Strona 1 z 2

Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 03 mar 2010, 17:54
autor: Skalniak71
Zacznę od tego, że przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ( Lybra dość szczegółowo była opisana).
Więc tak. Chciałbym wymienić lampy zwykłe na xenonowe ( nie ważne po co i na co ) .

Co powinno wejść w skład zestawu żebym pomyślnie odpalił i zamontował je w aucie?
Mam możliwość kupna reflektora wraz z żarówka i przetwornicą. Co z samopoziomowaniem? To jakiś dodatkowy moduł czy znajduje się "w" lampie?
Czy są różnice w zasilaniu? Trzeba coś dłubać aby zapaliły się... czy po prostu montuje podłączam kablami od starych lamp i świeci?

Jestem kompletnie zielony w tej kwestii i proszę o dokładne opisanie co potrzeba przy procesie montażu. Dziekuję.

P.S. Mam Kappe 95' 3.0l jeśli to może pomóc...

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 03 mar 2010, 18:39
autor: Daro_wawa
Lampy xenon i zwykłe mają takie same podłączenia poza silniczkami do regulacji wysokości światel więc teoretycznie wyjmujesz stare lampy i wkładasz nowe.
Oczywiście musisz zmienić silniczki ponieważ masz w xenonach silniczki z wtykiem 4 pinami a instalacja jest na wtyk 3 piny. więc nie podłączysz ich.
Jak zmienisz silniczki i podepniesz będziesz mógł regulować wysokość z przełącznika w samochodzie.

Jeśli chcesz podłączyć automatyczne samo poziomowanie to tutaj się nie wypowiem ponieważ ja sobie tą część montażu darowałem. za dużo zachodu i mieszania się w elektrykę auta i montaż jakiegoś elementu na tylnym zawieszeniu.
Więc krótko wymieniasz lampy, wymieniasz silniczki podłączasz wszystsko tak jak było i świeci :)

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 03 mar 2010, 20:24
autor: argenta67
Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz. :nono: : beczy : :|

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 10:07
autor: Skalniak71
argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz. :nono: : beczy : :|
Czyli mam rozumieć, że samo zamontowanie problemów nie stworzy (poza zmianą silniczka - skąd takiego dorwać?!)... Wiadome, że nie chce nikomu po oczach świecić więc samopoziomowanie by się przydało. Czy jest możliwość argenta67 dokupienia tego systemu? Jak to wygląda w praktyce- dostępność potrzebnych elementów?

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 10:09
autor: stabraf
Skalniak71 pisze: ... (poza zmianą silniczka - skąd takiego dorwać?!)...
Tu chodzi o wymianę na Twoje ze zwykłych lamp ;)

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 10:11
autor: Skalniak71
Moja wina, rzeczywiście nie zatrybiłem :)

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 13:41
autor: robak
argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz. :nono: : beczy : :|
Czemu miałby powstać problem? Ustawia się tak jak zwykłe lampy i w razie obciążenia samochodu zmienia wewnątrz. Najczęstszym problemem xenonów jest ubrudzenie kloszy - wtedy światło się załamuje inaczej i może oślepiać ale to też dotyczy bardziej samochodów z przezroczystym kloszem i soczewkowych lamp. Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 19:31
autor: argenta67
robak pisze:
argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz. :nono: : beczy : :|
Czemu miałby powstać problem? Ustawia się tak jak zwykłe lampy i w razie obciążenia samochodu zmienia wewnątrz. Najczęstszym problemem xenonów jest ubrudzenie kloszy - wtedy światło się załamuje inaczej i może oślepiać ale to też dotyczy bardziej samochodów z przezroczystym kloszem i soczewkowych lamp. Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.
Obywatel robak chyba nie bardzo wie po co zastosowano aktywna regulacje lamp xenonowych a więc jeśli już ktoś to wymyślił to miał powód i tak jak kierowca z za kierownicy widzi tylko jasne światło, tak ci jadący z przeciwka nie mają już tak przyjemnie i pracownicy diagnostyki są na to uczuleni. W Thesis miałem uszkodzony oryginalny system i bylem zmuszony do zastosowania środków specjalnych aby móc wykonać takie badanie.

