Jak dbamy o swoje silniki ???
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli ponad 25% poprawa smarności paliwa (a często i jeszcze większa) istotnie nie zmienia jednego z istotniejszych parametrów ON to zatem o ile musiałoby się zmienić, żeby było istotne?adamM20 pisze:... Andrzeju i oto chodzi, ważne jest dobre samopoczucie reszta jest mniej istotna. Dolewanie czegokolwiek do diesla jeśli w istotny sposób nie zmienia jego parametrów jest dopuszczalne choć wszystko poza utleniaczami (wtryski) tak naprawdę mu szkodzi.
Serdecznie pozdrawiam.

Zgodnie z normami, minimalna smarność ON to 460um. Większość zwykłych Diesli oscyluje w okolicach 400. Poprawa nawet o 25% to imho istotna zmiana, jeśli wziąć pod uwagę, że wartość nominalna jest na granicy.
Bo i akumulator w większości jest pod podłogą bagażnikaSebastian pisze:Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.

Jak we wspomnianym X3.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
... smarność to raz a koniec destylacji, liczba cetanowa i pozostałości po spopieleniu to dwa. Nawet jeśli smarność jest lepsza a podane parametry w normie to sprawą zasadnicza jest fakt, że spalony olej silnikowy nawet w niewielkich ilościach pozostawia osady, których nie ma co zmyć a silnik zawsze lepiej będzie pracować jeśli liczba i indeks cetanowy w sposób trwały nie jest na granicy ich dopuszczalnej oznaczalności.FXX pisze: Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli ponad 25% poprawa smarności paliwa (a często i jeszcze większa) istotnie nie zmienia jednego z istotniejszych parametrów ON to zatem o ile musiałoby się zmienić, żeby było istotne?
Zgodnie z normami, minimalna smarność ON to 460um. Większość zwykłych Diesli oscyluje w okolicach 400. Poprawa nawet o 25% to imho istotna zmiana, jeśli wziąć pod uwagę, że wartość nominalna jest na granicy.
Jeśli tylko czas na to pozwoli to "przepuszczę" diesla z dodatkiem oleju przez destylarkę i zrobię zdjęcia wszak niech fakty decydują .....
Prośba tylko o podanie jaki olej do diesla wrzucić tak żeby badanie było dla Ciebie reprezentatywne, jakiś Lux będzie ok?
Pozdrawiam
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Przypadek z mojej roboty, gość wlał pełen bak benzyny do Vito 639 CDI, przejechał 60 km bez awarii, następnie spuszczenie paliwa i nalanie ropy do pełna. Vito chodzi po dziś dzień.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: RE: Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
W tym mieliśmy dostęp do akumulatora. A i tak podłączyć zew. zasilanie trzeba było w innym miejscu, ze względu na zastosowana elektronikę/zabezpieczenia: co potwierdziło aso później. Laweciarz wiedział co robi (szacuneczek).FXX pisze: Bo i akumulator w większości jest pod podłogą bagażnika.
Ot, kolejna cegieleczka wiedzy dot. sposobu konstruowania nowych aut.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Jako laik zapytam, wszyscy tu o dolaniu oleju do diesla aby się mu smarowało lepiej,
a benzyniak to nie jest godny dosmarowania ? Jemu smaruje się dobrze ?

a benzyniak to nie jest godny dosmarowania ? Jemu smaruje się dobrze ?

Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Z tego też powodu, o którym piszesz wyżej, nie każdy olej do dwusuwów nadaje się tak samo.adamM20 pisze:... smarność to raz a koniec destylacji, liczba cetanowa i pozostałości po spopieleniu to dwa. Nawet jeśli smarność jest lepsza a podane parametry w normie to sprawą zasadnicza jest fakt, że spalony olej silnikowy nawet w niewielkich ilościach pozostawia osady, których nie ma co zmyć a silnik zawsze lepiej będzie pracować jeśli liczba i indeks cetanowy w sposób trwały nie jest na granicy ich dopuszczalnej oznaczalności.
Jeśli tylko czas na to pozwoli to "przepuszczę" diesla z dodatkiem oleju przez destylarkę i zrobię zdjęcia wszak niech fakty decydują .....
Prośba tylko o podanie jaki olej do diesla wrzucić tak żeby badanie było dla Ciebie reprezentatywne, jakiś Lux będzie ok?
Pozdrawiam
M.in. dlatego odrzuca się oleje mineralne typu Mixol do nieco nowszych jednostek jak nasze popularne JTD.
Wg. badań, których wyniki widziałem, liczba cetanowa po dodaniu 2T w proporcji ok. 1:150, czyli znacznie ponad to, co zaleca się dodawać (zalecany stosunek 2T do ON to jakieś 1:250 - 1:300), spadała o ok. 3 punkty. Przy jeszcze mniejszym stężeniu wpływ na liczbę cetanową będzie już niemal pomijalny.
Co do Twojego pytania, to pisząc Lux, masz na myśli Orlenowski czy Lotosa LUX-10? Przecież to olej silnikowy do 4-ro suwów, a my tutaj od samego początku rozmawiamy o dodatku oleju do dwusuwów


Drobna acz subtelna różnica.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
... Kamilu to Ty decydujesz o tym jaki olej "przeleci" przez destylarkę. Z mojego punktu widzenia nie mo to znaczenia jaki rodzaj oleju zostanie dodany do diesla. Tak jak napisałem jesteś reżyserem badań w którym w proporcji 0,25/60 zostanie dodany olej do dwusuwów, którego konkretny rodzaj określisz sam. Wyniki postaramy się omówić razem w towarzystwie wszystkich zainteresowanych.FXX pisze:Co do Twojego pytania, to pisząc Lux, masz na myśli Orlenowski czy Lotosa LUX-10? Przecież to olej silnikowy do 4-ro suwów, a my tutaj od samego początku rozmawiamy o dodatku oleju do dwusuwów![]()
![]()
Drobna acz subtelna różnica.
Tak jak już napisałem Ty decydujesz o oleju silnikowym podając jego konkretną markę handlową.
Pozdrawiam.
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Zatem niech będzie LM1052.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
...ok, tak będzie.FXX pisze:Zatem niech będzie LM1052.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Też z ciekawością poczytam mądrzejszych w temacie.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Bodajże ADAC się wykazała w temacie i to sprawdzili. Wyszło że 3 oleje 2T znacząco poprawiają smarowanie ON. Wspomniany przez Kamila LM, Shell i Orlen. Zalecane szczególnie do dolewania w TDCi.
W wolnej chwili postaram się znaleźć odnośnik.
W każdym razie ja dolewam do wszystkich moich Diesli na wszelki wielki , głównie mając na uwadze jakość paliwa, i drogie naprawy.
W wolnej chwili postaram się znaleźć odnośnik.
W każdym razie ja dolewam do wszystkich moich Diesli na wszelki wielki , głównie mając na uwadze jakość paliwa, i drogie naprawy.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: RE: Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Nie tylko nowsze.Sebastian pisze:Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.
Ja też mam punkty pod maską wyprowadzone bo akumulator schowany w bagażniku na 30min rozbierania.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
dziś wlałem to, kosztuje 29 zł

auto jeździ jak jeździło i chyba na tym zakończę, bo nie wiem co napisać. może coś daje? może czyni jak napisano na ulotce? raczej nic nie popsuje

auto jeździ jak jeździło i chyba na tym zakończę, bo nie wiem co napisać. może coś daje? może czyni jak napisano na ulotce? raczej nic nie popsuje

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)