Strona 5 z 5
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 18:44
autor: tomeQ
Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 19:06
autor: Maniak
tomeQ pisze: ↑02 mar 2019, 18:44
Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.
Czy czasem VIS nie jest na gumowych łącznikach?
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 19:37
autor: tomeQ
Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 19:55
autor: Maniak
tomeQ pisze: ↑02 mar 2019, 19:37
Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.
Wspornik pod VISem jest, dostęp od strony przepustnicy
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 21:13
autor: tomeQ
Po zdjęciu puszki visa można spodziewać się jeszcze jakichś pułapek, czy już dostęp do kolektora jest bez komplikacji ? Tak, czy inaczej dzięki za informacje

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 02 mar 2019, 21:46
autor: kond243
Plastikowy nie jest dzielony jak aluminiowy? W Alu wystarczyło 8xM8 i zdejmowaliśmy 3/4kolektora. Jak Maniak pisze jeden wspornik dwie śruby kolektor oraz dwie śruby blok silnika.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 05 mar 2019, 18:45
autor: tomeQ
Dla potomnych. W moim przypadku, czyli polift '99 z automatem vis jest przykręcony do głowicy jedną śrubą M8 albo 10 od strony rozrządu. Jakichkolwiek wsporników, czy mocowań po stronie przepustnicy brak, no oprócz podstawy ecu i samej przepustnicy. Po rozpięciu opasek udało się go oddzielić od kolektora.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
: 11 mar 2019, 15:23
autor: jasiugm
To, że u Ciebie nie było nie znaczy że wspornik nie występuje. Wspornik jest przykrecony na środku kolektora, druga część do bloku.
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka