Strona 4 z 7
Re: Światła do jazdy dziennej
: 01 sie 2011, 12:12
autor: Rafako
husky83 pisze:
A z czystej ciekawości - manualnego przełącznika nie ma? Światła można włączyć tylko z automatu? Jakoś trudno mi w to uwierzyć, że francuzi aż tak wierzą elektronice i że nie dali takiej możliwości...
Oczywiście, że jest

ale skoro posiadasz czujnik zmierzchu (działający poprawnie) to zdrowy rozsądek podpowiada ustawić przełącznik na pozycję "Auto" i ew. kontrolować czy światła się zapalają wraz z nadejściem zmierzchu. Moja subiektywna opinia jest taka, że wszystkie samochody z czujnikiem i fabrycznymi św. dziennymi jakimi jeździłem (Audi, VW, Skoda, Fiat, Renault) mają czujnik nie dostosowany do "polskich wymagań".
Po prostu u nas przyzwyczailiśmy się już na dobre do włączania świateł z byle powodu, notabene staliśmy się przez to całkiem ślepi i ogłupiali

bo jak człowiek pojedzie do DE, to na początku naprawdę ciężko się przestawić na nieoświetlone auta jadące o zmierzchu.
Serdecznie pozdrawiam.
Ps. a Ci wszyscy współużytkownicy dróg "walący" mi uprzejmie długimi w tylną klapę bo mi się światła z tyłu nie palą w środku słonecznego dnia - bezcenne

Szczerze ich z tego miejsca pozdrawiam

Re: Światła do jazdy dziennej
: 01 sie 2011, 16:38
autor: grzole
Rafako pisze:
...w moim odczuciu przełącza światła...
...zupełnie jak większość solidnych kierowców w DE, którzy jak wiadomo nie nadużywają świateł a mimo to zazwyczaj wszystko i wszystkich widzą
W DE okuliści i optycy są lepsi niż PL?

Re: Światła do jazdy dziennej
: 06 sie 2011, 13:33
autor: Luckyy
Hella DayFlex LED DRL - bardzo ciekawy zestaw, ale cena nie zachęca a po tym jak znalazłem ten film to już całkowicie jestem przekonany, że go nie chce
i inne bardzo ciekawe LEDy

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 22 sie 2011, 9:22
autor: robert199
niewiem który masz model renaulta z którego roku, ale w moim scenicu z 2004 jest mozliwość ręcznego włączenia świateł, mimo tego, że czujnik zmierzchu też jest, na manetce jest off, auto i on, jak przytrzymasz przycisk auto to powinienes miec możliwośc przestawienia tej opcji, jeśli nie to, na komputerze za pomoca CLIPa powinna byc taka możliwość
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 06 wrz 2011, 13:57
autor: letnik22
Fabryczny automat zmierzchowy nie ma nic do automatu DLR. Jak masz ustawione na "auto" to w słoneczny dzień świecą się dlr-y a w tunelu/nocy zapalają się automatycznie mijania (a gasną dlr-y, to robi automat od dlr-a).
W trybie manual- trzeba samemu włączyć świtała mijania. (dlr-y same wtedy zgasną).
W SKP diagnosta nawet nie spojrzała na homologacje (napis DLR na kloszu i E z cyferką) czy miejsce zamontowania.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 12:44
autor: MICHO
W sobotę zamontowałem światełka do jazdy dziennej, przepisowe z homologacją! Koszt 130 zł + czteropak i 20 min. roboty w dwie osoby

Efekt? No mam wrażenie że autko odrobinę mniej pali! Na 100% mniejsze obciążenie dla alternatora, akumulatora i żarówek co przedłuży ich żywotność. Co do samego wyglądu .... tragedii nie ma! Przepraszam wszystkich ortodoksów

że spaskudziłem Lancię

A tak na poważnie to fajny wynalazek za niewielkie pieniądze i myślę że z czasem się zwróci!
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 13:05
autor: Bichoń
Myślisz, że się zwróci?
Policzmy: załóżmy, że silnik ma moc 100kW, przeciętnie podczas jazdy używane jest ze 30kW (?)
Moc żarówek: 2x60W (światła mijania) + 2x5W (tylne pozycyjne) + ok 20W (podświetlenie tablicy, przycisków, deski itp). W sumie jakieś 150W.
150W to 0.5% z 30kW. Różnica w obciążeniu silnika o 0,5% jest niemierzalna. Dużo większe różnice spowoduje danie głośniej radia (przykład skrajny ile "bierze" radio - widywało się kiedyś maluchy ze światłami przygasającymi w rytm "umcy umcy" z głośnika zajmującego całą tylną kanapę

