Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
- Lokalizacja: Wapno
Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.
Na dniach powróciły niezłe mrozy i podczas codziennej eksploatacji zaniepokoiłem się zjawiskiem dość długiego rozgrzewania się silnika (trzeba przejechać ok 15km aby temperatura zaczeła wędrować w okolice 90-tki) i do tego w czasie jazdy (trasa z prędkością 100km/h) nie nagrzewa się do założonej temperatury 88st, max to 80-82 (sprawdzane przy podłączonym kompie). Kiedy się zatrzymam temperatura spada w tempie około 1st na minutę. Mniej więcej rok temu wymieniłem termostat na nowy oryginalny sygnowany logiem Behr. Rura wychodząca z termostatu do chłodnicy jest zimna nawet wtedy kiedy temperatura wynosi 80st co by wskazywało na jego sprawność.
Powiem szczerze że jestem lekko ogłupiały bo mam wrażenie że zaraz po wymianie silnik nabierał temperatury znacznie szybciej. A może jest w tym aucie gdzieś jeszcze jakiś zawór, termostat (czytałem w necie coś na temat zaworu termostatycznego, ale nie wiem czy moja LL to ma)
Proszę o jakieś fachowe porady bądź objaśnienie tego zjawiska.
Auto to LL 2.4JTD 140KM 2001r silnik A6
Pozdrawiam Heniek
Powiem szczerze że jestem lekko ogłupiały bo mam wrażenie że zaraz po wymianie silnik nabierał temperatury znacznie szybciej. A może jest w tym aucie gdzieś jeszcze jakiś zawór, termostat (czytałem w necie coś na temat zaworu termostatycznego, ale nie wiem czy moja LL to ma)
Proszę o jakieś fachowe porady bądź objaśnienie tego zjawiska.
Auto to LL 2.4JTD 140KM 2001r silnik A6
Pozdrawiam Heniek
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 258
- Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
- Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Ja zmieniłem termostat na nowy 3 dni temu. Niestety, temperatury są takie że nie ma o czym gadać. Do 90stopni to na trasie zajęło mi 17km i trzymało, ale jak wjechałem w miasto i spadly obroty to nie ma bata, na 70 spada i koniec.
Lancia Lybra 2.4 JTD
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
tommydacho pisze:Ja zmieniłem termostat na nowy 3 dni temu. Niestety, temperatury są takie że nie ma o czym gadać. Do 90stopni to na trasie zajęło mi 17km i trzymało, ale jak wjechałem w miasto i spadly obroty to nie ma bata, na 70 spada i koniec.
Po osiągnięciu silnika temperatury roboczej nie ma prawa spaść...chyba,że jeśli jak teraz są duże mrozy a dmuchawę masz włączona na maxa wtedy dodatkowo ochładzasz płyn w obiegu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 paź 2009, 19:18
- Lokalizacja: Płock
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Witam. Termostat wymieniłem tydzień temu i równierz przy tych syberyjskich mrozach mam tak samo a mianowicie gdzieś po przejechaniu około 15 km dopiero uzykuję temp około 88 stopni więc nie ma się co przejmować w mieście jest znacznie gorzej, lecz gdy wyłącze nagrzewnice jest troche lepiej. A zresztą nasze termostaty sa tak skonstruowane że na małym obiegu musimy ogrzać wiele innych urządzeń nie tylko silnik. A druga sprawa to taka że kolega w audi ma tak samo audi z 2004 r 1,9 tdi po wymianie termostatu m identyczne obiawy więc taki już urok diesli:)
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Re: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca temp.
normalka dla silników jtd.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
- Lokalizacja: Wapno
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...
Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Większych pierdół już dawno nie czytałem. Przy panujących -15 stopniach benzyna to Ci w 5 minut się nagrzeje, a najlepiej w Passacie, bo to mistrzostwo świata...heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...
Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
hej hej
z obserwacji moich.....
1. byłem twardy i przez okolo 5 km jechalem bez ogrzewania na zewnątrz -10 było, lyberka nagrzała sie do okolo 90 stopni,
2. ogrzewanie włączone na 22 stopnie i dmuchawa na 3 stopniu..... okolo 12 km zanim temperatura osiągneła 90 stopni
3. samochod rozgrzany do 90 stopni, stał z włączonym silnikiem na wolnych obrotach okolo 5 minut..... i temp. spadała do okolo 75
, na zewnątrz było -15 stopni
naturalna sprawa dla diesla, dla porównania, ojciec jeździ 2 miesięczna (kupioną w salonie) C6 z 2.0 HDI
tak samo sie dzieje:)
pozdro
z obserwacji moich.....
1. byłem twardy i przez okolo 5 km jechalem bez ogrzewania na zewnątrz -10 było, lyberka nagrzała sie do okolo 90 stopni,
2. ogrzewanie włączone na 22 stopnie i dmuchawa na 3 stopniu..... okolo 12 km zanim temperatura osiągneła 90 stopni

3. samochod rozgrzany do 90 stopni, stał z włączonym silnikiem na wolnych obrotach okolo 5 minut..... i temp. spadała do okolo 75

naturalna sprawa dla diesla, dla porównania, ojciec jeździ 2 miesięczna (kupioną w salonie) C6 z 2.0 HDI

pozdro
-------------------------
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
U zoom'a w Alfie to samo po wymianie termostatu na Behr. Jak było do -10st to temperatura z 90 nie schodziła. Ale przy takich mrozach to już nic nie daje rady 

- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Jaki nick taki człowiek...z lasu...heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...
Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
jakbys troche poczytał o nowoczesnych dieslach, to może nie pisałbys takich głupot... Te silniki mają bardzą dużą sprawnosc, a poza tym nagrzewnica równiez działa jak chłodnica (w mniejszym stopniu)
Jezdziłem kiedys ze znajomym audi 100 w którym to siedział stary, toporny diesel 1.9, spalał dużo wiecej niż te nowe, mocy praktycznie brak, a jego jedynym plusem było dosc szybkie nagrzanie się silnika.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
- Lokalizacja: Wapno
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...skoaro pisze:Jaki nick taki człowiek...z lasu...heniek.z.lasu pisze:Czyli jednym słowem porażka konstrukcyjna jak cały ten samochód, nigdy więcej nie kupie diesla, jego miejsce to w traktorze jest. Jednak co benzyna to benzyna, pora na zmiany...
Kolegom dziękuję za odpowiedzi.
jakbys troche poczytał o nowoczesnych dieslach, to może nie pisałbys takich głupot... Te silniki mają bardzą dużą sprawnosc, a poza tym nagrzewnica równiez działa jak chłodnica (w mniejszym stopniu)
Jezdziłem kiedys ze znajomym audi 100 w którym to siedział stary, toporny diesel 1.9, spalał dużo wiecej niż te nowe, mocy praktycznie brak, a jego jedynym plusem było dosc szybkie nagrzanie się silnika.

Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
dziwne, mi nic nie marznie.heniek.z.lasu pisze: Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko
Po 3-4km zaczyna wiać ciepłe powietrze. Po jakichś 5km jest fajnie. nawet teraz przy tych mrozach (dzisiaj -25 na termometrze było). Fakt, że silnik nie nagrzał się do 90 stopni, ale to miałem gdzieś, ważne że nagrzewnica dawała ciepłe powietrze i ładnie się wnętrze nagrzało. Klima ustawiona na auto.
Pozdrawiam
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
A co myślisz że benzyniak przy mrozach rzędu -20*C rozgrzeje się do normalnej temp roboczej w 5minheniek.z.lasu pisze:Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko


Do szkoły mam ok. 10km i na tej trasie mój benzyniak nie jest w stanie się rozgrzać do 90*C.
Ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po 2km ale silnik i tak nie osiąga prawidłowej temp.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
Dokładnie tak. Silnik jest zimny, ale z nawiewu wieje ciepłem. Ja też ustawiam na Auto i praktycznie przeważnie mi się ustawiają 4 kreski, a potem 3. Oczywiście zaraz po odpaleniu żadna się nie wyświetla i nic nie wieje. Dopiero po jakimś czasie kreski się zwiększają i rusza nawiew. Nie wiem czy tak jest u wszystkich, ale dla mnie to logiczne: skoro silnik, a tym bardziej nagrzewnica, jest jeszcze zimny, to po co ma nawiew chodzić. Po jakimś czasie nagrzewnica się nagrzewa (a co za tym idzie zabiera ciepło silnikowi, należy o tym pamiętać) to automatyka włącza ten ustawiony na Auto nawiew. Tyle.Toper pisze:dziwne, mi nic nie marznie.heniek.z.lasu pisze: Taki z niego nowoczesny diesel, że się w nim marznie w du...sko
Po 3-4km zaczyna wiać ciepłe powietrze. Po jakichś 5km jest fajnie. nawet teraz przy tych mrozach (dzisiaj -25 na termometrze było). Fakt, że silnik nie nagrzał się do 90 stopni, ale to miałem gdzieś, ważne że nagrzewnica dawała ciepłe powietrze i ładnie się wnętrze nagrzało. Klima ustawiona na auto.
Pozdrawiam
Chciałem także zauważyć, że w Lybrze jak dam 20 stopni to czuję to ciepło i bardzo często jest mi za gorąco (wiadomo nie zdejmuję kurtki). Ale np. w Peugeocie 307 z HDI muszę dać 22 stopnie, aby to ciepło tak samo czuć.
Odp: Lybra - wolno rozgrzewa sie w mrozy i szybko wytraca te
u mnie z nawiewem jest tak samo. Poza tym, na poczatku na 1 kreskę jak jest, to wieje na szybę, potem włacza się nawiew na 4 i wieje na nogi.Krzysiek82 pisze: Dokładnie tak. Silnik jest zimny, ale z nawiewu wieje ciepłem. Ja też ustawiam na Auto i praktycznie przeważnie mi się ustawiają 4 kreski, a potem 3. Oczywiście zaraz po odpaleniu żadna się nie wyświetla i nic nie wieje. Dopiero po jakimś czasie kreski się zwiększają i rusza nawiew. Nie wiem czy tak jest u wszystkich, ale dla mnie to logiczne: skoro silnik, a tym bardziej nagrzewnica, jest jeszcze zimny, to po co ma nawiew chodzić. Po jakimś czasie nagrzewnica się nagrzewa (a co za tym idzie zabiera ciepło silnikowi, należy o tym pamiętać) to automatyka włącza ten ustawiony na Auto nawiew. Tyle.
Chciałem także zauważyć, że w Lybrze jak dam 20 stopni to czuję to ciepło i bardzo często jest mi za gorąco (wiadomo nie zdejmuję kurtki). Ale np. w Peugeocie 307 z HDI muszę dać 22 stopnie, aby to ciepło tak samo czuć.
Temperatura komfortowa to zależnie od okoliczności właśnie 20-22 stopnie, najczęściej 21.
Pozdrawiam