Strona 25 z 40
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode
: 06 maja 2014, 17:11
autor: broker
broker pisze:Prezentacja Haralda Westera dot Alfa Romeo na dzisiejszą konferencję FCA (plany FCA 2014-2018).
MiTo - do kasacji ( szansa dla Lancii ?? ). Alfa nie będzie produkować niczego poniżej kompakta.
Njszybciej pojawi się 'Giulia', 2015 (pewnie sedan), później kombi (2016 ?)
2016-2018
Nowa Giulietta (dwie wersje nadwoziowe), segment E, dwa SUV-y (pewnie mniejszy cross i duży SUV) i wreszcie 'special' czyli pewnie Spider.
Chrysler will, two years after the introduction of its innovative and already successful 200, be introducing a more compact 100 in 2016; a smaller sedan the size of the Dart. The new 200 will meanwhile be given an update in 2017 and the 300 will get a makeover this year with a successor to follow in 2018. The new Voyager shall see the light of day in 2016 with a hybrid version becoming available as well. The same counts for an entirely new Crossover which will be introduced in 2017. The brand Chrysler is meant to grow from 350.000 sold units worldwide in 2013 to 800.000 by 2018. Ambitions in Europe by means of Lancia are nowhere to be found. The glorious Italian brand is to remain very small and will stay available inside the EU alongside the American brands. Europe should be good for 80.000 units by 2018 for the brands Lancia, Chrysler, Dodge and Ram combined, though this goal was not further commented on.
Jeśli dobrze rozumiem, amerykańskie marki wchodzą do Europy, w tym Chrysler a Lancia będzie oferować tylko Ypsilon, ale za to w całej Europie.
Co do marek amerykańskich, myśle, że będzie to dotyczyć tylko wybranych modeli (np Chrysler Voyager, Ram pick up czy muscle cars Dodge Charger i Challenger).
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode
: 06 maja 2014, 17:42
autor: broker
Fiat inwestuje 7 mld USD w Alfę Romeo. Nowa Alfa (2014-2018) to praca 200 inżynierów kierowanych przez dwóch kierowników z Ferrari.
Koncern Fiata nie wtrącał się w ich pracę. Od teraz Alfa ma być odrębym bytem zarówno organizacyjnie jak i technicznie. Koniec z klonami Alfy na bazie innych modeli. Alfa wraca do korzeni ze swoim własnym DNA.

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 maja 2014, 18:45
autor: Saleen
Już teraz jestem ciekaw, jaka będzie sprzedaż takich Alf, za 200, 300 i więcej tys zł.
Obawiam się że taka Alfa może się nie specjalnie sprzedać, zwłaszcza że większość ludzi ma takie, a nie inne zdanie na ich temat.
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 maja 2014, 18:56
autor: broker
Może dlatego Marchionne bardziej liczy na USA, Kanadę, Meksyk, Brazylię, Japonię, Australię a nawet Chiny niż Europę

