Jak dbamy o swoje silniki ???
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
No nie będzie się cieszył z wysokiego rachunku, bo żadnemu silnikowi to nie zaszkodzi 

- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Wysokim rachunkiem za części może nie, ale tak jak znajoma w nowej BMW może mieć rachunek za czyszczenie całego układu paliwowego. Też od faceta się nasłuchała, żeby dolewać odrobinkę benzyny i pewnego dnia auto przejwchało kilka metrów i komputer zablokował auto i wszedł w tryb awaryjny. Dalsza jazda była niemożliwa. W ASO powiedzieli, że nowe auta z BMW maja jakieś zabezpieczenie, które uniemożliwi jazdę jak paliwo będzie np omyłkowo zatankowane.Czyli wychodzi na to, że to coś jest bardzo uczulone nawet na tak małe dawki benzyny. Też się zdziwiłem, że taka sytuacja się jej trafiła. Może ktoś już tak miał to się wypowie.Dudi pisze:No nie będzie się cieszył z wysokiego rachunku, bo żadnemu silnikowi to nie zaszkodzi
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7367
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Ja dolewam raz na jakiś czas 0,25 l oleju 2T semi na zbiornik paliwa. Odnoszę subiektywne wrażenie, że silnik pracuje "lżej"/ciszej. Przy zapieczonych wtryskiwaczach różnicy nie było, teraz po regeneracji efekt jest (subiektywnie) słyszalny. A smarowanie .... hmmmmmm olej do dwutaktu ma zadanie smarować, więc dlaczego tego ma nie robić w czterotakcie



Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Przyłączam się do zdania Dudiego i proszę o jakieś wyjaśnienie dlaczego miałby się cieszyć wysokim rachunkiem.Dudi pisze:No nie będzie się cieszył z wysokiego rachunku, bo żadnemu silnikowi to nie zaszkodzi
Rzecz jasna mówimy o ilościach wręcz śladowych, czyt. 1-1,5l na cały bak.
Zasadnicze pytania:fedos pisze:Wysokim rachunkiem za części może nie, ale tak jak znajoma w nowej BMW może mieć rachunek za czyszczenie całego układu paliwowego. Też od faceta się nasłuchała, żeby dolewać odrobinkę benzyny i pewnego dnia auto przejwchało kilka metrów i komputer zablokował auto i wszedł w tryb awaryjny. Dalsza jazda była niemożliwa. W ASO powiedzieli, że nowe auta z BMW maja jakieś zabezpieczenie, które uniemożliwi jazdę jak paliwo będzie np omyłkowo zatankowane.Czyli wychodzi na to, że to coś jest bardzo uczulone nawet na tak małe dawki benzyny. Też się zdziwiłem, że taka sytuacja się jej trafiła. Może ktoś już tak miał to się wypowie.
1. Ile to dla niej była odrobinka? W końcu to pojęcie względne.
2. Co ile tankowała samochód, tj. przy jakim stanie paliwa w baku? Można lać odrobinkę w postaci tego 1-1,5l przy tankowaniu, ale jeśli tankowała np. przy połowie stanu w baku, za każdym razem dolewając benzyny to po jakimś czasie zawartość PB w stosunku do ON mogła nieco za bardzo urosnąć. I tutaj raczej nic nie wykryło samej PB, a po prostu komputer widział złej jakości paliwo i zablokował dalszą, normalną jazdę.
Ewentualnie po prostu zwykły przypadek, albo za dużo PB jej się chlupnęło.
Dlatego stosując jakiekolwiek dodatki, czy to oleje 2T, czy dedykowane dodatki do paliwa, czy w końcu dolewając PB, powinno się wypalać większość paliwa w baku, albo dolewać dokładnie wyliczoną ilość, w konkretnym stosunku jednego do drugiego.
Osobiście stosując olej 2T do ON, zawsze co jakiś czas, zaprzestawałem stosowania 2T i robiłem kilka baków bez żadnych dodatków co by przypadkowo nie nagromadzić zbyt dużo dodatkowego oleju w ON, mimo, że dawkowałem olej 2T zgodnie z proporcją do ilości wlanego ON.
PS. Nie wiem na czym dokładnie Borek się podpierał, ale mam nadzieję, że nie chodzi o fakt, że PB jest potocznie mówiąc "sucha" czyt. ma sporo gorszą smarność.
Jeśli tak to polecam się zapoznać ze składem wielu środków dedykowanych do ON. Podpowiadając, w wielu z nich, głównym składnikiem (czasem nawet 80%) jest kerozyna, czyli nafta lotnicza. Ta w porównaniu do zwykłego ON, ma zerowe właściwości smarne.
Przykładem takiego środka jest jeden z produktów popularnego STP - głównie to kerozyna i cetane booster.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Zawsze tankowała do pełna po zaswieceniu rezerwy i dolewala nie pół baku tylko litr czy tam odrobinę więcej Pb, więc na pewno nie było to spowodowane za duża ilością benzyny. Niestety dzisiejsze auta są naszpikowane elektronika, która ma pomagać, a w praktyce może czasami bardziej utrudnić życie. Odejdę troszkę od tematu jak już jesteśmy przy jakiCHś czujnikach. W tej samej bawarce rozładowal się akumulator i tutaj kolejny zonk. Nie ma opcji odpalić na kable znowu tylko serwis. Wszystko pod górkę w dzisiejszych czasach
Ale dobrze, że my mamy Lancie i możemy stosować stare sprawdzone sposoby.

Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 13:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: jakiCHś!!!
Powód: jakiCHś!!!
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
To skoro nie było to spowodowane zbyt dużą ilością benzyny to czym?fedos pisze:Zawsze tankowała do pełna po zaswieceniu rezerwy i dolewala nie pół baku tylko litr czy tam odrobinę więcej Pb, więc na pewno nie było to spowodowane za duża ilością benzyny. Niestety dzisiejsze auta są naszpikowane elektronika, która ma pomagać, a w praktyce może czasami bardziej utrudnić życie. Odejdę troszkę od tematu jak już jesteśmy przy jakiCHś czujnikach. W tej samej bawarce rozładowal się akumulator i tutaj kolejny zonk. Nie ma opcji odpalić na kable znowu tylko serwis. Wszystko pod górkę w dzisiejszych czasachAle dobrze, że my mamy Lancie i możemy stosować stare sprawdzone sposoby.
Szczerze to nie do końca chce mi się wierzyć w takowy czujnik "niewłaściwego paliwa", bo sam znam kilka sytuacji gdzie ludzie zalewali cały bak PB do Diesla, odpalali i odjeżdżali, oczywiście nie za daleko. I to w nowych furach, jak m.in. BMW F10 czy Audi C7.
I piszę to opierając się na doświadczeniach kierownika kilku stacji w Gdyni.
Swoją drogą mój znajomy cały czas leje domieszkę PB do nowego Audi z Dieslem, bo przecież do poprzednich TDi też dolewał i nie szkodziło. Póki co już dłuższy czas tak jeździ i bez żadnych przygód.
PS. Co to za bawarka, że z kabli nie można jej odpalić? I dlaczego?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Jeśli chodzi o właściwości smarne to podpowiem, że kerozyna znana szerzej jako nafta jest olejem i używa się jej w przemyśle również do smarowania. A benzyny, która w dodatku o wiele szybciej paruje, się do tego jakoś nie używa... Ale owszem, w małych ilościach nie zaszkodzi, obie substancje mają sporo wspólnych łańcuchów.
Dlatego wspomniałem o nowych dieslach, w których cholera wie co się czai. Już wolę wydać te parę złotych na uszlachetniacz na bazie kerozyny (której o wiele bliżej do diesla niż benzynie), co daje mniejsze ryzyko i możliwość rozmowy z producentem dodatku, że mój silnik od niego umarł. Jak doleję benzyny to mogę prosić o pomoc tylko św. Dynamometra patrona mechaników.
A stary diesel, tak jak pisałem, pojedzie na prawie wszystkim. Jak chcesz jeździć na absolutnie wszystkim, wywal diesla i wstaw turbinę. Były takie samochody seryjne, chciałbym.
Notabene, sam do Iveco nie dolewam niczego, bo po co? Jeździ? Jeździ. Awarie są? Nie ma. Jedyna jaka była (przez długi czas i bez objawów poza kontrolką) to padnięty czujnik różnicy ciśnień w DPFie. Poza tym czy lato czy zima, to się ledwo drogi trzyma.
Dlatego wspomniałem o nowych dieslach, w których cholera wie co się czai. Już wolę wydać te parę złotych na uszlachetniacz na bazie kerozyny (której o wiele bliżej do diesla niż benzynie), co daje mniejsze ryzyko i możliwość rozmowy z producentem dodatku, że mój silnik od niego umarł. Jak doleję benzyny to mogę prosić o pomoc tylko św. Dynamometra patrona mechaników.

