Jak dbamy o swoje silniki ???

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Sebastian » 17 gru 2016, 18:19

Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Borek » 17 gru 2016, 18:30

Dobrze wiedzieć takie rzeczy... ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: FXX » 17 gru 2016, 19:02

adamM20 pisze:... Andrzeju i oto chodzi, ważne jest dobre samopoczucie reszta jest mniej istotna. Dolewanie czegokolwiek do diesla jeśli w istotny sposób nie zmienia jego parametrów jest dopuszczalne choć wszystko poza utleniaczami (wtryski) tak naprawdę mu szkodzi.
Serdecznie pozdrawiam.
Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli ponad 25% poprawa smarności paliwa (a często i jeszcze większa) istotnie nie zmienia jednego z istotniejszych parametrów ON to zatem o ile musiałoby się zmienić, żeby było istotne? :)
Zgodnie z normami, minimalna smarność ON to 460um. Większość zwykłych Diesli oscyluje w okolicach 400. Poprawa nawet o 25% to imho istotna zmiana, jeśli wziąć pod uwagę, że wartość nominalna jest na granicy.
Sebastian pisze:Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.
Bo i akumulator w większości jest pod podłogą bagażnika :)
Jak we wspomnianym X3.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: adamM20 » 17 gru 2016, 19:33

FXX pisze: Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli ponad 25% poprawa smarności paliwa (a często i jeszcze większa) istotnie nie zmienia jednego z istotniejszych parametrów ON to zatem o ile musiałoby się zmienić, żeby było istotne? :)
Zgodnie z normami, minimalna smarność ON to 460um. Większość zwykłych Diesli oscyluje w okolicach 400. Poprawa nawet o 25% to imho istotna zmiana, jeśli wziąć pod uwagę, że wartość nominalna jest na granicy.
... smarność to raz a koniec destylacji, liczba cetanowa i pozostałości po spopieleniu to dwa. Nawet jeśli smarność jest lepsza a podane parametry w normie to sprawą zasadnicza jest fakt, że spalony olej silnikowy nawet w niewielkich ilościach pozostawia osady, których nie ma co zmyć a silnik zawsze lepiej będzie pracować jeśli liczba i indeks cetanowy w sposób trwały nie jest na granicy ich dopuszczalnej oznaczalności.
Jeśli tylko czas na to pozwoli to "przepuszczę" diesla z dodatkiem oleju przez destylarkę i zrobię zdjęcia wszak niech fakty decydują .....
Prośba tylko o podanie jaki olej do diesla wrzucić tak żeby badanie było dla Ciebie reprezentatywne, jakiś Lux będzie ok?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: luka » 17 gru 2016, 21:33

Przypadek z mojej roboty, gość wlał pełen bak benzyny do Vito 639 CDI, przejechał 60 km bez awarii, następnie spuszczenie paliwa i nalanie ropy do pełna. Vito chodzi po dziś dzień.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: RE: Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Sebastian » 17 gru 2016, 21:35

FXX pisze: Bo i akumulator w większości jest pod podłogą bagażnika :).
W tym mieliśmy dostęp do akumulatora. A i tak podłączyć zew. zasilanie trzeba było w innym miejscu, ze względu na zastosowana elektronikę/zabezpieczenia: co potwierdziło aso później. Laweciarz wiedział co robi (szacuneczek).
Ot, kolejna cegieleczka wiedzy dot. sposobu konstruowania nowych aut.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: zygmunt1 » 17 gru 2016, 21:50

Jako laik zapytam, wszyscy tu o dolaniu oleju do diesla aby się mu smarowało lepiej,
a benzyniak to nie jest godny dosmarowania ? Jemu smaruje się dobrze ?
:zjezdzam:
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: FXX » 18 gru 2016, 0:37

