Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 25 sty 2012, 22:24

Mechanior wymontował tarcze i... jak zwykle prawa jest krzywa. TYLKO prawa. I znowu ta sama strona. Bicie 0,06mm. Chyba za dużo, choć niby miesci się w tolerancji wg linka od kolego volfa. Ale lewa ma znacznie mniej.

Co u diabła jest przyczyną ciągłego krzywienia się tej samej tarczy?

Mechanik potwierdził, że tłoczki w zacisku poruszają się poprawnie, bez żadnych zacięć i odbijają. Więc co??
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: faraon » 25 sty 2012, 22:44

Tomzik pisze:Co u diabła jest przyczyną ciągłego krzywienia się tej samej tarczy?
Mechanik potwierdził, że tłoczki w zacisku poruszają się poprawnie, bez żadnych zacięć i odbijają. Więc co??
Nie wiem czy pomogę, ale poszukaj tutaj
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 25 sty 2012, 22:51

A może jednak te prowadnice? Może krzywe są? Albo jedna z nich?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: volf » 25 sty 2012, 22:54

Tomzik pisze:Mechanior wymontował tarcze i... jak zwykle prawa jest krzywa. TYLKO prawa. I znowu ta sama strona. Bicie 0,06mm. Chyba za dużo, choć niby miesci się w tolerancji wg linka od kolego volfa. Ale lewa ma znacznie mniej.

Co u diabła jest przyczyną ciągłego krzywienia się tej samej tarczy?
Jeśli to faktycznie 0,06 mm to szukaj przyczyny gdzie indziej. Niemożliwe, aby tak niewielkie bicie mogło spowodować wibracje (chyba, że pod wpływem temperatury coś się dodatkowo krzywi-ale wtedy objaw by się nasilał przy kolejnych hamowaniach). Zresztą piszesz, że drgania są i bez hamowania-więc trzeba szukać gdzie indziej... Tył sprawdzałeś?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 26 sty 2012, 0:12

Tyłu nie sprawdzałem. Ale wali wyraźnie z przodu. Bicie jest też podczas jazdy, ale od ok. 120, tymczasem podobnej wielkości drgania zauważam przy hamowaniu przy 100. Jak zahamuję przy 120-130 to już jest masakra. Tarcza jest dość duża i ciężka, może jej wystarczy te 6 setek bicia..

Jak się wkurzę to zapodam nowe zaciski z przodu i już.

Uczepiłbym się tego prawego. Skoro tłoczki pracują bez problemu to chyba zostają prowadnice..

Nie mówił w sumie nic czy klocki są nierówno zużyte, może to coś by podpowiedziało?

Tarcze założone w lipcu są ponoć mocno porysowane..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: volf » 26 sty 2012, 22:04

To sprawdź jeszcze ten tył dla świętego spokoju.
W sumie miałem podobny temat jakiś czas temu. Zużyły się przednie tarcze więc zamontowałem drugie (były lekko używane, ale praktycznie wymiar nominalny) i oczywiście nowe klocki i niestety przy hamowaniach z większych prędkości kierownica drgała, zwłaszcza przy większym nagrzaniu. Pomyślałem, że tarcze pewnie jakieś chińskie (na zimno było bicie jednej 0,02 a drugiej gdzieś 0,06mm) więc zamówiłem Brembo. Przy wymianie zostało sprawdzone bicie nowych tarczy-było identyczne jak tamtych (bo to bicie to z winy piasty, ale takie jest dopuszczalne). Okazyjnie zostały wymienione również klocki tylne-okazało się, że jedna prowadnica była zablokowana. Oczywiście teraz wszystko jest ok, tylko ja dalej nie wiem czy te drgania to była wina tarcz przednich czy tej prowadnicy zacisku tylnego, zwłaszcza, że te zdjęte tarcze również okazały się być Brembo :lol:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 26 sty 2012, 22:16

Też miałem Brembo a teraz Bosche.

Po drodze miały byc też Lucasy, ale okazały się wadliwe juz na dzień dobry- za grube i hebel trzymał, na szczęście oddali kasę bez gadania.

Zobaczymy jeszcze ten tył.

Skłaniam się jednak ku wymianie zacisków z przodu, bo w międzyczasie jakieś 2 lata temu (z problemem bujam się z 3) wymieniłem też piastę i bez efektu.

Więcej elementów chyba nie ma styku z tarczą hamulcową...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Tomzik » 02 mar 2012, 15:35

Zdecydowałem się zregenerować wszystkie 4 zaciski (uszczelki, tłoczki, prowadnice) i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h

Post autor: Ramzes_II » 02 mar 2012, 22:13

i baaaardzo dokładnie oczyscic piastę przed montażem nowej tarczy.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”