Jak by Ci sie udało zakupić miernik (wystarczy prosty multimetr z marketu czy allegro za 15PLN) to bardzo by pomogło w diagnostyce.
Ogólnie sprawa jest taka, że to co słyszysz w CB to falowanie napięcia na wyjściu z alternatora (alternator to 3-fazowa prądnica prądu przemiennego, najczęściej o wirującym stojanie), ponieważ daje ona napięcie przemienne, musi być ono wyprostowane za pomocą prostego prostownika (mostek Graetza złożony z 6diod).
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ifier3.png[/img]
Tak schematycznie wygląda układ prostowniczy:
http://images26.fotosik.pl/149/cf8c9ed7dd831a85.gif[/img]
A tak wygląda mniej więcej przebieg napięcia na wyjściu z alternatora, i te pofalowane szczyty sinusoid właśnie słychać.
Popełniłem ten przydługi wstęp teoretyczny by nakreślić ogólnie 2 podstawowe problemy:
1-Przydźwięk będzie spowodowany złym prowadzeniem masy
2-Niedostateczną filtracją na wejściu do urządzenia, z tym że im większy płynie prąd tym większej filtracji trzeba (z reguły filtracje uzyskuje sie przez wpinanie w obwód pojemności)
Mam nadzieje ze to pomoże w tropieniu, usterki
