Strona 4 z 5
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 26 maja 2016, 22:11
autor: jasiugm
Masz przestawiony rozrząd. Blokady tej firmy są wadliwe. Otwory są w nich źle wywiercone i umożliwiają montaż blokad ale tylko odwróconych o 180 stopni. Masz ewidentnie wałek ssący skierowany nie w tą stronę. Powinny być jak na zdjęciu:

Miałem dokładnie to samo.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 26 maja 2016, 22:19
autor: MaciekTOS
jasiugm pisze:Masz przestawiony rozrząd. Blokady tej firmy są wadliwe. Otwory są w nich źle wywiercone i umożliwiają montaż blokad ale tylko odwróconych o 180 stopni. Masz ewidentnie wałek ssący skierowany nie w tą stronę. Powinny być jak na zdjęciu:

Miałem dokładnie to samo.
To wg tego co mówisz ja mam odwrotnie , jeżeli to jest przyczyną ktoś za to powinien beknąć .I teraz doradźcie ściągać głowice patrzyć do zaworów ? czy załatwić odpowiednie blokady i próbować składać na nich ?
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 26 maja 2016, 23:29
autor: jasiugm
Ja skapnąłem się dopiero po założeniu drugiej głowicy. Ten terkoczący dźwięk o którym pisałeś to wariator dostający w dupę przez zawory bijące o tłoki. U mnie nie było zniszczeń i po złożeniu na blokadach firmy Tesam wszystko chodzi jak trzeba. Chyba

Na Twoim zdjęciu wałek wydechu wydaje się być w porządku. Ssący jest w złą stronę.
Przez ponad 3 miesiące męczyłem się przez te blokady. Oduczyło mnie to oszczędzania na takich rzeczach.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 27 maja 2016, 0:14
autor: Rapeek
jasiugm pisze:Masz przestawiony rozrząd. Blokady tej firmy są wadliwe. Otwory są w nich źle wywiercone i umożliwiają montaż blokad ale tylko odwróconych o 180 stopni. Masz ewidentnie wałek ssący skierowany nie w tą stronę. Powinny być jak na zdjęciu:

Miałem dokładnie to samo.
Też wydawało mi się że czubek krzywki wałka ssącego powinien być przed pozycją pionową a nie za, ale nie byłem pewien.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 27 maja 2016, 8:38
autor: MaciekTOS
jasiugm pisze:Ja skapnąłem się dopiero po założeniu drugiej głowicy. Ten terkoczący dźwięk o którym pisałeś to wariator dostający w dupę przez zawory bijące o tłoki. U mnie nie było zniszczeń i po złożeniu na blokadach firmy Tesam wszystko chodzi jak trzeba. Chyba

Na Twoim zdjęciu wałek wydechu wydaje się być w porządku. Ssący jest w złą stronę.
Przez ponad 3 miesiące męczyłem się przez te blokady. Oduczyło mnie to oszczędzania na takich rzeczach.
Ja też już właśnie nie mam pomysłów, szkoda że nie dowiedziałem się tego przed zakupem blokad

,czyli moge liczyć że nic złego się nie stało wystarczy złożyć na dobrych blokadach ? Tylko jakich te od 2.4 będą dobre ?czy są inne , ktoś ma to potwierdzone 100% ? Bo mam te blokady do 2,4 założę i wam podeśle fotke wszystko się wyjaśni ...
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 27 maja 2016, 10:43
autor: jasiugm
Jak dla mnie, jeśli rozwiercisz otwory w blokadzie tak, żeby dało się ją odwrócić to będzie w miarę ok. Gdy tak zrobiłem i potem porównałem z blokadami tesamu, to było w miarę podobnie. Tylko że ja kupiłem blokady typowo do mojego 2.0 VIS.
U mnie najbardziej oberwał łańcuch pompy oleju. Ciągłe telepaniem silnikiem spowodowało że zaczął brzęczeć.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 28 maja 2016, 20:52
autor: Krawiec1
ssący do szyby
wydechowy idealnie w pionie
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 29 maja 2016, 0:56
autor: marceli
No to mamy jasność.Złe blokady.
Nie wiem co tam Maciek zdziałał ale coś miał dziś tzn wczoraj ogarniać.Ale przynajmniej jest przyczyna.
Pasowałoby na spokojnie z wykonawcą blokad sprawę "wyjaśnić".
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 29 maja 2016, 10:15
autor: MaciekTOS
Już wyjaśniam , dzięki panowie
jasiugm , Krawiec1 marceli macie u mnie duuże piwo .Blokady firmy (Quatros) to porażka wrzucam fotkę i przestrzegam bo przez nie Kappa prawie wylądowała by na złomie .Nie wiem jak gość to ciągnie i sprzedaje cały czas wadliwe blokady

