Tofik pisze:10l wody wchodzi do głodnicy w 159?? grubo!
Czyli jak mówiłem, paliwo robi robote a reszta to pryszcz
Coś koło 8 litrów - tyle kupowałem do wymiany, przyznaję się zaokrągliłem.
s0krates pisze:paliwo 70kg to chyba przy stulitrowym baku.. Nawiasem mówiąc, nie wiem czy wiecie ale jest to jedna ze strategii producentów na zmniejszenie wyników testów spalania - zmniejszenie baku. Do testu idzie samochód z seryjnym wyposażeniem i pełnym bakiem, dlatego powiększenie baku może być opcją w salonie a start/stop dostaniemy w serii.
Jw. nie szukałem dokładnych mas każdego z płynów, przyjąłem, że wszystkie ważą tyle co woda, czyt. 1l=1kg.
Jeśli chcesz być dokładny, to 70kg to jakieś 82 litry paliwa, a nie 100 litrów
Zatem w 159 mamy 60kg paliwa przy pełnym baku. Ok, ucieka dyszka.
Co do mas to wystarczy np. testowany samochód nie wyposażać w żadne koło zapasowe, a we wnękę dać styropianową wkładkę. W porównaniu do koła pełnowymiarowego mamy jakieś 15kg in plus. Do tego fabryczne klucze, podnośnik etc. i kolejne 10kg. Dać do testów samochód na możliwie najmniejszym rozmiarze kół i kolejne, myślę, że 20kg.
Mniejsze baki? Oczywiście, że tak, bo do testów musi być wystawiony samochód z określoną procentowo ilością paliwa.
Poza tym wiadomo, że ważone są podstawowe wersje z każdym motorem. A, że z danym motorem występuje kilka wersji wyposażenia, każda cięższa od poprzedniej to już jest pomijane.
Tofik pisze:A co do pojemności bagażnika to 200 litrów to nie ma szans bo to od groma miejsca, ale mniejsze ilości do 50l to myśle że da się "schować"
50l to chyba nadal za dużo, ale nawet niech będzie. Taka różnica może wystąpić tylko na bardzo dużym bagażniku o dość nieregularnym kształcie. Litrowe kostki są dość małe i szczelnie wypełnią bagażnik.
Druga sprawa, że nawet jak to będzie te 30 czy nawet 40l to nie jest tragedia. Bardziej tu chodzi o pokazanie, że niektórzy producenci zawyżają pojemności przez dodanie do pojemności bagażnika pojemności schowków w bagażniku czy wnęki koła zapasowego.