A stary diesel, tak jak pisałem, pojedzie na prawie wszystkim. Jak chcesz jeździć na absolutnie wszystkim, wywal diesla i wstaw turbinę. Były takie samochody seryjne, chciałbym.

Notabene, sam do Iveco nie dolewam niczego, bo po co? Jeździ? Jeździ. Awarie są? Nie ma. Jedyna jaka była (przez długi czas i bez objawów poza kontrolką) to padnięty czujnik różnicy ciśnień w DPFie. Poza tym czy lato czy zima, to się ledwo drogi trzyma.
Drop a gear and disappear!
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
BMW X3 z 3l dieslem. Dlaczego tego nie wiem, ale wywaliło jakieś błędy i komp znowu odciął zapłon i kaplica laweta i serwis. Co do tego paliwa jeszcze na pewno komp odebrał to jako coś szkodliwego dlatego wszedł w tryb awaryjny i zablokował dalszą jazdę. Jaki czujnik czy co tam za to odpowiada nie wiem. Coś na rzeczy musi być skoro tak się stało, a nie inaczej. Podobny przypadek znowu w Mercedes ale już nie tak mało bo było prawie 10l, więc tutaj już mogło zaszkodzić. W starych było spoko wujkowi pożyczyłem Kadetta to zalała 20l benzyny i dolało się do pełna ropy i chodził jak burzaFXX pisze:To skoro nie było to spowodowane zbyt dużą ilością benzyny to czym?fedos pisze:Zawsze tankowała do pełna po zaswieceniu rezerwy i dolewala nie pół baku tylko litr czy tam odrobinę więcej Pb, więc na pewno nie było to spowodowane za duża ilością benzyny. Niestety dzisiejsze auta są naszpikowane elektronika, która ma pomagać, a w praktyce może czasami bardziej utrudnić życie. Odejdę troszkę od tematu jak już jesteśmy przy jakiś czujnikach. W tej samej bawarce rozładowal się akumulator i tutaj kolejny zonk. Nie ma opcji odpalić na kable znowu tylko serwis. Wszystko pod górkę w dzisiejszych czasachAle dobrze, że my mamy Lancie i możemy stosować stare sprawdzone sposoby.
Szczerze to nie do końca chce mi się wierzyć w takowy czujnik "niewłaściwego paliwa", bo sam znam kilka sytuacji gdzie ludzie zalewali cały bak PB do Diesla, odpalali i odjeżdżali, oczywiście nie za daleko. I to w nowych furach, jak m.in. BMW F10 czy Audi C7.
I piszę to opierając się na doświadczeniach kierownika kilku stacji w Gdyni.
Swoją drogą mój znajomy cały czas leje domieszkę PB do nowego Audi z Dieslem, bo przecież do poprzednich TDi też dolewał i nie szkodziło. Póki co już dłuższy czas tak jeździ i bez żadnych przygód.
PS. Co to za bawarka, że z kabli nie można jej odpalić? I dlaczego?

Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 15:49 przez fedos, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Ale to chyba nie czystej nafty, a z domieszkami poprawiającymi smarność?Borek pisze:Jeśli chodzi o właściwości smarne to podpowiem, że kerozyna znana szerzej jako nafta jest olejem i używa się jej w przemyśle również do smarowania. A benzyny, która w dodatku o wiele szybciej paruje, się do tego jakoś nie używa... Ale owszem, w małych ilościach nie zaszkodzi, obie substancje mają sporo wspólnych łańcuchów.
Tak jak pisałem wcześniej, czysta kerozyna ma bardzo słabą smarność. Poza tym używa się jej również jako rozpuszczalnik.
Aczkolwiek są mistrzowie co to jeździli tylko na kerozynie. Dolewając jednocześnie na bak paliwa, co najmniej litr jakiegoś Mixolu czy innego podobnego oleju.
10l nawet na cały bak to już jednak przegięcie w nowszym samochodziefedos pisze:BMW X3 z 3l dieslem. Dlaczego tego nie wiem, ale wypaliło jakieś błędy i komp znowu odciął zapłon i kaplica laweta i serwis. Co do tego paliwa jeszcze na pewno komp odebrał to jako coś szkodliwego dlatego wszedł w tryb awaryjny i zablokował dalszą jazdę. Jaki czujnik czy co tam za to odpowiada nie wiem. Coś na rzeczy musi być skoro tak się stało, a nie inaczej. Podobny przypadek znowu w Mercedes ale już nie tak mało bo było prawie 10l, więc tutaj już mogło zaszkodzić. W starych było spoko wujkowi pożyczyłem Kadetta to zalała 20l benzyny i dolało się do pełna ropy i chodził jak burzaw nowych raczej to nie przejdzie.

Tutaj nic dziwnego, że nie pojechało

PS. Zaintrygowało mnie to odpalanie z kabli tej bawarki. Czemu się nie da?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Chłopaki z naszego topgera mieli podobna sytuację tylko oni chcieli odpalić inne auto na kable i tez Bawarka się obraziła. Też wywliło na ekranie komunikaty z błędami i koniec.
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Oki, ale czemu dokładnie się nie da
To mnie najbardziej intryguje.
Nie wiem, aku jest tak schowane, że się nie da, czy jak?
Dobra, już dotarłem do tego artykułu
Tyle, że wtedy Mazdę CX-5 odpalali z BMW X3 i coś się skrzaczyło, że BMW nie odpaliło.

Nie wiem, aku jest tak schowane, że się nie da, czy jak?
Dobra, już dotarłem do tego artykułu

Tyle, że wtedy Mazdę CX-5 odpalali z BMW X3 i coś się skrzaczyło, że BMW nie odpaliło.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Kerozynę z domieszkami i bez, zależy od zastosowania. Na pewno ma lepszą smarność niż benzyna no i nie paruje tak szybko. 

Drop a gear and disappear!
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
U znajomej komp po prostu nie pozwolił na odpalenie zapłon odcięty i koniec. Naładowanie aku też nie pomogło zablokowane na amen. Bmw lubi pewnie utrudniać życie i wymusza serwis przy takich prostych działaniach.
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
... zawartość siarki w ostatnich latach jest stała i niezmienna, zgodnie z EN590 max. jej zawartość to 10 ppm. Średnia zawartość w dieslach na stacjach to 5-9 ppm.FXX pisze: Zwłaszcza, że zawartość siarki w ostatnich latach jest coraz mniejsza w paliwie.
Aczkolwiek... z tym czy jest jej mniej w premium to bym polemizował.
Z tego co wiem, to spora część Diesli Premium to nic innego jak zwykły ON + dodatki/uszlachetniacze etc. Zatem nie bardzo wiem dlaczego premium miałyby mieć mniej siarki.
Kolejna ciekawa sprawa to dodawanie estrów oleju rzepakowego. Dodatek ok. 5% potrafi zwiększyć smarność ON nawet do 35-40%.
Premium to "zwykły" diesel + dodatki tak więc siarka jest na tym samym poziomie.
... Andrzeju i oto chodzi, ważne jest dobre samopoczucie reszta jest mniej istotna. Dolewanie czegokolwiek do diesla jeśli w istotny sposób nie zmienia jego parametrów jest dopuszczalne choć wszystko poza utleniaczami (wtryski) tak naprawdę mu szkodzi.faraon pisze:Ja dolewam raz na jakiś czas 0,25 l oleju 2T semi na zbiornik paliwa. Odnoszę subiektywne wrażenie, że silnik pracuje "lżej"/ciszej.
Serdecznie pozdrawiam.