adamM20 pisze:... smarność to raz a koniec destylacji, liczba cetanowa i pozostałości po spopieleniu to dwa. Nawet jeśli smarność jest lepsza a podane parametry w normie to sprawą zasadnicza jest fakt, że spalony olej silnikowy nawet w niewielkich ilościach pozostawia osady, których nie ma co zmyć a silnik zawsze lepiej będzie pracować jeśli liczba i indeks cetanowy w sposób trwały nie jest na granicy ich dopuszczalnej oznaczalności.
Jeśli tylko czas na to pozwoli to "przepuszczę" diesla z dodatkiem oleju przez destylarkę i zrobię zdjęcia wszak niech fakty decydują .....
Prośba tylko o podanie jaki olej do diesla wrzucić tak żeby badanie było dla Ciebie reprezentatywne, jakiś Lux będzie ok?
Pozdrawiam
Z tego też powodu, o którym piszesz wyżej, nie każdy olej do dwusuwów nadaje się tak samo.
M.in. dlatego odrzuca się oleje mineralne typu Mixol do nieco nowszych jednostek jak nasze popularne JTD.

Wg. badań, których wyniki widziałem, liczba cetanowa po dodaniu 2T w proporcji ok. 1:150, czyli znacznie ponad to, co zaleca się dodawać (zalecany stosunek 2T do ON to jakieś 1:250 - 1:300), spadała o ok. 3 punkty. Przy jeszcze mniejszym stężeniu wpływ na liczbę cetanową będzie już niemal pomijalny.

Co do Twojego pytania, to pisząc Lux, masz na myśli Orlenowski czy Lotosa LUX-10? Przecież to olej silnikowy do 4-ro suwów, a my tutaj od samego początku rozmawiamy o dodatku oleju do dwusuwów :roll: :roll:
Drobna acz subtelna różnica.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: adamM20 » 18 gru 2016, 10:08

FXX pisze:Co do Twojego pytania, to pisząc Lux, masz na myśli Orlenowski czy Lotosa LUX-10? Przecież to olej silnikowy do 4-ro suwów, a my tutaj od samego początku rozmawiamy o dodatku oleju do dwusuwów :roll: :roll:
Drobna acz subtelna różnica.
... Kamilu to Ty decydujesz o tym jaki olej "przeleci" przez destylarkę. Z mojego punktu widzenia nie mo to znaczenia jaki rodzaj oleju zostanie dodany do diesla. Tak jak napisałem jesteś reżyserem badań w którym w proporcji 0,25/60 zostanie dodany olej do dwusuwów, którego konkretny rodzaj określisz sam. Wyniki postaramy się omówić razem w towarzystwie wszystkich zainteresowanych.
Tak jak już napisałem Ty decydujesz o oleju silnikowym podając jego konkretną markę handlową.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: FXX » 18 gru 2016, 10:27

Zatem niech będzie LM1052.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: adamM20 » 18 gru 2016, 11:41

FXX pisze:Zatem niech będzie LM1052.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
...ok, tak będzie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Sebastian » 18 gru 2016, 12:38

Też z ciekawością poczytam mądrzejszych w temacie.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Wilkin » 18 gru 2016, 18:20

Bodajże ADAC się wykazała w temacie i to sprawdzili. Wyszło że 3 oleje 2T znacząco poprawiają smarowanie ON. Wspomniany przez Kamila LM, Shell i Orlen. Zalecane szczególnie do dolewania w TDCi.
W wolnej chwili postaram się znaleźć odnośnik.
W każdym razie ja dolewam do wszystkich moich Diesli na wszelki wielki , głównie mając na uwadze jakość paliwa, i drogie naprawy.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: RE: Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: Michor » 19 gru 2016, 16:20

Sebastian pisze:Nowsze modele beemwu mają osobne miejsca gdzie można podłączyć kable w momencie niedomagania aku. Podpięcie tradycyjne (tak jak to czynilismy do tej pory, plus do plusa, minus do masy) może skończyć się uszkodzeniem elektroniki. Przetestowane na ostatnim wypuście F10, laweciarz który przyjechał od razu wiedział co i jak ma robić.
Nie tylko nowsze.
Ja też mam punkty pod maską wyprowadzone bo akumulator schowany w bagażniku na 30min rozbierania.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
BMW E39 Touring - 4,4 V8

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2555
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Jak dbamy o swoje silniki ???

Post autor: bassooner » 19 gru 2016, 19:54

dziś wlałem to, kosztuje 29 zł
Obrazek

auto jeździ jak jeździło i chyba na tym zakończę, bo nie wiem co napisać. może coś daje? może czyni jak napisano na ulotce? raczej nic nie popsuje ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”