).
Można jeszcze policzyć o ile krócej będą się palić żarówki świateł mijania i znając ich żywotność policzyć w jakim czasie zainwestowane pieniądze się zwrócą, ponieważ będziemy żarówki wymieniać rzadziej. I czy zamierzamy tak długo tym samochodem jeździć.
Mi się wydaje, że argument ekonomiczny nie ma mocnego poparcia w faktach.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 13:51
autor: grzole
Micho, diagnosta się nie przyczepi na najbliższym badaniu? DLR chyba zachodzi w Twoim aucie na pole świecenia halogenów.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 14:19
autor: Barton
bichon pisze:
Można jeszcze policzyć o ile krócej będą się palić żarówki świateł mijania i znając ich żywotność policzyć w jakim czasie zainwestowane pieniądze się zwrócą, ponieważ będziemy żarówki wymieniać rzadziej. I czy zamierzamy tak długo tym samochodem jeździć.
Mi się wydaje, że argument ekonomiczny nie ma mocnego poparcia w faktach.
Przy zwykłych żarówkach może faktycznie nie ma to specjalnego uzasadnienia ekonomicznego ale już przy światłach ksenonowych ma i to spore.
Właśnie jestem w takiej sytuacji i się zastanawiam nad założeniem podobnych ledów do mojej Lybry.
Wygląda to w sumie nie najgorzej więc chyba sobie sprawie takie światła

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 14:26
autor: MICHO
grzole pisze:Micho, diagnosta się nie przyczepi na najbliższym badaniu? DLR chyba zachodzi w Twoim aucie na pole świecenia halogenów.
Sprawdzaliśmy i wiązka światła z halogena nie jest przesłonięta

Z drugiej strony halogeny nie są obowiązkowe bo przecież nie we wszystkich autach występują

Jeżeli się przyczepi to popuszczę spax'y i przesunę lampy o 1,5 cm w stronę tablicy i będzie git! Nie przyczepi się z prostej przyczyny! To mój dobry znajomy

Co do rachunku ekonomicznego to i może racja ale na coś trzeba pieniądze wydawać hahaha ... taki żarcik!
bichon, polecam! Fajna zabawa przy montowaniu a potem nie trzeba myśleć o tym żeby zapalać światła bo po przekręceniu kluczyka same się włączają i odpalasz bez obciążania elektrowni całą deską, ICSem i światłami

U mnie to jest tak na szybko zamontowane ale po lekkim popuszczeniu śrubek można dowolnie je ustawić wg. własnego widzimisię oczywiście w granicach przepisowych wymiarów.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 14:35
autor: Bichoń
MICHO pisze:
(...) a potem nie trzeba myśleć o tym żeby zapalać światła bo po przekręceniu kluczyka same się włączają i odpalasz bez obciążania elektrowni całą deską, ICSem i światłami
Ja tą funkcję zrealizowałem w kappie poprzez mały przycisk, ten obok przełącznika gazu

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 14:37
autor: Sebastian
drv pisze:bichon pisze:
Można jeszcze policzyć o ile krócej będą się palić żarówki świateł mijania i znając ich żywotność policzyć w jakim czasie zainwestowane pieniądze się zwrócą, ponieważ będziemy żarówki wymieniać rzadziej. I czy zamierzamy tak długo tym samochodem jeździć.
Mi się wydaje, że argument ekonomiczny nie ma mocnego poparcia w faktach.
Przy zwykłych żarówkach może faktycznie nie ma to specjalnego uzasadnienia ekonomicznego ale już przy światłach ksenonowych ma i to spore.
Właśnie jestem w takiej sytuacji i się zastanawiam nad założeniem podobnych ledów do mojej Lybry.
Wygląda to w sumie nie najgorzej więc chyba sobie sprawie takie światła

W
jednym z wielu wątków o światłach już o tym pisałem: "
[...]U mnie przeważył fakt, iż auto najczęściej użytkuję w mieście i ciągłe zapalanie i gaszenie lamp nie wpływa pozytywnie na żywotność palników (a dostęp do nich jest słaby i kłopotliwy, więc ich wymiana kosztuje masę czasu (mechanik) lub nerwów (samodzielne grzebanie na dworze). A do tego zużycie płynu do spryskiwaczy radykalnie mi spadło (spryskiwacze lamp zużywają masę płynu), przez co nie muszę co i rusz celować do maleńkiego otworu wlotowego zbiorniczka, żeby dolać płynu (swoją ścieżką gratuluję inżynierom AR poczucia humoru w kwestii projektowania tegoż elementu auta).
Ot, takie ułatwienie życia codziennego.
Także ekonomia ekonomią, ale liczą się też inne aspekty (kto dolewał płynu do spryskiwaczy przy -20 rozumie co mam na myśli)

