problem dotyczy silników nie tylko aut sprzedawanych w USA ale także w Europie... z drugiej strony - złośliwi komentatorzy dodają, ze skoro VW udało się sprzedać aż 11 mln aut z tym silnikiem to w jaki sposób są przeprowadzane testy przez te wszystkie instytucje, które śrubują normy czystości spalin?

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:35
autor: hitmanag
pääkäyttäjä pisze:
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:
hitmanag pisze:
pääkäyttäjä pisze:Nie do końca - w USA mówi się, że mają zapłacić karę adekwatną do ilości sprzedanych aut. I to nie tylko VW ale Skoda, Seat, Audi...
W USA nie jest Skoda i Seat sprzedawany.
Natomiast jest mowa o modelu Audi A3.
Tylko już teraz mówi się o "VW Gate" bo ten sam silnik montowany był we wszystkich autach grupy VAG.
Prawda. Mowa jest o konkretnym silniku oferowanym w USA. Co do Europy jeszcze nic konkretnego nie zostało powiedziane.
Tylko tyle, że Angela żąda wyjaśnień.
Nooo, nie do końca - europejscy inwestorzy (pięć dużych firm) i akcjonariusze (Porsche, kraj związkowy Dolna Saksonia oraz Narodowy Fundusz Inwestycyjny Kataru) powiązaniu z koncernem już kombinują, jak to wszystko wpłynie na ich zyski oraz jak w ogóle szwindel odbije się na kondycji tych pierwszych. Sam VAG przyznał, że problem dotyczy silników nie tylko aut sprzedawanych w USA ale także w Europie... z drugiej strony - złośliwi komentatorzy dodają, ze skoro VW udało się sprzedać aż 11 mln aut z tym silnikiem to w jaki sposób są przeprowadzane testy przez te wszystkie instytucje, które śrubują normy czystości spalin?
Inwestorzy to jedno. Ja natomiast piszę, że żaden kraj w Europie nie podjął żadnych kroków tak jak USA u siebie.
Przecież, Francja, Włochy czy Polska nie powiedziały że ukarają producenta kwotą np. 2 tyś Euro za każdy samochód.
Rozumiesz teraz co mam na myśli?

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:48
autor: pääkäyttäjä
hitmanag pisze:Inwestorzy to jedno. Ja natomiast piszę, że żaden kraj w Europie nie podjął żadnych kroków tak jak USA u siebie.
Przecież, Francja, Włochy czy Polska nie powiedziały że ukarają producenta kwotą np. 2 tyś Euro za każdy samochód.
Rozumiesz teraz co mam na myśli?
Teraz tak. Niemcy (rząd) staną na głowie, żeby VW nic się nie stało. Z tym, że nie będzie to łatwe... przenosząc to na nasze podwórko, wszystkie wspomniane silniki mają spełniać normę Euro 6. Oszustwo jest celowe i - jak komentują to np. Czesi - VW wliczył sobie to zapewne w straty. Z tym, że zrobienie w konia de facto też Unii Europejskiej, która notorycznie przykręca śrubę w kwestii norm emisji spalin, to oszustwo. Po tym "wkręcie", niektóre państwa się temu przyjrzą... i skończy się to akcją serwisową, polegającą na wgraniu nowego softu :lol:

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:51
autor: hitmanag
pääkäyttäjä pisze:
hitmanag pisze:Inwestorzy to jedno. Ja natomiast piszę, że żaden kraj w Europie nie podjął żadnych kroków tak jak USA u siebie.
Przecież, Francja, Włochy czy Polska nie powiedziały że ukarają producenta kwotą np. 2 tyś Euro za każdy samochód.
Rozumiesz teraz co mam na myśli?
Teraz tak. Niemcy (rząd) staną na głowie, żeby VW nic się nie stało. Z tym, że nie będzie to łatwe... przenosząc to na nasze podwórko, wszystkie wspomniane silniki mają spełniać normę Euro 6. Oszustwo jest celowe i - jak komentują to np. Czesi - VW wliczył sobie to zapewne w straty. Z tym, że zrobienie w konia de facto Unii Europejskiej, która notorycznie przykręca śrubę w kwestii norm emisji spalin. Po tym "wkręcie", niektóre państwa się temu przyjrzą... i skończy się to akcją serwisową, polegającą na wgraniu nowego softu :lol:
Z tym softem to masz rację. Uwazam że Usa jednak tak nie odpuści i tam straty będą największe, jednak najmniejsze z możliwych.
Rynek w Usa to mały odsetek sprzedaży całego koncernu.

