Strona 1 z 2
dobór stożka
: 29 lis 2007, 22:55
autor: dunin
mam pytanie czy jest jakaś zasada doboru wielkości filtra stożkowego do pojemności/mocy? czy np stożki z allegro za ~35zł (13,5cm wys., 15 średnicy) podpasują do mojej Turbo 1049ccm/85KM? tzn nie to że chcę je kupić, tylko tak orientacyjnie się pytam. jak coś to poszukam czegoś bardziej firmowego.
pozdrawiam, dunin
dobór stożka
: 29 lis 2007, 23:17
autor: maciej
A małe pytanko, po co ci stożek

dobór stożka
: 29 lis 2007, 23:24
autor: dunin
bo stożek kosztuje niewiele więcej, co wkład zwykły papierzany. nie będę płacił 70zł za zwykły filtr powietrza

dobór stożka
: 29 lis 2007, 23:27
autor: maki
prosze
doczytaj do konca
albo chociaz pierwszy akapit...
pozdrawiam
dobór stożka
: 29 lis 2007, 23:41
autor: dunin
dzięki, o to mi chodziło. przeczytałem i oprócz pierwszych zdań zwykły reklamowy bełkot, ale już wiem co i jak.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 15:30
autor: aro
Zmieniając zwykły filtr powietrza na stożkowy do silnika pójdzie więcej syfu

Przyrost mocy znikomy.... jesli wogóle jest.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 16:37
autor: dunin
nie chodzi mi o przyrost mocy, tylko o koszty. nie będę wymieniał papierzaka za taką cenę co 10kkm.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 17:09
autor: wega
Zmieniając zwykły filtr powietrza na stożkowy do silnika pójdzie więcej syfu
Kto Ci takich głupot naopowiadał? Dlaczego tak sądzisz?
Zgodzę się z tobą jeżeli kupisz takowy za 50,00zł. Profesjonalne filtry kosztują od 250zł w górę.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 17:17
autor: dunin
ja tam nie wiem, jak to jest z tym filtrowaniem. jedni mówią, że jest gorzej, inni że lepiej.. ale chyba nie jest jednak tragicznie, skoro tyle ludzi to montuje, nawet wśród naszych forumowiczów.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 17:33
autor: wega
Prawda jest taka że niektóre rodzaje silników (sterowników) nie radzą sobie z większą ilością powietrza i mogą pracować b.nierównomiernie w pełnym zakresie obrotów. Gdy pozbędziemy się filtra powietrza, ciśnienie w układzie dolotowym obniży się wywołując tym samym reakcję wpływającą w bezpośredni sposób na pracę silnika. Niższe ciśnienie to mniej powietrza bądź mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w kolektorze dolotowym. Czasem silnik chętnie reaguje na wymianę filtra. Po prostu komp jest się w stanie po kilku dniach dostosować do niego. Jeżeli nie, to po zabudowaniu filtra stożkowego kultura pracy silnika może się pogorszyć.
To wiem od kolegi który w Katowicach zajmuje się profesjonalnie tunningiem samochodów marki renault 5 GT Turbo. Jeździ na wyścigi na 3/4 mili itd.[/quote]
dobór stożka
: 30 lis 2007, 17:52
autor: dunin
w turbo też ma to aż taki wpływ? byłem przekonany że nie.. poza tym nie mam kompa, więc nie ma mi co wariować.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 17:59
autor: wujaa
mialem w mojej lanci i sie dusila!!!!stozek zakłada sie najlepiej do wolnossacych,w turbo powietrze musi pokonac troche trasy wiec jest nie potrzebny co innego w zwyklych silnikach jest droga powietrza krociutka chyba ze załozysz odrazu pod turbo, a ponadto jest chłodnica powietrza wiec storzek nie potrzebny :Djedynie dzwiek jest fajny.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 18:03
autor: dunin
nie chce mi się kombinować z rurkami więc ewentualny stożek pójdzie bezpośrednio na turbinę. a łopatki zassą sobie chyba tyle powietrza, ile wynika z aktualnej energii gazów wylotowych, nie? podkreślam jeszcze raz, nie zależy mi na przyroście mocy..
dobór stożka
: 30 lis 2007, 18:35
autor: Przemek
To kup sobie wkładkę bawełnianą (tzw. sportową), w miejsce oryginalnego wkładu. Nic nie napsujesz, a będzie można ją czyścić tak samo jak stożek. A tanich żeczy unikaj, jak zwykle. Pozdro.
dobór stożka
: 30 lis 2007, 18:38
autor: wega
nie chce mi się kombinować z rurkami więc ewentualny stożek pójdzie bezpośrednio na turbinę.
Tu też popełnisz błąd bo będzie zasysać zbyt dużą ilość gorącego powietrza od silnika.
Ja nie mówię o przyroście mocy tylko o samej kulturze pracy silnika.
Wydaje mi się że każde auto ma komputer (sterownik), nie mów że twoje nie. Bez niego Byś nawet auta nie odpalił. Steruje m.in. przepływomierzem.
ZAMONTOWANIE STOżKA BLISKO SILNIKA TEż MA WPłYW NA JEGO POPRAWNą PRACę.
Powiem tak. W żadnym wypadku nie odradzam Ci kupna filtra stożkowego, a nawet więcej kup Go sobie bo widzę że się na niego napaliłeś. Tylko nie pisz później na forum że wywaliłem 250-300 zeta na filtr stożkowy, 100zł na płyn do jego czyszczenia, a auto kulawo chodzi, straciło moc, nierówno pracuje szczególnie latem kiedy jest gorąco itd. Najważniejsze jest jego odpowiednie dobranie, umiejscowienie, wielkość, długość dolotu itd.itd
To kup sobie wkładkę bawełnianą (tzw. sportową), w miejsce oryginalnego wkładu
Popieram