.Druga ciekawostka silnik 2.0 złożony na blokadach 2.4 tak jak ktoś wspomniał nie ma różnicy na blokadach - potwierdzam kappa pali jeździ wkręca się na obroty kompresja 11.5-12 bar , silnik cichy nic się nie dzieje .Dziękuje wszystkim za pomoc
Marceli jak by co blokady do 2.4 mam na stanie sprawdzone

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 29 maja 2016, 21:33
autor: jasiugm
Te blokady są może nawet w miarę dobre jeśli chodzi o ustawienie wałka, tyle że chińczyk wkłada je odwrotnie to maszyny robiącej otwory na śruby. Ja musiałem rozwiercać żeby dało się je dobrze założyć.
Ciekawe ile samochodów poszło na złom z ich powodu.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 29 maja 2016, 22:30
autor: marceli
Maciek a patrzyłeś może po obróceniu o te 180 ,jak wygląda ułożenie krzywek??Tak z czystej ciekawości?
Czy blokady niby 2.0 mają inne kąty od 2.4 czy idzie jeden pies??
Bo wychodzi ,że wiekszość blokad idzie tylko w rozdzieleniu na do 96 i po 96r.a już czy mamy 2.0 czy 2.4 to niezbyt istotne.
Przynajmniej z tego co zaobserwowałem do tej pory.
PS.Jak dobrze ,że masz blokady do mojego silnika

dobre
Zapomniałem zapytać,robiłeś ten przyrząd do blokowania kół zębatych przy odkręcaniu i dokręcaniu ,czy tak kombinowałeś??
Szczególnie wydechowe bo ma większy Nm.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 31 maja 2016, 22:23
autor: MaciekTOS
Tak jak mówisz , źle wywiercone otwory przez co blokada pasuje nie w tej pozycji w której powinna szczęście że przestawia rozrząd na tyle że nie robi żadnej szkody .Najlepsze jest to że moja kochana Pani już wystawiła pozytywny komentarz na Allegro , mówiąć - no przecież Ci przyszły blokady
Wychodzi na to że blokady od 2.4 pasują do 2.0
Klucz do blokowania koła mam w razie co pomogę

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 01 cze 2016, 1:16
autor: rob_76
Dobrze, że udało się komuś "wyłapać" przyczynę (i chyba nawet moje zdjęcia pomogły???).... Szkoda tylko, że nie oglądałem Twoich zdjęć odpowiednio wnikliwie... Może sam bym na to wpadł...?
Najważniejsze, że Twoja Lucynka ma się spowrotem dobrze i że obyło się bez uszkodzeń

!!! Kolejna nauczka dla wszystkich...
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 02 cze 2016, 23:42
autor: dawidson
MaciekTOS pisze:Blokady pożyczone od kolegi ze starych zapasów serwisu Fiat ,dokładnie jest tak jak mówicie czujnik Halla blokuje koło nie da się wydechowego ściągnąć bez odkręcania koła , uszczelniacze wałków raczej zrobię bo nie wyglądają dobrze .Przy okazji w końcu zrobię pokrywę zaworów mam już po piaskowaniu .Silnik nie wygląda dobrze za sprawą uszczelki pokrywy od góry systematycznie zalała cały silnik

, na fotce znak na dole i pierwszy tłok GMP w tym miejscu się zgadza idealnie ...
Taka blokada do mojego silnika będzie dobra rocznik 1995 blokada złota do 1996 roku , ale nic nie ma mowy o VISie
Chodź nic innego sensownego na allegro nie ma albo jest srebrna od 96 albo złota do 96 , a z tego co wiem w VISie były różnice w wałkach ? Czy nie świrować i kupować złotą ?

Nie założyłbym jej bez porządnego mycia w ultradźwiękach. Niestety, jak trochę drobin piasku zostało to może się tragicznie skończyć...
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
: 03 cze 2016, 13:39
autor: Tofik
nie ma aż takiej potrzeby, piaskowalem pare razy pokrywy zaworow i wystarczy porzadne mycie karcherem, najlepiej z plynem a potem samą woda pod cisnieniem. Silniki chodzą i mają sie dobrze