Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: kond243 » 03 wrz 2017, 13:32

Jak wygląda koło foniczne? Nie jest krzywe? 16vt ma chyba. Czujnik wału właśnie na kole fonicznym. A jak sie dzieją cuda wypadania zapłonu itp to może trzeba to zbadać
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Borek » 03 wrz 2017, 15:03

Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Drop a gear and disappear!

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 03 wrz 2017, 16:19

kond243 pisze: 03 wrz 2017, 13:32 Jak wygląda koło foniczne? Nie jest krzywe? 16vt ma chyba. Czujnik wału właśnie na kole fonicznym. A jak sie dzieją cuda wypadania zapłonu itp to może trzeba to zbadać
Koło foniczne było sprawdzone jako pierwsze, nie było brudne czy zardzewiałe, czujnik sprawdzony (stary i nowy - żadnych zmian)
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 03 wrz 2017, 16:29

Borek pisze: 03 wrz 2017, 15:03 Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Tak, zanik prądu tylko przy mocniejszym dodaniu gazu, gaśnie na chwilę, obroty na zero, szarpnięcie i pracuje dalej - wszystko w 0,5 sek, gdy silnik pracuje na jałowych to gaśnie. Prędkość jazdy nie ma znaczenia. Startując spokojnie, nic się nie dzieje, jak ostro dodam gazu - szarpie i nie ważne na którym biegu i niezależnie od prędkości, na włączonej i wyłączonej klimie.
Problem pojawił się nagle i wysypało 4 błędy, ponownie zamieszczam
141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 19 mar 2018, 18:40

Problem rozwiązany. To była... cewka
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 13:42

Minęły 4 lata bez awarii
Tydzień temu nagle stracił moc. Dowlokłem się do stacji benzynowej (około 0,5 km). Laweta zawiozła mnie prosto do mechanika.
Wstępna diagnoza - "wypadł" cylinder, a później okazało się, że dwa.
Mechanik wstawił nową cewkę - 4 cylindry działają, ale jakby trochę się dławił na zimnym. Ponownie zamontował starą cewkę - 4 cylindry działają, ale nadal się delikatnie dławi.
Podmienił też na chwilę nowy sterownik zapłonu - ta kostka na nadkolu.
Na koniec zamontował nową cewkę, nowe kable WN i nowe świece.
Wróciła moc, ale nadal delikatnie dławi. Na zimnym bardziej, po rozgrzaniu mniej.
Jak dam mu w palnik, to przy zmianie biegów, po wbiciu wyższego też jest odczuwalne lekkie dławienie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (lampka check działa). Dźwięk silnika jest inny.
Mechanik mówi, że to elektronika.
W poniedziałek zadzwonię do gościa, który potrafi podpiąć ten model do komputera i pewnie da mi termin w czerwcu, a ja muszę mieć auto na 14 maja. :-?
Pomożecie?
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Bichoń » 07 maja 2022, 13:47

A zrobiłeś strojenie silnika po tych wszystkich pracach?
W tym silniku trzeba odpiąć akumulator żeby zresetować komputer, tak dla pewności na 20-30 minut, potem odpalić i dać mu pochodzić na wolnych obrotach do zagrzania i dwukrotnego włączenia wentylatora (o co w zimie czasem ciężko).
To nic nie kosztuje, więc sprawdź na początek czy coś poprawi.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 13:48

Dzięki, zaczynam....
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 16:27

Bichoń!
Ja wiedziałem, że jesteś uczynny i życzliwy, ale nie wiedziałem, że jesteś Geniuszem.
Lancia jest pełnosprawna! Mam wrażenie, że chodzi lepiej niż tydzień temu.
Dziękuję, jestem Ci winny dużą flaszkę albo skrzynkę piwa - wybieraj.
Tylko po 20 maja, bo wyjeżdżam.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Bichoń » 07 maja 2022, 18:45

Cała przyjemność po mojej stronie.
Może kiedyś trafi się okazja, to postawisz piwo. Albo cztery ;-)
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 20:03

Ooo, nie kolego!!! Nie, Nie! Cała przyjemność po mojej, a nie po Twojej stronie. I zapewniam - nie skończy się na czterech..........
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: faraon » 07 maja 2022, 21:06

ts345 pisze: 07 maja 2022, 20:03 Ooo, nie kolego!!! Nie, Nie! Cała przyjemność po mojej, a nie po Twojej stronie. I zapewniam - nie skończy się na czterech..........
Czy mogę po Was te puszki/butelki .... : gafa : . Tylko zwrotne :lol:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 21:17

Za te puszki i butelki.... zrobisz drugi generalny remont swojego LKC 3.0.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: faraon » 07 maja 2022, 21:59

ts345 pisze: 07 maja 2022, 21:17 Za te puszki i butelki.... zrobisz drugi generalny remont swojego LKC 3.0.
: yesyes : : yesyes : : yesyes :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 189
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 10 cze 2022, 20:18

Hej, Bichoń, wróciłem... ciałem, mentalnie jeszcze nie i pewnie już nie wrócę. Spełniłem największe marzenie każdego (prawie każdego) człowieka..... nauczyłem się latać. Teraz jestem gotowy na flaszkę, albo dwie. Wybieraj: miejsce, czas, rodzaj alkoholu.... mam do Ciebie 20 km, mogę być za 20 minut.......
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”