Strona 4 z 4

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 13 kwie 2007, 16:01
autor: Arek76
Osobiście założyłem po dwie gumy usztywniające na stronę z tyłu (20 zł całość). Jedna na samej górze, druga na samym dole sprężyny- efekt jest widoczny. Koło nie chowa się w nadkolu a auto jest nieco sztywniejsze. Jestem zadowolony z takiego zabiegu.

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 13 kwie 2007, 17:03
autor: mirek0p
ponowię jeszcze raz swój wcześniejszy post
"podczepię się z pytaniem a mianowicie: wymieniano mi tylne amorki (nie byłem przy tym) teraz zmieniając opony zauważyłem (auto na podnośniku) że chwytając za koło można je podnieś o około 1 cm ,czy amortyzator do góry nie powinien być przykręcony na stałe"

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 13 kwie 2007, 19:28
autor: Arek76
Też mi tak koła minimalnie się unosiły-podnosząc je rekoma góra-dół. Ale to chyba nic dziwnego, zważywszy, że amory na tescie maja po 70 procent i nic dziwnego sie nie dzieje?

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 13 kwie 2007, 19:43
autor: prezesjm
"mirek0p" pisze:ponowię jeszcze raz swój wcześniejszy post
"podczepię się z pytaniem a mianowicie: wymieniano mi tylne amorki (nie byłem przy tym) teraz zmieniając opony zauważyłem (auto na podnośniku) że chwytając za koło można je podnieś o około 1 cm ,czy amortyzator do góry nie powinien być przykręcony na stałe"
jeśli miałbyś luz w górnym mocowaniu to niemiłosiernie tłukło by na dziurach. W tym aucie sprężyna tylnia jak jest starsza (jak amortyzator jest w stanie maksymalnego wysunięcia) to jest nienapięta, spróbuj ręką samą spręzyną poruszać , oczywiście jak auto jest na podnośniku najlepiej obydwa tylne kola, jak dźwigniesz koło do góry to kasujesz tylko luz na sprężynie, szczególnie widoczne jest to jak próbujesz dokręcić koło, jest wtedy wrażenie jak by coś tam było faktycznie niedokręcone. To jest normalne. Z tyłu sprężyny można wymienić bez ściskacza sprężyn bo stanie nieobciążonym są nienapięte.

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 13 kwie 2007, 23:54
autor: mirek0p
dziękuję

sprężyny tylne do Kappy

: 22 kwie 2007, 1:36
autor: bomal23
Witam.
W moim kapiszonku też tył siedział nisko od jakiegoś czasu. Postanowiłem coś z tym zrobić i udało się na kilka miesięcy. Dałem sprężyny do rozciąnięcia i utwardzenia. Narazie działa, tył auta wstało ok. 3 cm. Wygląda to całkiem, całkiem. Jak pomagałem przy rozbieraniu mojego kombiaka by wyjąć tylne sprężyny, to pomyślałem że za takie pieniądze (100 zł!!!) można te 6-8 m-cy pojeżdzić dłużej. Szukałem sprężyn nowych poza serwisem i nie udało mi się tanio znaleźć. Więc zdecydowałem się na taki eksperyment.
Może ktoś wie, gdzie za rozsądną cenę kupię tylne sprężyny do Kappy 3.0 SW (kombi)?
Pozdrawiam.

rozrząd w K 3.0

: 22 kwie 2007, 1:57
autor: bomal23
"norbiwolow" pisze:bede robił na dniach - przebieg 285 tys - ale zdiagnozowałem wyciek z uszczelniacza wału a wiadomo co olej robi z paskiem gumowym rozrzadu - tak wiec mysle że w tym tygodniu bedzie nowy rozrząd - zwłaszcza że na weekend chce do pragi pojechać :)
Też zamierzam wymienić rozrząd. Ile trzeba zapłacić za komplet ( napinacz, 2 rolki i pasek) aby nie przepłacać?
Czy ktoś poradzi gdzie tanio i dobrze kupić? Mam zamiar w LT w Łodzi.

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 22 kwie 2007, 12:00
autor: Wujek_2000
Proponuję skontaktować się z Filutkiem, on będzie wszystko wiedział :)

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 22 kwie 2007, 20:18
autor: norbiwolow
rolka prowadząca - 140 zł sztuka
rolka napinająca - 320 zł :(
pasek - 120 zł
ewentualnie uszczelniacze wałków - około 15 złoty sztuka

robocizna - 200 złotych

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 06 lip 2007, 17:55
autor: Hobbysta
Witam!
6.03.2007r. napisałem:
Przykro mi ale nie będę mógł w tym pomóc. Poduszki wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu i opakowań już nie mam a przez przypadek tylko stare poduszki zostały w garażu więc mogłem zrobić fotki. Aby odczytać numery z poduszek zamontowanych no to jest parę godzin pracy. Ale tak myślę, że w sklepach z katalogów lub bezpośrednio ze stron producentów czy też dystrybutorów części uda się znaleźć poduszki. Ja miałem w sklepie zdemontowaną starą i jak znaleźli na jakiejś stronie zdjęcie poduszki z Cromy/Themy to wyglądała tak samo. Zmówiłem i na drugi dzień odebrałem, zamontowałem, oczywiście obydwie strony i po problemie
Znalazłem dzisiaj informację na opisywany wcześniej temat. Określana przez ePER jako wkładka elastyczna, to poduszka do Cromy/Thema firmy Intercars - producent 4MAX nr 82.430.666.
Pozdrawiam!

..

: 08 lip 2007, 20:57
autor: larry123
ja wymieniłem sprężyny ponieważ gumowe wkładki między zwoje starczyły na 2-3 miesiące.

Kappa - sprężyny/amortyzatory

: 09 lip 2007, 8:33
autor: Hobbysta
Witam!
Temat jest długi i faktycznie jest w nim kilka tematów. Ja piszę o poduszce McPersona, która w ePER jest okreslana jako wkładka elastyczna. Jeśli chodzi o wkładki między zwoje sprężyn to w moim autku są one zbędne, gdyż nie występuje u mnie tendencja do opadania tyłu nadwozia opisywana wczesniej przez niektórych kolegów. Tzn. samochód na nowych oponach, pełny zbiornik paliwa i pozioma powierzchnia - odległość progu od podłoża: przód - 19,5 cm, tył 22,5 cm. Według wymiarów i również optycznie tył nieco się podnosi :) .
Pozdrawiam!