Strona 1 z 1

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 12:00
autor: Patryklancia
Jak wiadomo w większości naszych Lanci występują wałki wyrównoważające które są napędzane paskiem obustronnie zębatym , ostatnio przytrafiła mi sie przygoda związana z tym że paskiem , nagle spod pokrywy rozrządu dochodziło cykliczne szumienie , ciężko było stwierdzić co jest przyczyną bez rozbierania jako że w sumie występują 3 paski: wielorowkowy, rozrządu i balans. Prócz tego 2 rolki z napędu wielorowkowego paska, 2 rolki rozrządu i jedna balansu napinająca. Dodatkowo szereg kół pasowych w tym łożyska w alternatorze,sprężarce klimatyzacji,pompie wody,pompie wspomagania. Zabrałem się za rozbieranie i co stwierdziłem brak 5 ząbków na pasku balansu powodował szumy , całe szczęście że nie pękł w Aso powiedzieli ze co 2 wymiany rozrządu zmienia sie ten pasek według mnie wiecej niż 80 tyś. on nie wytrzymuje ja zrobione miałem na nim 115tyś.Założyłem dayco za 52pln Przy czym mając 95 tyś wymieniałem rozrząd wraz z rolkami :pasek fabryka + rolki Skf. Balans został stary koszt paska w orginale 320 pln jedynie wymieniłem rolke w orginale Drugim powodem pisku porannego była rolka kierunkowa paska wielorowkowego przy czym nie wymieniałem całego napinacza a samą rolke w nim koszt zamiennika 40pln .Efekt końcowy czysty dźwięk i spokój :D . W sumie za niewielkie pieniądze usunąłem awarie ale musiałem sobie sam poradzić znaleźć rolke do napinacza który według aso jest dostępny cały , a według mnie rolka jest wymienna i występuje w zamiennikach, i pasek który także według aso niema zamienników . W taki sposób w aso koszt takiej usługi z częściami wyniósłby ok. 1 tyś. pln.
Stara rolka odkręcona z napinacza nowa w aucie
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... /rolka.jpg[/img]
tak wygląda cały napinacz jak podaje eper i ASO :D
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pinacz.jpg[/img]
Stary pasek jak widać brak zębów
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek1.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek2.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek3.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek4.jpg[/img]

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 12:20
autor: Patryklancia
Sorki za jakość zdjęć ale jestem w pracy i robione telefonem :D

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 15:05
autor: mario09
Czy ten pasek balansu firmy Dayco nie wprowadza dziwnego "swistu"? Mam zle doswiadczenia z paskami tej wlasnie firmy i chcialem zkonforntowac.

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 15:08
autor: Patryklancia
Powiem że na początku tak było ale ustało pozatym świst świadczy o zbyt mocnym napięciu paska !! i z tym trzeba uważać, ale ja mam takie doświadczenia już z różnymi paskami testowałem to na poprzednim aucie cc sporting tam jest rozrząd bezkolizyjny wkładałem gatesa, boscha i fabryke

...

: 08 mar 2006, 15:13
autor: larry123
powiem krótko
ch... wie jakie paski zakładać.

jeden mówi dayco drugi geates. :) jak pojechałem na koniecpolska z paskiem geates to normanie ;) powiedziali ze to jest shit którego nie polecają zakładac. Only dayco ;)

Pasek rozrządu

: 08 mar 2006, 15:57
autor: Patryklancia
Powiem ci tak wszystko zależy do jakiego silnika do cc 1.1 sporting zakładałem jak leciało wszystkie i gates był ok ale to silnik bezkolizyjny. Ale do lanci broń boże gatesa silnik kolizyjny jak każda 16-nastka mam fabryke ale przy następnej wymianie pewnie włoże dayco. Przedewszystkim model paska do mojego silnika wyprodukowany przez gatesa ma nieodpowiednie uzębienie w stosunku do kół pasowych chodzi mi o kształt zęba zamiast być płaski jest półokrągły mowa tu o pasku symbol 5429xs. Grozi to złym zazębianiem co może doprowadzić do przeskoczenia a w konsekwencji zerwania zdjęcia:

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 16:21
autor: mario09
Prezesjm tez nie poleca Gatesow. Sam juz nie wiem co o tym myslec. Rozwazam zalozenie rozrzad Dayco, a balans Bosch.

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 16:23
autor: Patryklancia
Jak tomek umieści zdjęcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzębieniem, ja myśle że dayco jest oki, może za bardzo naciągnąłęś go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 20:29
autor: PeGaZ
"Patryklancia" pisze:Jak tomek umieści zdjęcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzębieniem, ja myśle że dayco jest oki, może za bardzo naciągnąłęś go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie
Ja się domyślam o co chodzi ;) Gates reklamował się nawet kiedyś (gdzieś czytałem), że dzieki zmianie kształtu zębów paski są cichsze i mniej awaryjne (lepiej się układają) - ale jak widać nie wszędzie. Widziałem kiedyś na rysunkach nawet jeszcze bardziej skomplikowane kształty zęba - poza tym, że brzegi zaokrąglone, to jeszcze po środku dodatkowe wgłębienie...

Dedra - pasek balansu

: 08 mar 2006, 20:39
autor: mario09
"Patryklancia" pisze:Jak tomek umieści zdjęcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzębieniem, ja myśle że dayco jest oki, może za bardzo naciągnąłęś go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie
Gates nie robi paskow balansowych np. do Themy.
Naciag na pewno jest OK bo to juz nie pierwszy taki przypadek u mnie. Ostatnio w ojca Cromie zamontowalem oryginal, uzywany, ale po malutkim przebiegu. Pasek zachowuje sie jakby go nie bylo.

Dedra - pasek balansu

: 09 mar 2006, 9:02
autor: Patryklancia
Pisząc o uzębieniu miałem oczywiście na myśli pasek rozrządu, gates nie robi pasków balansowych z tego co mi wiadomo

Dedra - pasek balansu

: 10 gru 2006, 17:26
autor: Przemek
A wracając do sprawy: jak w Themie 2.0 16V ustawia się wałki wyrównoważające? Na kołach są znaczniki, ale nie widzę na co mają wskazywać. Gdzieś też czytałem o problemach z odkręcaniem kół zębatych tychże wałków. W moim przypadku każdorazowo używam klucza pneumatycznego i po przytrzymaniu koła starym paskiem (ręką) jeszcze problemu z odkręceniem śruby nie miałem. Przykręcając zaś śrubę, używam pasty blokującej jej samoczynne wykręcanie i równierz klucza pneumatycznego.

Dedra - pasek balansu

: 10 gru 2006, 18:32
autor: mario09
Prosze bardzo: rozrzad.
Lewy walek z pompa wody, prawy z metalowa jego oslona (na oslonie jest wglebienie).