W przypadku Maserati też nikt nie wierzył, że będzie aż tak dobrze a jednak się udało. Alfa ma sporo czerpać z Maserati ....
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 maja 2014, 21:45
autor: broker
Marka Fiat:
Fiat will be quite active in the next few years and is certainly a big part in the global plan. The brand hopes to sell 1.9 million cars worldwide by 2018. South America is of course very important in all this, but also in Asia much is to happen. They expect to sell 700.000 cars in Europe and 800.000 in Latin America. The much-discussed 500X will come rolling out of Melfi later this year. Quite notable is the coming of a new A-segment model on the Brazilian market in 2015. This might be a small low-cost car of which the development is already in a final stage. A so-called small pick-up is to follow as well (probably C-segment and to be seen in Fiat Professional?s plans). A new (economical/low-cost) Punto can be expected in 2016 (also as a Crossover and in China one year later), while the Grand Siena will also be updated in that same year. A new Siena is planned for 2018. The D-segment sedan for China is rather remarkable.
The coming of a light sports car in 2015 confirms there has been a change of plans and that the cooperation will not lead to a new Alfa Spider, but instead to a Fiat. European Fiat-fans can, besides this image-builder, also expect to see a new compact sedan next year. Perhaps it will be based on the Viaggio, but then thoroughly adapted. And there?s more; the new B-segment car will hit the market in 2016, just like a compact hatchback and SW. These last two will most likely be based on the C-segment Fiats from China. This platform (Compact Wide) will in 2017 be the basis for a Crossover, while the current Panda is to be replaced in 2018. There are no clues for an extra model besides the Panda.
W skrócie:
1/Europa
Crossover 500X (segment B) - 2014
Fiat Spider (Mazda MX-5)
Kompaktowy sedan - 2015
Kompaktowy HB + SW - 2016 (czyli Fiat zmienił zdanie co do obecności w segmencie C w Europie.... )
Fiat 500 segmentu 'B' - 2016
Crossover (segment C) - 2017
Nowa Panda - 2018
2/ Kraje rozwijające się:
Małe, tanie auto segementu A w Brazylii - 2015
Mały Pick-up
Nowe Punto - 2016 , w tym crossover (mamy przykład Aventury w Indiach)
Nowa Siena i Grande Siena w Brazylii
(!) D-segment sedan (na rynek chiński)
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 07 maja 2014, 7:20
autor: Saleen
Fiat, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Jeep, Dodge i Chrysler przedstawiają swój plan 5-letniW całej tej euforii wiele osób zapomniało, że do Fiata należy jeszcze jedna marka, którą również chcielibyśmy zobaczyć z ambitnym planem 5-letnim.
To Lancia. Niestety, wygląda na to, że nie ma tu dla niej miejsca.
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 07 maja 2014, 18:20
autor: broker
Im droższa będzie Alfa tym większe szanse, że Fiat odgrzebie Lancię. A szansa na drogie Alfy jest. Jeśli faktycznie Alfy będą technicznie tak wyjątkowe jak to się zapowiada, jeśli będą kojarzone z tańszą wersją Maserati, to może być ciekawie. Alfa zresztą już udowodniła, że może sprzedawać po cenach premium - model 4C kosztuje w końcu swoje.
Poza tym Marchionne nie będzie rządził wiecznie a on akurat sentymentu do Lancii nie ma. Jego następca spojrzy może inaczej a do tego będzie miał dużo więcej kasy do wydawania.
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 07 maja 2014, 19:06
autor: Saleen
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode
: 07 maja 2014, 19:26
autor: broker
broker pisze:
Jeśli dobrze rozumiem, amerykańskie marki wchodzą do Europy, w tym Chrysler a Lancia będzie oferować tylko Ypsilon, ale za to w całej Europie.
Co do marek amerykańskich, myśle, że będzie to dotyczyć tylko wybranych modeli (np Chrysler Voyager, Ram pick up czy muscle cars Dodge Charger i Challenger).
Chyba jednak nieporozumienie co do marek amerykańskich. Chodziło nie o Europę, ale o region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). To dlatego wspomina się o markach amerykańskich.
Co do Lancii, taki tekst. Czy oznacza faktycznie tylko i wyłącznie rynek włoski .... ?
Reorganize network coherently with Lancia becoming an Italy-driven brand.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)
: 09 maja 2014, 11:10
autor: Nat
Decyzja już zapadła - Tychy będą produkować nową generację Puntolota. Wygaszenie produkcji Ypsilona nie będzie więc trudne.

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 09 maja 2014, 12:15
autor: Dudi
Samar podaje trochę inne informacje:

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 09 maja 2014, 18:33
autor: broker
Fiat 500 PLUS, tak ma się nazywać i będzie na tej samej płycie do Ypsilon, co wróży małe, ciasne auto. Nie będzie to wprost nowy Punto, tylko nadmuchana 500-tka.
Nowy Punto będzie za to produkowany w Brazylii, Indiach i Chinach.
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 10 maja 2014, 20:45
autor: broker
Marcione zapowiedział, że w 2016 roku zastąpiony zostanie obecny model Punto. Nowe wcielenie popularnego niegdyś ?mieszczucha? ma powstać w oparciu o odnoszący sukcesy model 500. Będzie to pięciodrzwiowy hatchback, prawdopodobnie o nazwie 500 Plus. Samochód, który ma uzupełnić lukę pomiędzy reprezentującym segment A modelem 500 a niewielkim minivanem 500L ma powstawać w liczbie 180 tys. sztuk rocznie. Jak zapowiedział Fiat końcem 2013 roku, auto będzie produkowane w Tychach - głównie ze względu na oszczędności. Będzie to oznaczało stworzenie w tyskiej fabryce 420 miejsc pracy.
Wymieniony zostanie również kompaktowy model Bravo. Co ważne, Fiat odda w ręce klientów również Bravo w wersji kombi, czym chce zachęcić do kupna klienta flotowego. W 2017 roku Fiat zamierza zaprezentować kompaktowego crossovera opartego na następnej generacji dostawczego Fiorino, a w 2018 roku czwartą generację modelu Panda.
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 10 maja 2014, 20:58
autor: broker
Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe
: 14 lip 2014, 19:31
autor: broker
Wszystkie modele aut osobowych produkowane przez FCA
