SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Marki

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: _Rafako_ » 03 lis 2015, 8:32

Tiger-baza pisze:
FXX pisze:
Tiger-baza pisze: 3.0 dobry, słyszałem ze izuzu, choc bywają usterki.
Tak dobry, że tuleje w cylindrach opadały z wrażenia :roll: : gafa :
Przecież to chyba najgorsze padło w tych samochodach...
Wiem o tulejach, słyszałem kilka wersji że ten silnik siedzi w jakimś większym pojeździe typu dostawczak czy cuś i powinno się go zaganiac do konkretnej pracy. Ja osobiście kupiłbym z tym silniczkiem i nie słuchał opowieści. Jak kupowałem 9000 to też próbowano wcisnąc mi bajki że szyby drogie i takie tam a byłem bardzo zadowolony po czym mój kolega następne lata.
Miałem kiedyś na spółkę z kolegą Vectrę C z tym zasr...ym silnikiem na handel. Dzięki Bogu, że trafiłem jakiegoś przysłowiowego "barana", który nie słuchał przestróg innych i ją kupił. Dzwonił po pół roku, że mu się motor rozleciał i chciał nas do "sondóf" ciągać, bo Vectra kosztowała 20 tyś a remont tego g...a 15 tyś. :D Nigdy więcej nie tknąłbym tego ścierwa, nawet na handel...
...no chyba, że miałbym dużą zaliczkę w ręku od jakiegoś takiego super nabywcy :-P : gafa :
Serdecznie pozdrawiam.
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Tiger-baza » 03 lis 2015, 8:34

Dodajmy ze te auta z dieslami maja nakulane od groma po 500 tys - na 185 tys km magiczne hahhaah
2.0 20V VIS

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Marki

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: _Rafako_ » 03 lis 2015, 8:42

Tiger-baza pisze:Dodajmy ze te auta z dieslami maja nakulane od groma po 500 tys - na 185 tys km magiczne hahhaah
Ten miał przejechane 78 tyś km, był z polskiego salonu i przebieg był udokumentowany.
Serdecznie pozdrawiam.
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 03 lis 2015, 10:35

Tiger-baza pisze:Ja osobiście kupiłbym oba silniki i nie słuchał ludzi, a szczególnie madrali bo tak naprawdę wszystko się kaszani.
2.0 HDI się nie kaszani :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1489
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Marki

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: _Rafako_ » 03 lis 2015, 13:01

darbo pisze:
Tiger-baza pisze:Ja osobiście kupiłbym oba silniki i nie słuchał ludzi, a szczególnie madrali bo tak naprawdę wszystko się kaszani.
2.0 HDI się nie kaszani :)
I jeszcze 200D, dwieście DE się nie kaszani : ok2 : : ok2 : : ok2 : : lol :
Serdecznie pozdrawiam.
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 03 lis 2015, 13:59

_Rafako_ pisze:
darbo pisze:
Tiger-baza pisze:Ja osobiście kupiłbym oba silniki i nie słuchał ludzi, a szczególnie madrali bo tak naprawdę wszystko się kaszani.
2.0 HDI się nie kaszani :)
I jeszcze 200D, dwieście DE się nie kaszani : ok2 : : ok2 : : ok2 : : lol :
Serdecznie pozdrawiam.
2.0 HDI 8 zaworowy oczywiście miałem na myśli :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: FXX » 03 lis 2015, 14:33

Tiger-baza pisze:Dodajmy ze te auta z dieslami maja nakulane od groma po 500 tys - na 185 tys km magiczne hahhaah
Tak, jeśli mowa o budzie to na pewno, bo 3.0 od Isuzu nie dożywało zazwyczaj 200 tys. Zatem na trzecim silniku czemu nie.
Tiger-baza pisze:Ja osobiście kupiłbym oba silniki i nie słuchał ludzi, a szczególnie madrali bo tak naprawdę wszystko się kaszani.
Widzę, że mamy najmądrzejszego :roll: Mądrzejszego od samego producenta, który się przyznał, że skaszanił ten silnik i wtopił...
Tiger-baza pisze:To tak jak 2.5 tdi v6 - same wady, same narzekania a jednak pełno tego śmiga.
2.0TDi na PD również i co z tego? Oba są problemowe i ilość samochodów na rynku tego nie zmieni.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 03 lis 2015, 14:52

Tiger nie broń tej trzylitrówki. Mój przyjaciel jest fanem Saabów i wie na ich temat bardzo dużo. Sam byłem świadkiem rozmowy z właścicielem serwisu Saaba w Mysłowicach na temat tego silnika. Ma wadę konstrukcyjną i tyle.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Tiger-baza » 03 lis 2015, 19:56

Spoko i nie jestem najmądrzejszy ja tylko mój Syn ;), nie bronie tego motoru ale lubię. Ja też mam kontakt z użytkownikami saaba bo jestem w klubie tej marki. Z tego co wiem to ten silnik ma słabe chłodzenie wody i oleju co jest przyczyną zmiany miejsca tulei w cylindrach, jest na to lek i sporo info w necie więc dla zainteresowanych polecam poczytac.
200d 124 miałem też ale 75ps więc sprzedałem hehe.
2.0 20V VIS

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 03 lis 2015, 20:10

Tiger-baza pisze:Spoko i nie jestem najmądrzejszy ja tylko mój Syn ;), nie bronie tego motoru ale lubię. Ja też mam kontakt z użytkownikami saaba bo jestem w klubie tej marki. Z tego co wiem to ten silnik ma słabe chłodzenie wody i oleju co jest przyczyną zmiany miejsca tulei w cylindrach, jest na to lek i sporo info w necie więc dla zainteresowanych polecam poczytac.
200d 124 miałem też ale 75ps więc sprzedałem hehe.
Ja też lubię citroenowski 2.5TD z XMa lecz stronię od niego bo ma fabryczną wadę chłodzenia i szybciutko pękają głowice.

Narzekają na niego na forum cytrynki strasznie :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: volf » 03 lis 2015, 21:04

Ja dziś przypadkowo (na stacji paliw) widziałem takiego saaba i patrzę a tam tylny błotnik rdza chrupie aż miło :)
Auto raczej było zadbane, bo nawet tablice indywidualne posiadało ;)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Tiger-baza » 02 gru 2015, 13:50

Ja dziś widziałem w Toruniu na mojej dzielnicy (ktoś kupił) 9-3 z turbo ale wiecej nie wiem bo brak oznaczeń, chodzi przepięknie, odejście dobre i linia ładna w sedanie.
2.0 20V VIS

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Nat » 02 gru 2015, 14:47

maciej_ignys pisze:Nie występuje w dostawczaku.
Opel Vectra/Signum Renault Espace IV/VelSatis i Saab 9-5
Wyjątkowy parch. Nie tylko osiadające tuleje ale wiele innych usterek.
Ciężki i trzyma mocno przód, głośny, brzydko pracujący (szczególnie na zimnym), palący sporo za dużo i mniej dynamiczny niż wynikało by to z ilości kucy. Z manualem dramat, z automatem jeszcze jako-tako.
Jedyny diesel który można przyjąć w 9-5 to oczywiście Fiatowskie 1.9 150 KM na dwóch wałeczkach. Jedzie i nie pali, o psuciu nie ma mowy poza drobnicą, tylko występuje w poliftowym modelu z makijażem wokół oczu ;)
Jeszcze opinia ynternetowego góró - ś.p. Złomnika (pkt nr 8.) :link:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2555
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: bassooner » 02 gru 2015, 14:51

_Rafako_ pisze: Miałem kiedyś na spółkę z kolegą Vectrę C z tym zasr...ym silnikiem na handel. Dzięki Bogu, że trafiłem jakiegoś przysłowiowego "barana", który nie słuchał przestróg innych i ją kupił. Dzwonił po pół roku, że mu się motor rozleciał i chciał nas do "sondóf" ciągać, bo Vectra kosztowała 20 tyś a remont tego g...a 15 tyś. :D Nigdy więcej nie tknąłbym tego ścierwa, nawet na handel...
...no chyba, że miałbym dużą zaliczkę w ręku od jakiegoś takiego super nabywcy :-P : gafa :
Serdecznie pozdrawiam.


Brechasz się z tego, że sprzedałeś auto w którym rozleciał się po pół roku silnik, a owego nieszczęśnika (klienta) nazywasz "baranem"... nie ma to jak ubaw z czyjegoś (nie swojego) nieszczęścia... bez komentarza... ale czego wymagać od handlarza...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1632
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Paweł Beski » 02 gru 2015, 16:49

Kolego moim zdaniem nie do końca zrozumiałeś sens przytoczonej przez siebie wypowiedzi. Ale żeby nie było, że kogoś bronię niech autor powyższej sam to zrobi.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Zablokowany

Wróć do „::: Hyde Park :::”