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 20:46
autor: Polej
bichon pisze:Myślisz, że się zwróci?
Policzmy: załóżmy, że silnik ma moc 100kW, przeciętnie podczas jazdy używane jest ze 30kW (?)
Moc żarówek: 2x60W (światła mijania) + 2x5W (tylne pozycyjne) + ok 20W (podświetlenie tablicy, przycisków, deski itp). W sumie jakieś 150W.
150W to 0.5% z 30kW. Różnica w obciążeniu silnika o 0,5% jest niemierzalna. Dużo większe różnice spowoduje danie głośniej radia (przykład skrajny ile "bierze" radio - widywało się kiedyś maluchy ze światłami przygasającymi w rytm "umcy umcy" z głośnika zajmującego całą tylną kanapę

).
Można jeszcze policzyć o ile krócej będą się palić żarówki świateł mijania i znając ich żywotność policzyć w jakim czasie zainwestowane pieniądze się zwrócą, ponieważ będziemy żarówki wymieniać rzadziej. I czy zamierzamy tak długo tym samochodem jeździć.
Mi się wydaje, że argument ekonomiczny nie ma mocnego poparcia w faktach.
Świetnie to przeliczyłeś, tylko powiedz mi, dlaczego przy włączonych światłach na biegu jałowym aby utrzymać stałe obroty potrzebna jest większa dawka benzyny-powietrza?Podobnie z klimatyzacją, urządzeniami pokładowymi itd. Bo alternator "zwalnia" silnik, podobnie jak klimatyzacja, radio i wszystko wymagające energii, którą produkuje właśnie alternator. Tak że przeliczanie zużycia energii o moc silnika (na kole zamachowym) ociera się o śmieszność
Wszyscy mówią o zaletach jazdy na światłach w dzień, ale nikt nie mówi o wadach jazdy na światłach mijania, które do tego nie służą- bo nie są do tego skonstruowane. Dlatego taki sposób realizowania ustawy również jest śmieszny, albo światła dzienne- państwo "ciągnie" z kierowców na każdym kroku, to niech sfinansuje starszym pojazdom światła dzienne, a nie każe używać wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo ruchu w niezgodny z jego przeznaczeniem sposób- dla mnie to łamanie prawa przez państwo.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 20:51
autor: MICHO
Polej pisze:
Wszyscy mówią o zaletach jazdy na światłach w dzień, ale nikt nie mówi o wadach jazdy na światłach mijania, które do tego nie służą- bo nie są do tego skonstruowane. Dlatego taki sposób realizowania ustawy również jest śmieszny, albo światła dzienne- państwo "ciągnie" z kierowców na każdym kroku, to niech sfinansuje starszym pojazdom światła dzienne, a nie każe używać wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo ruchu w niezgodny z jego przeznaczeniem sposób- dla mnie to łamanie prawa przez państwo.
No proszę! Nie zastanawiałem się nawet nad rozpatrywaniem tego od tej strony

Janusz Korwin Mikke by tego lepiej nie wytłumaczył

Kolejny argument ZA !!!
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
: 28 wrz 2011, 22:15
autor: Polej
MICHO pisze:Polej pisze:
Wszyscy mówią o zaletach jazdy na światłach w dzień, ale nikt nie mówi o wadach jazdy na światłach mijania, które do tego nie służą- bo nie są do tego skonstruowane. Dlatego taki sposób realizowania ustawy również jest śmieszny, albo światła dzienne- państwo "ciągnie" z kierowców na każdym kroku, to niech sfinansuje starszym pojazdom światła dzienne, a nie każe używać wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo ruchu w niezgodny z jego przeznaczeniem sposób- dla mnie to łamanie prawa przez państwo.
No proszę! Nie zastanawiałem się nawet nad rozpatrywaniem tego od tej strony

Janusz Korwin Mikke by tego lepiej nie wytłumaczył

Kolejny argument ZA !!!
Kurcze, niezamierzenie zabrzmiało to chyba zbyt politycznie- dlatego uściślam, że z żadnym ze stad przy korycie na wiejskiej się nie utożsamiam;
