Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
: 28 sty 2020, 18:11
Ja bym zaznaczył tylko przy przekomarzaniu się która marka lepsza a która jest gonwem to sugerowalbym przy kupowaniu opon zapoznanie się z Labelami (etykiety).
Często widzialem Micheliny czy Pirelli z E E a Fulde czy Dębice C C
Pierwsza wartość to opory toczenia (fot. C) - im dalej od A tym opona lepiej klei na suchym ale kosztem spalania i hałasu.
Druga (opona z wodą fot. A) - efektywność hamowania na mokrym. Im bliżej A tym lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni i odprowadzanie wody.
I dB dotyczą halasu generowanego przez 1dną oponę.
Indeksy też są ważne (max obciążenie i prędkość dopuszczalna na oponie) ale nie o tym temat.
Boso, ale w ostrogach.
Często widzialem Micheliny czy Pirelli z E E a Fulde czy Dębice C C
Pierwsza wartość to opory toczenia (fot. C) - im dalej od A tym opona lepiej klei na suchym ale kosztem spalania i hałasu.
Druga (opona z wodą fot. A) - efektywność hamowania na mokrym. Im bliżej A tym lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni i odprowadzanie wody.
I dB dotyczą halasu generowanego przez 1dną oponę.
Indeksy też są ważne (max obciążenie i prędkość dopuszczalna na oponie) ale nie o tym temat.

Boso, ale w ostrogach.