Strona 4 z 4

wahacze kappa

: 03 lip 2007, 16:47
autor: Marcin_D
Te co kupiłem (fotka wyżej w poście) są od Fiata Ulysse i pasują. Gumy od Poldka - numeru nie miały - ja ich nie kupowałem (ojciec miał wcześniej poldka i mu zostały).
Te łaczniki co kupiłem suwmiarką mierzyłem i tulejka ma 12,2 mm średnicy, a drązek stabilizatora ma 12 - tak że trzeba klej dobry kupić bo mogą stukać - niby 0,2 mm, ale zawsze coś. Ja nie miałem kleju i są do przyszłej soboty założone, ale kupię w tym tygodniu porządny klej 2-składnikowy do metalu i w sobotę je zaklejam.

Fotorelacji nie miałem jak zrobić bo ręce miałem powyżej łokci upierniczone, najlepsze jest to że nawet czoło miałem upaprane. :lol:

wahacze kappa

: 03 lip 2007, 19:31
autor: norbiwolow
ok tak wiec biorę się za to w następny weekend bo ten zajęty ( wesele w rodzinie ) czy zrobię to sam pod domem bez kanału z podnośnikiem - najpierw z jednej strony a potem z drugiej czy trzeba 2 sztuki jednocześnie robić ???

wahacze kappa

: 03 lip 2007, 20:49
autor: Marcin_D
Spokojnie można bez kanału się obejść, weż sobie tylko klucze
oczkowa 14, 15, 17
płaska 13 - do odkręcenia obejm od tych gumek stabilizatora - nie daj się zwieść tą nakrętka od dołu na 17 to jest przyspawana do sanek, tak żę tylko 13 płaska potrzebna
możesz też mieć nasadowe 14, 15, 17
rurkę do przedłużenia kluczy i francuza do przytrzymania tego popierniczonego przegubu kulowego na łaczniku oryginalnym.
No wiadomo podnośnik i klucz do kół.
A i jeszcze 8 nasadową do okręcenie śrubek od nadkola (no chyba że ktoś już zdejmował i poprzykręcał wkrętami).

wahacze kappa

: 05 lip 2007, 12:36
autor: norbiwolow
czyli ta od dołu pseudo 17 zostaje przy wachaczu ???
z tego co juz wiem
to najpierw przecinam brzeszczotem główke aby zeszła
potem chyba muszę ta gumowa osłonę rozbebeszyć
gdzie jest ta 13 skoro od dołu jest 17
troche chaotycznie pytam bo jeszcze nie ogladałem tego dokładnie :)

wahacze kappa

: 05 lip 2007, 13:57
autor: Marcin_D
http://images26.fotosik.pl/17/feb58193b03b70a4.jpg[/img]

Norbi
Ad 1.
łacznik stabilizatora czyli to co na zdjęciu na czerwono oznaczone jest (jeśli oryginał) przykręcane na klucz 15 - najlepiej mieć nasadowy albo oczko i przedłużę. Ten łacznik ma taki przegub kulowy (pod tą gumką) i jak śruba trochę puści to to się zaczyna obracać w tym przegubie i trzeba złapać za ten przegub francuzem (druga osoba potrzebna)
Ad.2
gumki stabilizatora (zielony kolor) są przykręcane na klucz 13 - najlepiej mieć nasadowy z grzechotką (mało miejsca jest). I tam od spodu są nakrętki 17 - o te mi chodziło żeby cię nie zmyliły, bo one są do tych sanek przyspawana. Właśnie te gumki pasowały od Poldka.
Ad. 3
Ja wymieniałem od razu sworznie wachaczy - oryginały na klucz 15 poprzykręcane do wachacza i 17 nakrętka na samym sworzniu co trzyma w piaście.

Klucz 17 będzie Ci potrzebny bo zamienniki mają nakrętki 17 (u mnie miały i sworznie i łaczniki stabilizatora)

Zrzuć sobie zdjęcie na pulpit, jak powiększysz w np: ACDSee, to widać ładnie gdzie są śrubu.

wahacze kappa

: 05 lip 2007, 14:07
autor: norbiwolow
no to teraz nie mam pytań !!!!!!!!!!!!!!!!
WIELKIE DZIEKI za zaje..... objaśnienie tematu - teraz bedzie juz lajtowo !!!

wahacze kappa

: 10 lip 2007, 14:53
autor: Marcin_D
Popełniłem jednego zonka - i mnie nakrętka na tych nowych łącznikach stabilizatora jest 19.

wahacze kappa

: 10 lip 2007, 20:21
autor: norbiwolow
gumki kupione od poldka - cena 3 złote sztuka :)
na weekend bedę wymieniał pod domem - dzis naprawiałem ( wymieniłem ) przepływomierz