Ja może nie będę skupiał się na proponowaniu danej marki czy modelu opon , ale na rodzaju bieżnika. Polecam zakup opon z bieżnikiem asymetrycznym z kilku ważnych powodów.
1) Jedna część opony jest skonstruowana by dobrze "ciągnąć" , druga by dobrze hamować.
2)Nie jest kierunkowa ,posiada tylko wewnętrzną i zewnętrzną stronę, ale to jest ważne jedynie dala wulkanizatora , który będzie montował ją na felgę.
3)Możemy ją zakładać na dowolną stronę w samochodzie kiedy zaistnieje taka konieczność :
-ściąganie pojazdu spowodowane innym tarciem wewnętrznym w oponie
-zamiana stronami celem wyciszenia "wyząbkowanej" opony itd.
Nie ma opony idealnej! W rajdach czy wyścigach opony dobierane są odpowiednio do warunków panujących w danej chwili. My nie mamy takiej możliwości i opona MUSI być wynikiem kompromisu.Owszem są opony produkowane np.na kraje skandynawskie gdzie nacisk kładziony jest na dobre odprowadzanie wody itp.
Mnie z kolei śmieszy jak ktoś mówi , że opona ta super sprawuje się na suchej nawierzchni a podczas deszczu już jest fatalnie.Przecież na suchej nawierzchni wszystko będzie dobre a najlepszy slick!
Nie można także oczekiwać , że opona miękka , komfortowa o wysokim profilu będzie się dobrze zachowywała w łukach i zakrętach przy większej prędkości i odwrotnie.
Nie zgodzę się jednak z tym co napisał kol.Simon , że większość z nas nie zauważyła by nawet podmiany opon w swoim samochodzie.Przecież opona to jedyny element w naszym samochodzie , który ma bezpośredni kontakt z podłożem i ma ogromny wpływ na to jak samochód się prowadzi. Kierowca , który zna swój samochód jest w stanie wyczuć nawet bardzo subtelne różnice - oczywiście są i tacy którzy nie poczują , że jadą na defekcie
Pozdrawiam !