Delta Nuova - co to jest [foto]

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: kuba » 17 lut 2008, 21:25

Witam, kilka pytań od laika. Mam prośbę abyście napisali co to jest i ew. krótko za co odpowiada dana część:

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]

[kliknij na zdjęcie aby je powiększyć]


1. Z tego co udało mi się ustalić jest to tzw. map-sensor (jeżeli się mylę proszę mnie poprawić). Niestety nie wiem jaką funkcję pełni. Wiem, że gdy odłączył mi się wężyk od powietrza idący do tego ustrojstwa auto paliło jak smok albo i jeszcze więcej, zalewało świece, dostawało tyle paliwa, że dostało się ono do świeżo wymienionego oleju : cenzura : , no i chyba na tyle... Po podłączeniu wężyka jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy.

2. :?: :?: :?:

3. Co to za bezpieczniki, czy od pompy paliwa??

4. i 5.Ten element znajduje się pod prawym błotnikiem.

6. :?: :?: :?:

7. Coś od podciśnienia do tej pory było zaślepione miedzianą blaszką. Poskładałem jak należy i auto zaczęło palić ok. 2l mniej ale za to ma za wysokie obroty.

8. i 9. Dwa czujniki (po prawej stronie od świec)
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: kretekpodnietek » 17 lut 2008, 23:41

1-map sensor, odpowiada za wtrysk,
2-chyba przekaźnik czasowy od pompy paliwa
3-bezpieczniki od pompy paliwa
4-pochałaniacz par paliwa i 5 to jakiś elektrozawór do niego, pochłania szkodliwe opary i spaliny tak nie śmierdą.
6-zawór sterujący EGR
7-zawór EGR (jak jest za duże ciśnienie spalin to popuszcza je do kolektora ssącego, ja wywaliłem to wszystko co z nim związane i jego też.)
8-to jest czujnik który puszcza podciśnienie to sterownika EGR gdy silnik osiągnie odpowiednia Temp.
9-czujnik temperatury który odpowiada za "ssanie"
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: kuba » 24 lut 2008, 23:20

Co do tego zaworu EGR (nr 7) to co Ci dało wywalenie tego. Ja jak wspomniałem u mnie był zaślepiony prawdopodobnie dlatego, że była dziura w zaworze sterującym EGR (nr 6) ale poskładałem wszystko jak trza bo mam drugą delte na części. Może lepiej żebym znowu to zaślepił? Nie wiem czy to za sprawą poskładania wszystkiego jak należy ale raz auto mi spaliło 12l benzyny ale już po drugim tankowaniu Lancia wróciła do swoich 15l. Dodam, że tankowałem Vervę 98 ale już jestem bliski bankructwa i przerzuciłem się na 95. Krótkie pytanie czy ten zawór ma jakiś wpływ na spalanie i wysokość obrotów??
ZAZ Tavria 1102 '93 1,1 -> FIAT Tipo '95 1,4+LPG -> LANCIA Delta II '94 1,8 8V + sekw. LPG Stag300 :)

LPG: Obrazek

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: PYCIU » 25 lut 2008, 10:37

zawór EGR jest do recyrkulacji spalin czyli żeby czystrze spaliny wychodziły z samochodu (chodzi tu o ochronę środowiska) oznacza to że w określonych sytuacjach spaliny trafiają spowrotem do komory spalania poprzez właśnie EGR zaślepienie tego powoduje że do komory spalania trafia zawsze czyste powietrze efekt? : samochud nieznacznie elastyczniejszy jest i ma lepsze spalanie
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: kretekpodnietek » 25 lut 2008, 14:22

nie wiem czy ma wpływ na spalanie, ja wywaliłem to żeby mieć mniej rzeczy psujących sie pod maską. jeżeli pali Ci duuużo, to podepnij ją gdzieś pod komputer, moze sonda lambda źle działa, albo czujnik ssania tez może być zepsuty, u mnie były te dwie rzeczy popsute i paliło około 20L/100km
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: karol1125 » 25 lut 2008, 14:54

Ja tylko dodam że te wracające spaliny do komory spalania za sprawą EGR powodują, zmniejszają temp. spalania ubogiej mieszanki i dlatego wypalają się lepiej tlenki azotu. Ale to tak jakby ktoś chciał wiedzieć jak to działa od podstaw.

Swoją drogą moja delta pali 8,5 l w trybie mieszanym(5 osób dorosłych na pokładzie i ponad pół baku, no i bagażnik po brzegi), a EGR nie działa bo jest jeden wężyk od czujnika urwany. Więc nie wiem czy to coś zmienia.

PS: słyszałem że jeżeli EGR jest nie sprawny, to jest większe prawdopodobieństwo tworzenia się nagaru oraz że silniki wysilone mają go na zewnątrz, a te słabsze wewnątrz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: kretekpodnietek » 25 lut 2008, 16:58

to z tym nagarem to chyba nieprawda, albo mój umysł nie może ogarnąc tego, bo jeżeli wchodzi sobie czyste powietrze to sie wszystko ładnie spala i komora jest czysta. Jeżeli jest za bogata mieszanka przez niedobór tlenu to wtedy sie wszystko kopci np, świece. Miałem tak przy uszkodzonej sondzie gdy szło za dużo paliwa.

no a z tą ubogą mieszanką że obniża jej temperature, to chyba dlatego że dostarcza mniej tlenu, tylko spaliny i przez to stosunek paliwo powietrze jest bardziej prawidłowy i temperatura spalania normalniejsza,

albo pieprze farmazony :D bez EGR z sprawnym katalizatorem analiza apalin wyszła idealnie więc myśle że bez tego też przeżyje.

a co do pozycji 3 na zdjęciu, te bezpieczniki są od sterowania silnikiem (układ zapłonowy i wtrysk) nie od pompy.

a u Ciebie obstawiam sonde lambda, żyje około 160 000 więc sie mogła zużyć już poprostu a ma taki wpływ na spalanie
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Delta Nuova - co to jest [foto]

Post autor: maciek_czer » 25 lut 2008, 17:40

Witam!
Popierwsze:
Bez czujnika MAP (czyli czujnik podciśnienia bezwględnego) pali jak smok i tak ma być!
Podrugie:
Przekaźnik pompy paliwa i zasilania (w prąd) układu wtryskowego
Potrzecie:
Pochłaniacz par paliwa i jego (po piąte zawór oczyszczania) pary zbierają się w pochłaniaczu i są odbierane wtedy gdy istnieje ku temu odp. systuacja w pracy silnika.
Po szóste i dalsze EGR:
Exhaust Gas Recilculation, Recylkulacja gazów spalinowych ma za zadanie obniżyć temperaturę spalania, a co za razem obniżyć zawartość NOx
W nastawieniu do sportowej jazdy można ten układ zaślepić zaraz przy kolektorze dolotowym tak aby w przypadku nieszczelności samego zaworu nie dawkował żadnych spalin do dolotu, daje to odczuwalny wzrost elastyki silnia w zakresie dużych obciążeń i obniżenie zużycia paliwa w trybie jazdy sportowej
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”