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 04 mar 2010, 19:35
autor: Skalniak71
robak pisze:
argenta67 pisze:Problem pojawi się na diagnostyce bo reflektory xenon muszą zawsze świecić w prawidłowej wysokości i do tego służy system na przednim i tylnym zawieszeniu a tego to sobie nie zafundujesz. :nono: : beczy : :|
Dokładnie nie pamiętam kiedy weszły przepisy o obowiązku samopoziomowania się lamp i posiadaniu spryskiwaczy do lamp wyładowczych ale na pewno było to po 1995r (chyba w 1998) więc twojego auta to niedotyczy.
Z pozostałą częścią postu się zgodzę... Jednak skoro xenony podarowane były w 2000 roku Kappie to wtedy już obowiązywały te przepisy. Także montaż lamp - skąd inąd - które nie były oryginalnie montowane, to tak jak założenie taniego zestawu z allegro. Samopoziomowanie nie jest konieczne w samochodach które zostały wyprodukowane tak jak piszesz przed wejściem przepisów jeżeli standardowo były one w nich montowane.

Tak więc wydaje mi się, że jeśli włożę do Kappy oryginalne lampy ale xenonowe w które moja Lucynka wyposażona nie była to muszę podarować jej (zapewne tylko w teorii) samopoziomowanie.

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 05 mar 2010, 10:45
autor: robak
Zdrowy rozsądek ponad wszystko. przepisy o których mowa weszły jednak w życie w 2003 roku. Tera pytanie w którym kierunku idzie dyskusja: Czy w kierunku trzymania się ślepo przepisów czy w kierunku rozwiązań praktycznych (przez takie rozumiem zachowanie elementarnych zasad ).

Przepis stanowi
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) ? Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

6.2.6.2.2.
Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem
że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone
w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki
obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać
zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków
obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia
świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem
(patrz: załącznik 8) ."

Zatem jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów (czego zasadności nie neguje bo jak napisałem wcześniej nawięcej "złego" jest właśnie przez zabrudzone klosze), to wydaje mi się że zmiana na światła (oryginalne rzecz jasna a nie jakieś HID) ksenonowe nie wpłynie na bezpieczeństwo innych. samopoziomowanie nie działa tak szybko żeby niwelowac nie równości w nawierzchni tylko dostosowuje wysokość świecenia do obciążenia. Obciążenia jest raczje w większości wypadków stałą co do której przed jazdą możemy nanieśc korekte. ot i koniec wywodu.
Czy to jest zgodne z przepisami? Pewnie zależało by to od adwokata i sądu bo jak zacytowałem przepisy są którymi można się bronić.
Czy ślepo stosujemy się do wszystkich przepisów? Łatwiej nam przychodzi stosować się do takich które wydają się logiczne.
Ja osobiście popieram w pełni montaż całośći tj systemu automatycznego poziomowania i spryskiwaczy. Inne rozwiązania to rzeźba, a jej ocena zależy już tylko od rzeźbiarza i od "widza"...
Pozdrawiam wszystkich!

Odp: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 05 mar 2010, 11:03
autor: Kozi
Ciekawe jak się ma sprawa w Kappie SW. Tam nivomaty (jak sa sprawne) dbają o to aby wypoziomować nadwozie. Nawet nie ma ręcznego korektora poziomowania reflektorów.

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 21 paź 2019, 15:42
autor: JstEvl
Czy ktoś robił odwrotną operację? Xenony na zwykłe? Mam zbity prawy Xenon i nie wiem, czy da się coś znaleźć, a zmiana kloszy na te od zwykłych lamp to chyba nie jest dobry pomysł.

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 21 paź 2019, 19:17
autor: matis1906
Instalacja elektryczna w wersji z oryginalnym xenonem ma również kostki do zwykłych lamp, wystarczy przepiąć i po sprawie, kostki od kierunków są takie same. Pozdrawiam

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 22 paź 2019, 12:51
autor: Marcin_D
Z tego co pamiętam to szkła wyglądają tak samo w lampie halogenowej i xenon.

Re: Kappa - różnice w instalacji xenon / zwykła lampa

: 22 paź 2019, 13:22
autor: Johnny
Marcin_D pisze: 22 paź 2019, 12:51 Z tego co pamiętam to szkła wyglądają tak samo w lampie halogenowej i xenon.
Nie wyglądają