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 21:58
autor: pääkäyttäjä
hitmanag pisze: Z tym softem to masz rację. Uwazam że Usa jednak tak nie odpuści i tam straty będą największe, jednak najmniejsze z możliwych.
Rynek w Usa to mały odsetek sprzedaży całego koncernu.
W US normy są ostrzejsze, jak w EU. W zasadzie, to jeszcze rozbija się w efekcie o testy homologacyjne - bo to dopiero dopuszcza pojazd do sprzedaży. Testy emisji spalin robi się wyrywkowo... bo przecież co jak co, ale producentowi aut trzeba wierzyć, nie?

Komentarz pod jednym czeskim artykułem odnośnie akcji serwisowej: "Spoko, wgrają nowy soft, który będzie robił wszystko aby auto spełniało maksymalnie wyśrubowane normy a kierowca będzie kombinować, czemu jego 150 konne kombi TDI zdycha pod górkę jak dawne SDI" :D

Obrazek

Re: Das Auto i wtopa

: 24 wrz 2015, 23:58
autor: Michor
Pamiętajmy też w całej dyskusji że system prawny w Stanach jest zdecydowanie inny niż w szeroko pojętej Europie, która działa na kodeksach.

Tam głównie rządzi prawo kazuistyczne- bazujące na precedensach. Jak jeden wygra kretyńską sprawę o oblanie się gorącą kawą, bo na kubku nie było napisane że kawa gorąca- to otwiera drogę dużej rzeszy innych pozwów.

U nas jest norma, jest test, - i w sądzie się okaże że:
1) test przeprowadzony zgodnie z normą/ustawą.
2) egzemplarze przedstawione do testów zgodnie z normą/ustawą (nie ważne że wybrane przez producenta)
no i nie ma do czego się przy*@ebać kropka.
Tak samo ze spalaniem - też czytałem że softy inne, super ubogie bo to egzemplarze testowe i nikt się nie przejmuje że normalnie za 15k km by wypaliło tłoki.

Softa zmienią na taki sam w Europie, w USA może będzie problem - ale to i tak rynek marginalny ciągle da VW. Europa jest kluczem -a nikt VAG'a nie udupi.
I tak w PL się wycina DPF'y, robi czipy itp - czy KTOKOLWIEK na forum się zastanowił jak robił czipa jak to w jakikolwiek sposób wpływa na ekologię? :)
nie sądzę- radocha z koni i niutków i koniec.....


Pozostaje się tylko zaśmiać pod nosem 4 zamiast 3 razy z VAG'a i tyle.


To tylko potwierdza

Re: Das Auto i wtopa

: 25 wrz 2015, 8:02
autor: Borek
Tak jakby w USA ktoś się przejmował REALNA ekologią :lol:
Obrazek

Wojtku, USA czepiają się właśnie tego że pojazdy w sprzedaży nie odpowiadają pojazdom obecnym na testach - innymi słowy są niezgodne z wydanym świadectwem homologacji. Dokładnie tego samego się czepią w Europie. ;)

Das Auto i wtopa

: 25 wrz 2015, 13:38
autor: pääkäyttäjä
Obrazek

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Das Auto i wtopa

: 25 wrz 2015, 15:43
autor: Dudi
Obrazek

Re: Das Auto i wtopa

: 25 wrz 2015, 20:39
autor: bassooner
Oprogramowanie włączało w trakcie testowania silnika katalizator neutralizujący tlenki azotu i w ten sposób redukowało ich ilość do poziomu wymaganego przez rygorystyczne amerykańskie przepisy. Podczas normalnej jazdy katalizator był często wyłączony, co powodowało emisję znacznie przekraczającą dozwolone normy. Sygnałem testowania silnika były jego wysokie obroty przy braku ruchu pojazdu... to tyle w temacie.


ale mamy nowego prezia... pan z porsze ;-)

Re: Das Auto i wtopa

: 26 wrz 2015, 8:29
autor: Snail
Norwegia też rozpoczęła śledztwo w sprawie.

Re: Das Auto i wtopa

: 26 wrz 2015, 8:40
autor: Saleen
Obrazek