Strona 1 z 2
Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 9:17
autor: sashxxx
Witam. po podlaczeniu do kompa w serwisie komp wywala blad polozenia walu:( auto czasami strasznie muli:( czy ten czujnik moze byc odpowiedzialny za mulenie autka?? z tego co wiem jak jest padniety w/w czujnik kapiszon nie powinien odpalic. pare razy zdarzylo sie ze przy zmianie biegu autko nagle mi zgaslo:( czy ktos z Was wie gdzie ten czujnik sie znajduje i jaki jest koszt nowego?? pozdrawiam
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 15:51
autor: mallcin
czesc,
wymienialem ostatnio taki czujnik w Lybrze, 2,4jtd.
Koszt czujnika 140zl ( w Lancia Team jeszcze taniej, ale nie mialem niestety czasu czekac) + 70zl wymiana (mozna zrobic to samemu w Lybrze). Moim zdaniem - wymien czem predzej, bo koszt, w przypadku Lybry, byl niewielki, a stresu co niemiara

.
Nieraz zdarzylo sie, ze autko stanelo w popoludniowym szczycie na dojezdzie do skrzyzowania i nie chcialo odpalic. Potem trojkat, dobra muzyka, kilka partyjek pasjansa na komórce...i po okolo 20-30 minutach silnik zalapywal i mogelm jechac dalej. Tak czy inaczej, bedzie do wymiany.
Pozdrawiam,
M
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 16:51
autor: MarKapp
Ja też wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu - wcześniej zmulanie autka i brak mocy.
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 16:52
autor: wega
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 17:09
autor: MarKapp
U mnie to był ten czujnik:
link
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 14 sie 2009, 17:12
autor: topcio
MarKapp pisze:U mnie to był ten czujnik:
link
to jest czujnik poł. wałka rozrz
w Intercars jest w detalu za 158 pln

Kappa - czujnik polozenia walu i czujnik rozrzadu
: 15 sie 2009, 20:11
autor: stanislaw gal
czujnik polożenia walu i czujnik rozrzadu są opowiedzialne za iskrę w lanci kappie?
Objawy są takie: jak sie kluczyk przekręci, rozrusznik pracuje i pompka paliwa też, ale nie ma sygnalu miendzy tymi dwoma czujnikami i nie ma iskry. Może być to spowodowane tym ze sie rozrzad przestawil ?
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu i czujnik rozrzadu
: 15 sie 2009, 20:52
autor: wega
???
Jaśniej prosimy

Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 17 sie 2009, 10:55
autor: sashxxx
witam. to chyba musze niestety zakupic ten czujnik:( czy moze ktos z Was wie gdzie on sie znajduje i czy jest do niego latwy dostep:? pozdrawiam
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 17 sie 2009, 11:10
autor: wega
sashxxx pisze: czy moze ktos z Was wie gdzie on sie znajduje i czy jest do niego latwy dostep:? pozdrawiam
To pytanie pada z częstotliwością 2x na tydzień. Pozdrawiamy
ps. opcja szukaj się kłania
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 17 sie 2009, 21:30
autor: Stanisław
witam
czujnik ten znajdziesz nad rozrusznikiem przy kole zamachowym,musisz z kanału.
Pozdrawiam...
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 18 sie 2009, 8:26
autor: robert199
posiadam taki czujnik orginalny do 2,0 i 2,4. swój wymieniłem niepotrzebnie, i lezy w garazu. napewno sprawny bo, zamieniałem go z nowym. jeśli CIe interesuje to 502261650 albo na priv myślę, że sie dogadamy
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu i czujnik rozrzadu
: 19 sie 2009, 13:30
autor: Lewutek
CZE...
... boski tekst ... szczena opada
... widać na Lancie przesiadły się już ŁOSIE co dłubią dużym i brudnym palcem od nogi ... w nosie ... hi hi hi hi .... he he he he
SORKI ... nie mogłem się "
poFszczymać"
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu i czujnik rozrzadu
: 19 sie 2009, 14:25
autor: topcio
stanislaw gal pisze:czujnik polożenia walu i czujnik rozrzadu są opowiedzialne za iskrę w lanci kappie?
Objawy są takie: jak sie kluczyk przekręci, rozrusznik pracuje i pompka paliwa też, ale nie ma sygnalu miendzy tymi dwoma czujnikami i nie ma iskry. Może być to spowodowane tym ze sie rozrzad przestawil ?
Przestawienie rozrządu nie jest temu winne. Sam ustawiałeś rozrząd?
Odp: Kappa - czujnik polozenia walu w 2.0 20V
: 20 sie 2009, 10:20
autor: robert199
właśnie rozrzą d ma tu ogromne znaczenie. ja miałem taki przypadek, że przeskoczył pasek o jeden ząbek. sygnał z czujnika wału był z czujnika wałka rozrządu tez, komputer pokazywał bład czyjnika wału i błąd synchronizacji położenia wałka rozrządu. samochód niby miał iskre,(ale tylko czasem, co kiekawe, jak juz ledwie kręcił) pompa paliwa dawała ciśnienie. mi również w takim przypadku przestwaienie rozrządu ostatnie do głowy przychodziło, a stałosie to dość niespodziewanie, bo przyjechałem do pracy, i juz wrócić nie mogłem, bo nie zapalił.
także podsumowując pomyłka w rozrządzie o jeden ząbek ma ogromne znaczenie, aby auto nie odpaliło.